Gå til innhold

Mannlige pleiere

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja,da, på samme måte som at forsvaret har godt av flere kvinner, så har omsorgsyrker godt av flere menn. Men de bør være egnet, og ikke bare være der _fordi_ de er menn. Har truffet begge deler innenfor det vesenet jeg jobber i.... ;)

Godt poeng. Du tenker på plasseringer for å dekke opp om kvoten selvsagt. Utrolig at man ikke forstår at det ikke er "løsningen". Slikt krever langsiktighet i tanke, og det å flytte fokus slik at minoritesgruppen ser fordelene og etterhvert ønsker seg dit selv på de riktige grunnlagene. Håper ikke det er for mye av hva du beskriver her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt poeng. Du tenker på plasseringer for å dekke opp om kvoten selvsagt. Utrolig at man ikke forstår at det ikke er "løsningen". Slikt krever langsiktighet i tanke, og det å flytte fokus slik at minoritesgruppen ser fordelene og etterhvert ønsker seg dit selv på de riktige grunnlagene. Håper ikke det er for mye av hva du beskriver her da.

Nei, det er ikke for mye av det, men jeg har truffet dem..... Har vært kontaktsykepleier for flere gutter/menn, og jeg tror det er spesielt vanskelig for de yngste. De har knapt lært å ha ansvar og omsorg for seg selv og eget liv, de bor hjemme med mors kjøttkaker, og så står de plutselig og skal være hjelpere for mennesker som på grunn av sykdom trenger hjelp selv på mange områder. Da ser man at noen av dem kommer til kort, dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...