Fiol Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Hei Er det noen som har en bra oppskrift på ostesaus til lasagne? Jeg vet det er vann, mel og ost og noe sånt, men hvor mye av hver?
Arkana Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Jeg pleier ikke følge noen oppskrift (men du trenger egentlig ingen eksakt oppskrift her), men jeg smelter et par ss smør og rører inn 3-4 ss hvetemel. Sper med melk til sausen blir passe tykk (4-5 dl?). Har i salt, pepper og lar småkoke et par minutter. Rører inn revet ost (2-3 dl?) og lar det smelte.
Sniglå Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Gjør det samme som Arkana, men har også en liten dæsj muskatkrydder oppi
Arkana Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Gjør det samme som Arkana, men har også en liten dæsj muskatkrydder oppi ← Ja, jeg glemte muskat. Det har jeg også oppi.
Gjest M Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Jeg kan ambefale å skifte ut den revne kjedelige gulosten og ha i blåmuggost etter smak (ca en halv) Alternativt parmesan. Eller kanskje dere har en annen favorittost? :-)
Fiol Skrevet 19. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for hjelpen =) Lasagnaen ble veldig god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå