Gå til innhold

Hva kan jeg lage med egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en masse egg (17 stk) som gikk ut på dato igår, hva i all verden kan jeg lage av de?

Omelett spiser jeg hver dag til frokost, så er ikke så lysten på det til middag og..

Noen andre gode forslag eller oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Nå har egg ganske lang holdbarhet, så selv om datoen gikk ut i går holder de nok noen uker til.

Det du kan gjøre hvis du har fryser og liker å bake, er å bake noen kaker. Det finnes masse fine oppskrifter på nettet. Eller steke en haug vafler å fryse ned. De blir gode hvis du tiner dem i stekovnen.

Skrevet

Du kan lage eggerøre :)

Eggerøre som tilbehør til laks/ørret (både kokt,stekt,gravet og røkt) og spekemat, kokt skinke og masse mer. (men dette vet du sikkert..) ;)

Og du kan lage fylte egg bare for moro skyld, mmm :)

Du kan koke egg og ha dem i salat, i tomatsuppe, på brød/sandwich

Jeg kunne fortsatt i det uendelige! :ler:

Nå må jeg nesten kjøpe egg på vei hjem i dag....

Skrevet

Apropos egg, noen som husker den vanntesten for å finne ut om de er dårlige?

Er det sånn at om de synker så kan de brukes mon tro?

Skrevet
Er det sånn at om de synker så kan de brukes mon tro?

Ja, hvis de synker er de friske. Flyter de må de kastes. Men, du vil uansett kjenne på lukten når et egg er dårlig.

Ellers, til TS: du kan lage pai med eggestand, suffléer, forskjellige kaker (f.eks. suksessterte bruker opp en del egg), makaroniform (kokt makaroni, kjøttpølse i skiver, purreskiver, mais og rød paprika legges lagvis i en ildfast form. Visp sammen 4 egg, 4 dl melk og salt/pepper og hell over. Stekes ved 225 grader i 30 minutter).

Skrevet

makaroniform (kokt makaroni, kjøttpølse i skiver, purreskiver, mais og rød paprika legges lagvis i en ildfast form. Visp sammen 4 egg, 4 dl melk og salt/pepper og hell over. Stekes ved 225 grader i 30 minutter). 

Akkurat den hørtes kjempegod ut! :) Aldri gjort det på den måten før!

Skrevet

Du kan lage arme riddere: skiver dyppet i eggerøre og stekt på steikepannen, kjempegodt :)

Skrevet

Crabsticssalat

5-6 egg

2 pk crabstics

1 pk majones

3-4 ss rømme

litt salt og pepper

Kanskje ikke så veldig sunt, men kjempegodt med loffskiver til. Kan ikke alltid være sunne, kan vi vel? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...