Gå til innhold

tacoskjell,nachos og sånne tacolomper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på karbohydratinnhold og sånn for meg som er på slankekur og prøver å unngå det så godt jeg kan.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke det sunneste om du er på slankekur...

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Tacoskjell og nachos er fritert og inneholder mye fett, så det bør du nok ikke spise for mye av. Tacolomper inneholder ikke mye fett, men er bakt på fint mel. Til hverdags bør du nok spise noe grovere mel, men en gang i blandt gjør det ikke noe om man unner seg det som ikke er så sunt.

Som du ser er jeg av den oppfattningen at man kan spise alt med måte. Man bør ikke kjøre en for hard diett, for da er sjansen større for at man sprekker. Det har også med trivsel å gjøre. Hvis man koser seg med noe tror jeg den psykiske gevinsten til en viss grad oppveier det negative ved at et produkt er usunt.

Hva var nå spørsmålet ditt igjen.. nei, ingen av de produktene du ramser opp er spesielt sunne. :forvirret:

Skrevet

Tortillalefser er vel ikke så ille? I Sverige får man dessuten kjøpt tortillalefser av fullkorn. Vet ikke helt om de er å få tak i i Norge.

Skrevet

Det kommer mye an på hva du fyller dem med? For du har vel ikke tenkt å maule dem?

Skrevet

Det finnes tortillas med fullkorn i Norge også, i velassorterte butikker. Fylt med magert kjøtt, masse grønnsaker og litt salsa vil jeg si det er en ganske sunn middag.

• 1 år senere...
Skrevet

Det finnes fullkorntortillas på ica maxi! Hadde det til middag i går,

synest de var bedre enn de vanlige faktisk!

Karbonadedeig er ett sunnere alternativ for kjøttdeig! :)

Gjest StoreSky
Skrevet

Rema 1000 har fullkornstortilla.

men tror mye er gjort om man velger riktig innhold i tortillaene. Magert kjøtt (ren kylling, karbonadedeig) mye salat, kesam istede for rømme, mager ost.

Skrevet

Hvis det er kaloriinntaket du prøver å minske så kan man faktisk spise 2-3 tacoskjell på en lefse! Har hørt det fra folk som kan sakene sine :)

Skrevet

Fullkorns torillaer er faktisk verre(kalorimessig altså, de har fortsatt masse fiber :)).... forstår ikke hvorfor men de har flere kalorier en de med hvitt mel...

Skrevet
Hvis det er kaloriinntaket du prøver å minske så kan man faktisk spise 2-3 tacoskjell på en lefse! Har hørt det fra folk som kan sakene sine :)

Jeg har hørt det strake motsatte. Skjellene er jo friterte?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg har hørt det strake motsatte. Skjellene er jo friterte?

Det stemmer faktisk at man kan spise nesten tre skjell før man oppnår kaloriinnholdet til en lefse. Hvorfor? Fordi skjellene er mye lettere enn lefsene.

1 skjell = 70 kcal

1 lefse = rundt 200 kcal

Skrevet

Det går an å droppe lefsene osv også da, hvis man for eksempel følger en lavkarbo-diett. Jeg spiser bare fyllet, når familien har taco. Smaker like bra det.

Skrevet

Greia er vel å kjenne seg selv litt også.

I moderat mengde utgjør ikke en porsjon taco den store forskjellen på vekta. jeg ville spist et par skjell/lefse med det jeg hadde hatt lyst til oppi og heller "tatt det igjen" i andre måltider.

Det er nær sagt umulig å alltid spise mat som både har riktig næringssammensetning og lavt kaloriinnhold. (Avocado og nøtter er jo f.eks noe som både kan kalles sunt og usunt alt ettersom hva man er mest opptatt av)

Men har du lyst til å spise veldig mye taco skjønner jeg jo om du er opptatt av å gjøre det sunnest mulig.

Skrevet

....men om du er på slankekur og lett sprekker eller prøver å snu matvanene dine ville jeg ligget helt unna taco til jeg nærmet meg målvekta. da har man jo gjerne fått motivasjon av å se resultater og innarbeidet bedre vaner og mer selvkontroll. (forhåpentligvis ;)) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...