Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #1 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, vi har fått en kasse med epler. Nå trenger vi litt hjelp - hva kan vi lage av eplene som kan konserveres/ fryses? Jeg har tenkt på eplemos, eplesaft og eplechutney - noen som har gode oppskrifter? Har noen andre ideer til hva vi kan lage? Nesten alle mine epleoppskrifter går på ferske epler (desserter og kaker), og jeg har lite ideer til hva man kan gjøre for å konservere eplene. Det er nemlig altfor mange epler til at vi kan klare å spise dem før de råtner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. september 2006 #2 Del Skrevet 19. september 2006 Skrell eplene og del de i båter. Så gir du de et lite oppkok i vann med sukker og sitron (bare kok noen og noen biter - bare et lag i bånn av kjelen) . Bare la de så vidt koke - avkjøl og frys ned. Da kan du bruke de til kaka, mos, grøt osv senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 Lurt! Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå