Gå til innhold

støttekontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

(vet ikke om denne ligger på rett sted, men regner med at den blir flyttet i så fall)

har noen av dere erfaring med støttekontakt? enten vært/er det, eller hatt til deres barn?

hva gjør de/dere sammen? hva blir dekket?

f.eks ved kino/museumsbesøk, blir billetten dekket for begge to?

veldig fint om noen har lyst til å fortelle litt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var støttekontakt for en på min egen alder i noen år. Vi var sammen seks timer i uken. For det meste var vi hjemme hos meg, hvor vi pratet, spilte piano og sang (hun var veldig glad i å synge) - men vi gikk også på kafé, kino osv. Da betalte hun for seg selv, og jeg fikk dekket mine utlegg. Man kan ikke bare finne på hva som helst og forvente å få det dekket etterpå, det må være innen rimelighetens grenser.

Skrevet
Man kan ikke bare finne på hva som helst og forvente å få det dekket etterpå, det må være innen rimelighetens grenser.

:Nikke: skjønte det, men vet du hvor mye? er en gutt på ungdomsskolen, og han liker/trenger å være litt aktiv/vil finne på noe, men jeg vil jo heller ikke at det skal koste mye for foreldrene hans.

Skrevet

Det er mange år siden jeg var støttekontakt, så jeg husker ikke. Det er sikkert regler på det. Du kan jo ringe sosialkontoret og høre.

Skrevet

Var støttekontakt for en jente gjennom barneverntjenesten for npen år siden. Vi gikk på kino, badet i svømmehaller, gikk på museer, skøyter og andre aktiviteter som hun og jeg gjerne planla sammen. Vi var også hjemme hos henne innimellom og gjorde lekser o.l.

Jeg fikk dekket utgifter til både henne og meg. Jeg la ut og leverte kvittering så fikk jeg det på lønnsslippen.

Vi var sammen 4 timer pr. uke.

Støttekontakter finnes innen mange ulike avdelinger i kommunen; f. eks barnevern, psykisk helse, funksjonshemmende.....

Skrevet
:Nikke: skjønte det, men vet du hvor mye? er en gutt på ungdomsskolen, og han liker/trenger å være litt aktiv/vil finne på noe, men jeg vil jo heller ikke at det skal koste mye for foreldrene hans.

Det er vel ikke foreldrene hans som skal betale for støttekontakt?

Skrevet

Kjenner en som hadde støttekontakt 15 t i uka fordelt på 4 dager

Dette ble brukt til lekser, sosialt samvær, turer i marka, fisking, bowling, gocart. Støttekontakten tok ham med til sine kamerater og sin familie. De sjekket ut biler, damer, musikk, dataspill. Sånne gutteting vet du ;)

Alle aktiviteter ble dekket, men gjorde du noe som kostet den ene dagen så måtte du gjøre det rimelig den andre. Som støttekontakt så får du et beløp å forholde deg til.

Skrevet
Det er vel ikke foreldrene hans som skal betale for støttekontakt?

nei, var derfor jeg lurte på hva som ble dekket, om aktiviteter ble dekket for begge to. :)

Skrevet (endret)
Alle aktiviteter ble dekket, men gjorde du noe som kostet den ene dagen så måtte du gjøre det rimelig den andre. Som støttekontakt så får du et beløp å forholde deg til.

aha, det er greit å vite! greit å spørre litt her først.

det her er ca 10 timer i mnd, men for meg gjør det ikke noe å bruke fler timer. skal man på teknisk museum for eksempel, flyr jo timene fort ;)

men det er greit å vite at det blir dekket (inngang) før jeg foreslår sånne ting.

Endret av Fruktfat
Skrevet

Jeg er støttekontakt for ei jente i barneskolen, og vi bor tydeligis i en kjiping-kommune :( Jeg får timelønn + 15 kr timen til dekking av mine utgifter. Billetter og andre ting som koster penger må foreldrene hennes dekke, altså både for henne og det som overstiger mine 15 i timen.

Skrevet

Det er flere steder der der de aksepterer ledsagerbevis slik at ledsager kommer gratis inn (f.eks. kino, buss, svømmehall ol.). Da betaler kun den som du er ledsager for, mens du selv kommer gratis inn.

Skrevet
Det er flere steder der der de aksepterer ledsagerbevis slik at ledsager kommer gratis inn (f.eks. kino, buss, svømmehall ol.). Da betaler kun den som du er ledsager for, mens du selv kommer gratis inn.

Ledsagerbevis er fine greier :) Men noen steder praktiserer de det litt annerledes enn det du sier her. F.eks på kinoen her sier de at siden de selger en vare de ikke eier selv (kinoene leier visst filmene eller noe sånt) så kan de ikke gi noen gratis inngang, de kan derimot gi begge rabatt. En film som vanligvis koster rundt 85-90kr pleier vi å betale 55-60 for osv. Men på museer gis det ofte gratis til ledsager...

Skrevet

Da jeg var støttekontakt for ca ett år siden fikk jeg lønn(rett over hundrelappen), bilgodtgjørelse(3,50 pr. km tror jeg det var), passasjer-godtgjørelse(tror det var 50 øre/km) og dekket aktiviteter for max 250 kr/mnd.

Var også mulig å få ekstra ved å søke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...