Gjest Gjesten Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Vi giftet oss i juli 2006 og tok ikke bilder hos en fotograf, men hadde venner som tok bildene for oss. I går gikk vi gjennom alle sammen da vi endelig har fått alt av bilder som ble tatt, og skulle plukke ut et som skal være på takkekortene. Da utbryter gubben at han syntes dette virkelig var på tide at vi gjorde for nå var det gått så lang tid at han snart var flau over at takkekortene ikke var sendt ut. Jeg ble virkelig overrasket for selv synes jeg ikke at det har gått så lang tid at det er noe å bli flau over. Trodde at to- tre måneder var veldig vanlig når det kom til takkekortene? Eller tar jeg feil her? Andre vi kjenner som har gifta seg har jo brukt opp til seks måneder før det har dumpet noe ned i postkassa. Hva mener dere som allerede er gift og "been there, done that"?
Susan Sto Helit Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Jeg skulle gjerne ha hatt ut mine så raskt som mulig, men ser at 2mnd-fristen jeg hadde satt meg selv kommer til å ryke. Vi var først på ferie i 3 uker, for så å være hos fotografen for å velge ut bilde. Nå har det gått 4 uker etter dette igjen, og takkekortene er ennå ikke klare fra fotografen. Så innen 3 mnd er nødt til å være akseptabelt. Men når kortene først kommer, skal jeg forsøke å være veldig rask med å få dem ut. Vil jo at de som får takkekort fortsatt skal huske at de var i bryllup.
tuji Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Var i et bryllup for to år siden, og har fremdeles ikke fått takkekort - og jeg vet at de fremdeles har tenkt å sende ut kort! Det hadde jeg droppet etter så lang tid.
Gjest TS Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar. Planen var å sende ut takkekort så raskt som mulig. Men siden brylluppet var den helga som fellesferien satte inn gikk det naturlig nok bort noen uker før folk var mulig å få kontakt med igjen Fikk forresten akkurat for litt siden forklaringen på hvorfor gubben "nesten var flau" over hvor lang tid dette tok. Hans mor hadde spurt om hun skulle sette inn takkeannonse i lokalavisa for oss siden vi ikke hadde sendt ut takkekort Hva med å spørre oss om vi hadde fått bildene som ble tatt i brylluppet først? De visste jo at dette var bildene vi ventet på til et takkekort?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Dersom man har hatt venner til å ta bildene, så er det merkelig å måtte vente så lenge på å få de? Jeg synes det er litt respektløst å vente så lenge med å sende takkekort som endel av brudeparene gjør, to mnd kan jeg forstå, men alt over 4 krever en innmari god grunn spør du meg. Jeg setter pris på å få de så fort etter bryllupet at jeg fremdeles husker det, når de kommer 4-5 mnd etter så blir det litt dumt. Få de ut så snart som mulig, ikke noe å vente på :D
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Bedre sent enn aldri synes jeg, men sendte våre ut så snart det var praktisk mulig.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Det er nå en og en halv måned siden vi giftet oss og jeg regner med at innen to uker skal takkekortene være sendt. Ting tar bare litt lengre tid enn jeg hadde regnet med...
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Jeg fikk takkekort 14 mnd etter det ene bryllupet vi var i, hadde glemt hele greia jeg..
Lassie Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Vi giftet oss også i juli, og det er snart en måned siden vi sendte ut våre takkekort. Vi sendte våre en måned etter bryllupet. Mange kommenterte at det var første gangen de hadde fått takkekort så fort og syntes det var så bra at vi var så kjappe, men jeg synes nå egentlig at alle burde greie det, med mindre fotografen er tregere med å få ferdig bildene såklart. At dere hadde venner som tok bilder istedenfor fotograf og ikke har fått dem før nå synes jeg er ille, egentlig. Vi lagde alle takkekortene selv også, så vi gjorde mer enn å skrive i dem og likevel klarte vi det på en måned... Synes det var fint at folk fikk takkekortene mens bryllupet fortsatt var ferskt i minnet, jeg.
Trampe Skrevet 23. september 2006 #10 Skrevet 23. september 2006 Vi har endelig fått første runde med takkekort av fotografen. Skulle veldig gjerne fått de ut med en gang etter bryllupet, men pga en svært lite profesjonell og veldig treg fortograf har det ikke latt seg gjøre enda... Så vi sitter og skriver dem ut nå, og regner med å få de første i posten på mandag. Vi giftet oss første juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå