Gjest Cruella Skrevet 16. januar 2003 #1 Skrevet 16. januar 2003 Har hatt prøvetime på Friskis og Svettis. De har gratis treningstilbud i januar. Har ikke trent på evigheter, men det gjorde godt! Nå gjelder det å ikke ta helt av med trening 5-7 dager i uken, men forsøke å være fornøyd med et par ganger i uken. Alt er bedre enn ingen ting, ikke sant? 8) Lisa-Beth *stiv og støl*
Gjest care Skrevet 16. januar 2003 #2 Skrevet 16. januar 2003 Hollala, jeg også har begynt å trene. Har fått mye energi, men må innrømme at det er tatt litt av :oops: ....lykke til.. :blunke:
Tusenfryd Skrevet 16. januar 2003 #3 Skrevet 16. januar 2003 Så flink du er, Lisa-Beth! Nå er du i gang! Men følg ditt eget råd, og ikke ta av veldig sånn med en gang - tre-fire ganger i uken holder i massevis. Da får du tilfredsstilt iveren, samtidig som kroppen rekker å restituere seg mellom hver økt. Fortsatt god treningslyst
Gjest Cruella Skrevet 16. januar 2003 #4 Skrevet 16. januar 2003 Takk Care og Tusenfryd! Og Care; take Care! Det er lett å la iveren ta overhånd, men da holder det aldri i lengden, ihvertfall ikke for meg. Jeg har satt meg som mål å trene 2 ganger per uke, det er også det som er realistisk for meg å gjennomføre over tid. Lisa-Beth
Gjest care Skrevet 16. januar 2003 #5 Skrevet 16. januar 2003 Og Care; take Care! Det er lett å la iveren ta overhånd, men da holder det aldri i lengden, ihvertfall ikke for meg. Jeg har satt meg som mål å trene 2 ganger per uke, det er også det som er realistisk for meg å gjennomføre over tid. Lisa-Beth Jeg vet Lisa_Beth. Har også tenkt å trene bare 2-3 ganger i uka. Men sånn i begynnelesen har jeg mye motivasjon og må få ribba av hofta, fort som f**. Lykke til videre med trening.
melis Skrevet 16. januar 2003 #7 Skrevet 16. januar 2003 Dere er flinke! Får dårlig samvittighet når jeg hører på dere. Lovte meg selv å begynne å trene igjen etter jul, men det har vært kjempe tungt å komme igang. Har 2 ganger i uka som mål, holdt forrige uke, men denne uka har jeg ikke trent enda, og idag er det torsdag! Vet at jeg har så utrolig godt av trimmen, får overskudd og humøret blir bedre, og jeg synes det er gøy så snart jeg har komt meg dit. Psyker meg opp til Bodystep imorgen! Og lørdag er det husvask, og det er jo god trim det også!
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 16. januar 2003 #8 Skrevet 16. januar 2003 Har "påfylt" kortet på Friskis&Svettis, og nå har jeg trent siden forrige torsdag. Har trent 8 timer sal siden da. Og har jogget og vært på noen skiturer. Deilig å komme seg i form igjen, etter to måneder stillesittende pga benet. Men nå har jeg tatt av stingene, og alt er i tipp topp stand. Det er skikkelig fullt på timene nå for tiden, men det ebber ut sånn etter noen uker.. da gir jojo-slankerne seg og feter seg opp igjen. Hehe
Væren Skrevet 16. januar 2003 #9 Skrevet 16. januar 2003 Jeg har også trent!!!!! JIPPI!!!! Ingen vil tro hva det kostet meg å finne fram jazzbukse og aerobicsko igjen, etter at de har ligget i opplag i to år... Trente på tirsdag og i ettermiddag, det var knallhardt, men jeg er strålende fornøyd med meg selv, og hadde i grunnen ikke noe valg. Komme i form og få det bedre med meg selv, eller sette meg ned og trøstespise M og cashewnøtter og drikke øl!!! Jeg er såååååååå stolt!!! Men Tusenfryd... "3-4 ganger i uka holder i massevis"? :o Jeg sier som Lisa-Beth; greier jeg 2 ganger i uka skal jeg være fornøyd! Lykke til, dere andre også! Vi er kjempeflinke - dette skal gå bra, ikke sant???
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 16. januar 2003 #10 Skrevet 16. januar 2003 Hva er egentlig så vanskelig med å komme seg opp fra sofakroken å trene? Trening er jo gøy? Det skal jo ikke være sånn at du synes det er et kjempepes å dra dit. Du skal trene fordi du skal ha det gøy, ha det fint med deg selv, holde helsen i orden og føle deg vel. Ikke fordi du føler at du MÅ.
Tusenfryd Skrevet 17. januar 2003 #11 Skrevet 17. januar 2003 Men Tusenfryd... "3-4 ganger i uka holder i massevis"? Jeg sier som Lisa-Beth; greier jeg 2 ganger i uka skal jeg være fornøyd! Det var vel mest for Lisa-Beth som truet med 5-7 ganger pr uke... Det er klart at to ganger i uken holder i begynnelse. Men ofte blir man veldig ivrig etter å komme i gang, og setter seg altfor høye mål når iveren slår helt gnister. Så blir det for mye, og man gidder ikke i det hele tatt. Nå vil jeg likevel si, at hvis man har slitt for å komme i gang, kan det være lurt å legge seg litt på "bli avhengig-innsats" - kanksje tre ganger i uken - men for all del - bare man kommer seg avgårde - så er det det viktigste. En gang er bedre enn ingen gang - og tre ganger er nok bedre enn 5 ganger. Skjønner?
Gjest Cruella Skrevet 17. januar 2003 #12 Skrevet 17. januar 2003 Fairytale, 8 timer sal på en uke+div. skiturer etc..... Hva er det du trener til??? OL??? Mener ikke å være spydig, men dette høres temmelig anstrengende ut.. Lisa-Beth
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2003 #13 Skrevet 17. januar 2003 Det har du rett i Lisa Beth.. Ikke for å ta deg Fairy, men kroppen rkker ikek restituere seg mellom hver økr dersom du ikke spiser som en toppidrettsutøver.... Dessuten er ikke så mye trening sunn trim, men belastning på kroppen...
Tusenfryd Skrevet 17. januar 2003 #14 Skrevet 17. januar 2003 Det der høres også ut som fanatisk overtrening. Jeg er trener selv, men selv jeg holder meg til maks fem ganger i uken. Noen ganger kombinasjonsøkter styrke/spinning etc. Men skade pga overtrening gidder jeg simpelthen ikke. Er man i vanlig form er annenhver dag mer enn nok, trening er nedbryting av kroppen, det er hvilen som gjør deg sterkere. Dette skjer når kroppen forbereder seg på et nytt "angrep". Men Fairy - dette tror jeg du vet.
Gjest Kira Skrevet 17. januar 2003 #15 Skrevet 17. januar 2003 Så flinke dere er jenter! :D Jeg, orker ikke å trene. *sukk* Har droppet mange av treningen min til S.A.T.S fordi jeg er så forbaska lat! Jada, jeg skal prøve. Løfte på rumpa og trene. :blunke: Wish me luck!
Væren Skrevet 17. januar 2003 #16 Skrevet 17. januar 2003 Hva er egentlig så vanskelig med å komme seg opp fra sofakroken å trene? Vel, det kan sikkert være mange forskjellige grunner til at man sliter med å komme i gang. Jeg kan bare svare for meg selv... Jeg går på jobb hver dag og har tre barn som skal følges opp. Så er det hus og hjem, klesvask og handling til 5 personer... De siste to årene har jeg i tillegg vært i dårlig form pga. allergi og plager med luftveiene, surkling i lungene / liten lungekapasitet og uregelmessig hjerterytme, noe som har gitt mangel både på overskudd og lyst til å ta fatt på noe. Dette har nå bedret seg, og lysten til å komme i gang er endelig tilbake! Selvfølgelig ville jeg ikke vært foruten verken hus, mann, barn eller jobb, jeg har det kjempegodt, og vil ikke bytte med noen! Poenget er bare at det er noen som krever en bit av deg hver bidige dag, hele uken. Da skulle man tro at det var ekstra viktig å få erobre litt tid til seg selv - og det er det jo så klart! Så selv om jeg har verdens beste mann, som er både huslig og flink og tar sin del og vel så det på alle områder, så går liksom lufta ut av meg når kvelden endelig kommer og roen senker seg. Tanken på det å skulle sette seg i bilen og kjøre til trening 2-3 kvelder i uken har vært temmelig lite fristende... Derfor er jeg ekstra fornøyd med meg selv akkurat nå - jeg har psyket meg opp til å begynne å trene igjen etter 2 år; nettopp fordi jeg innså at det nå var på tide å komme i form og få mer energi. Om jeg i tillegg får strammet opp litt og gått ned 4-5 kilo, gjør det ingenting, men jeg trener primært IKKE for å slanke meg - men mest av alt for å få det bedre med meg selv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå