Gå til innhold

Hvorfor bråker kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøleskapet mitt durer så mye i perioder. Holder på å bli sprø!! Det er ikke så gammelt heller. Ca 3 år, siemens, med kjøl og frys.

Noen som vet hvorfor og hva som kan hjelpe? Håper det ikke er noe galt.. Tenkte kanskje termostaten var litt på tur sånn at det jobber hele tiden.. :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøleskapet mitt durer så mye i perioder. (mer enn før) Holder på å bli sprø!! Det er ikke så gammelt heller. Ca 3 år, siemens, med kjøl og frys.

Noen som vet hvorfor og hva som kan hjelpe? Håper det ikke er noe galt.. Tenkte kanskje termostaten var litt på tur sånn at det jobber hele tiden..  :klø:

Skrevet

Står det i vater? Er det borti en vegg eller kjøkkenbenk? Noen ganger kan dette gi during fordi vibrasjonene fra skapet forplanter seg i annet materiale.

Skrevet

Trodde det var slik lyd som kom når kjøleskapet gikk mot slutten av levetiden.. Har alltid bare hørt dette på kjøleskap som snart er passè..

Skrevet

Etter oppussingen måtte vi støvsuge ved vifta og motoren på kjøleskapet etter alt støvet - da ble duringen også borte :)

Skrevet
Etter oppussingen måtte vi støvsuge ved vifta og motoren på kjøleskapet etter alt støvet - da ble duringen også borte  :)

Hm.. det skal jeg prøve :) Håper virkelig ikke det er fordi det holder på å ta kvelden :overrasket: For et tre år gammelt relativt dyrt kjøleskap burde jo holde litt lenger enn som så..

Og skal sjekke om det står inntil noe. Men det høres ut som det kommer innen i fra. Ganske sikker på det egentlig. Litt rart at det ikke bråkte sånn før da..

Nei, jeg får støvsuge og håpe på det beste. Takk for svar! Om noen har flere forslag kom gjerne med dem. :)

Skrevet

Sjekk om de står riktig du, mitt bråka fælt nå det sto på et veldig skeivt gulv. Men ble bra med en gang det ble rettet opp.

Skrevet

Er det mye is i skapet så vil kondesatoren gå hele tiden for at all isen ikke skal smelte. dermed så jobber skapet mye mer.

Tin av skapet og se om det hjelper...

Skapet bruker også mer strøm om det er mye is i det.

Skrevet
Håper det ikke er noe galt..

Om det er noe galt, så husk at du kan rettigheter inntil kjøleskapet er 5 år. Les mer om det her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1033047406.64 eller http://www.dinside.no/php/art.php?id=32915

Hentet fra http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1033047406.64

"Du kan reklamere på elektriske husholdningsapparater i fem år. I butikken får du oppgitt hvilket serviceverksted du skal bruke. Dette verkstedet opptrer på vegne av selger.

Verkstedet kan bare ta betalt for undersøkelsen eller reparasjon dersom feilen skyldes deg. Er det snakk om en reklamasjonssak, skal du ikke legge ut penger.

Reparatøren plikter å vurdere om feilen skyldes dårlig kvalitet, eller om du har brukt maskinen feil."

Videre:

"Reparatøren som kommer skal vurdere om havariet skyldes en mangel ved maskinen, eller om det er kunden som har brukt maskinen feil. Dersom det er en mangel, skal kunden ikke betale noe som helst, verken deler, arbeidspenger eller kjøregodtgjørelse...".

Skrevet

Ofte bråker de ekstra mye når de ikke står helt rett. kan hende du må justere litt på et av hjørnene. (Kan hende gulvet ikke er så rett som det ser ut til å være...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...