Gå til innhold

Rask og enkel dessert/kake?

Chelsea

Anbefalte innlegg

Skal ha middagsgjester i dag og ville hatt en dessert evt. kake å servere etterpå. Men har veldig dårlig tid så det må være raskt og enkelt. Forslag?

Gjerne noe med mørk sjokolade... :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veeeeeldig rask og enkel saus til is: Brekk en dobbel Daim og en stor Japp i biter, smelt det i litt fløte. Når alt er smeltet sper du med mer fløte og/eller melk til passe konsistens. Serveres varm til god vaniljeis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med muffins? De er veldig enkelt og lage og man kan lage mange forskjellige sorter.

2 egg

2 dl sukker

1 dl melk

100 g smeltet margarin

3 dl hvetemel

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

Pisk eggedosis. Ha melk i smeltet margarin. Sikt i det tørre og bland lett, ha i vekselsvis. Fylles i papirformer. Du kanmed fordel putte papirformen opp i en muffinspanne før de stekes, da kan du fylle røre opp til ca 1 cm under kanten på formen, og du får utnyttet hele mufinsformen uten at de fyller ut.

Stekes ved 180C i 10-15 min

Det utrolig mye man kan gjøre med denne basis delen. Man kan tilsette hakket kokesjokolade i deigen, eller frosne bær (frosne bær holder seg hele), eplebiter og kanel er også kjempe godt.

Det jeg har gjort i det siste: Jeg tar deig i muffinsformen og legger 1ts vaniljekrem og 1 ts syltetøy (bringebær eller jordbær) oppå deigen. Den synker ned mens muffins steker. Disse er bare så gode!!!

For flere oppskrifter se: http://groups.msn.com/kakeforum/muffins1.msnw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summertime

ÅH, den beste og enkleste desserten jeg vet om, er Toro brownies (den i gul plastpose) med nydelig vaniljeis ved siden av.

Absolutt alle jeg kjenner, store og små, som har bakt eller smakt denne selv, sier at det er den beste kaken de vet om. Den er rett og slett utrolig god! Kjempeenkel å lage, tar ca en halvtime eller litt mindre å steke hvis du bruker en rund kakeform.

Kan gjerne varmes litt i micro før gjestene kommer og serveres med en kule vaniljeis ved siden av. DET BLIR IKKE BEDRE :)

Sukk, tror jeg må lage meg en kake etterpå jeg også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...