Gjest utlogget for nå... Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Hei folkens, Samboer har et (altfor) godt forhold til sin ex, og det plager meg i grunnen ganske mye. Hun ringer i tide og utide, ofte sent på kvelden, etter 23:00. Synes for det første det er lovlig sent å ringe andre, og for det andre bare at hun ringer i det hele tatt. Hadde hun enda ringt fordi hun hadde noe viktig å melde, men neida. Det er bare for surr!! Enten bare for å prate (om ingenting egentlig) eller for å fortelle at hun har kjøpt seg ny kjole, eller for å spørre om det var lurt av henne å selge bilen akkurat nå. Jeg blir helt matt av den dama. Hun virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen, og bruker han fortsatt som "klagemur" og "servicedesk" for alle sine problemer, til tross for at det er over to år siden det ble slutt med de. Samboeren min tar ikke alltid telefonen når hun ringer, men noen ganger ringer han henne tilbake hvis han ikke svarer med en gang. Han sier selv han er oppgitt over henne og synes hun prater mye tull, men han snakker fortsatt med henne. Jeg har sagt i fra hva jeg synes om dette og om henne generelt, så det vet han. Gud, som jeg misliker denne dama!! hun er stokk dum og eier ikke sosiale antenner. Hva med å ta et hint og heller bruke mer tid på sin nåværende kjæreste enn fortidens? Vel, måtte bare få ut litt gørr jeg.... Noen som har opplevd noe lignende? Hva gjorde dere? Noen gode råd å komme med her??
Gjest StoreSky Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Tja, jeg er vel heller i samme posisjon som den ex dama! hehe. Jeg bruker dog ikke min ex som klage mur, eller ringer han. Men vi er gode venner og snakker litt skit innimellom på msn (musikk, ting som angår vår datter, hvordan det går, etc) Vi gjør det fordi VI er blitt bedre venner etter at vi skilte lag. Og han er opptatt av at jeg har det bra og jeg at ha har det bra -for det er til beste for vår datter. Men ja, jeg har tenkt tanken om den nye dama synes det er rart. På en annen side så skal jeg, hun og mitt barn treffes på torsdag og gå tur..(min ex er på jobb) Vi er kanskje litt rare vi?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Ja, det synes jeg kanskje høres litt rart ut - men hvis det funker for dere så er det jo i grunnen helt greit. Bare at hvis det hadde vært sånn hos oss så hadde jeg fått mark. Jeg takler ikke dama i det hele tatt, synes hun er dum, rar, teit, regelrett usmart og direkte frekk noen ganger. ARGH!!!!! Har så lyst til å skrike ut når han er på telefonen noen ganger, men jeg vet jo selvsagt bedre (...) og holder kjeft. Tipper at jeg en dag kommer til å miste det helt og hyle ut mens de snakker på telefonen... Oufh... Dumme dama: hold deg borte fra oss!!! Hold deg til din nye kjæreste og la det bli med det!! Du plager vettet av meg!!!!
Gjest niomi Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Jeg har selv vært i noe av situasjonen som TS er i. Og jeg skjønner din fortvilelse, usikkerhet, frustrasjon og sjalusi. Da jeg ble sammen med min samboer, hadde det vært slutt mellom han og hans eks i et halvt år. Han hadde fortsatt noe stæsj stående i boden hos henne og de eide felles bil. Og de hadde mer eller mindre ett hundre prosent felles vennekrets. Min kjære syntes nok at jeg både var hysterisk og urimelig til tider, som da han valgte å gå i hennes 30-årsdag i stedet for å bli med meg i 30-årsdagen til en av mine venner. Hans argument: "Alle mine venner skal dit jo! Og nei, du er ikke invitert. "Kari" må få invitere de hun vil". Mitt argument: "Hvordan i h*** skal vi få en felles vennekrets når du løper tilbake til ditt gamle liv hver gang muligheten byr seg?" Eller da han fikk kort fra "Kari" med følgende tekst: "Her er det helt supert. Har gjort mange ting vi pleide å gjøre sammen. Du skulle vært her! :-) " Kontakten de i mellom minket etterhvert, og det er nok mest takket være min kjære. Mye av det takket være en felles kompis, som ikke kjenner hans eks noe særlig, og som kan være brutalt ærlig. Han har nok fått en lekse om hva som er passende og ikke passende av han. :-) Bl.a. da han tenkte å dra på innflyttingsfest i "Kari"s nye leilighet, hvor jeg naturligvis heller ikke var invitert. Etter en samtale med "Hans" inviterte han med meg ut på middag i stedet. Så nå treffes de kanskje 5-6 ganger i året. Enten hos felles venner, eller over en kaffe etter at de har dumpet inni hverandre på gata.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Godt å høre at det ikke bare er "min" som er sånn - eller denne fæle dama som er sånn mot sin eks. Herregud - jeg trodde ikke det var mulig å ha så få antenner, at hun ikke skjønner at hun kanskje ringer litt vel mye og prater om absolutt ingenting. Bare som da hun ringte han for å få hjelp til bilen fordi hun hadde problemer med den, sier jo litt. Han dro ikke, men bare det at hun ringer og får seg til å spørre om det er jo helt fjernt. Hele dama er helt fjern. Også var det fest hos henne for en stund tilbake, vi var begge bedt, men jeg valgte å ikke dra. Samboer dro, men jeg synes ikke jeg hadde noe på hennes fest å gjøre så jeg ble hjemme - litt i protest liksom. Han dro en liten tur bare. Synes strengt tatt han burde blitt hjemme, men men. Jeg kan faktisk ikke bestemme hva han skal gjøre eller ikke, men jeg sa jo hva jeg syntes om saken. Han sa jeg selv måtte bestemme om jeg ville gå eller ikke. Håper hun flytter på andre siden av kloden, så slipper jeg å se og høre noe mer fra henne. Inntil det skjer så priser jeg meg bare lykkelig for at samboer synes hun har blitt teit og at kontakten mellom dem avtar gradvis. HELDIGVIS!
Nelle Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Jeg er vel heller også i samme situasjon som hun x'en. Min x er min bestekompis over alt. Den dagen jeg gifter meg kommer han til å være min forlover. Men - heldigvis er jeg veldig god venninne med hans nye kjæreste - jeg er tante til deres lille datter, og det er ikke noe problemer med hans og mitt vennskap. Er også veldig god venninne med to av hans øvrige x'er (ei han var sammen med før meg, og ei han var sammen med etter meg, men før hun han er sammen med nå). Jeg liker at det er sånn, jeg... Han er god kompis med min kjæreste, og har kontakt med min x, som jeg selv egentlig ikke har noe særlig kontakt med. Som sagt, jeg synes det er fint at det er sånn. Man MÅ ikke være uvenner selvom man ikke er kjæreste lenger.
Henna Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg har vel en slik relasjon til eksen min, som du beskriver her. Vi ringer hverandre ofte, hjelper hverandre og klager vår nød eller deler vår glede. At vi har kontakt 3 år etter at det ble slutt er nok mye fordi vi har et barn. Uten det tror jeg kontakten sakte men sikkert har blitt mindre og mindre. Men vi har idag en relasjon utenom det å ha et barn sammen. Hadde ikke kjæresten jeg har idag godtatt denne kontakten ville jeg minimalisert det til det mest nødvendige (altså kontakt bare når det gjelder barnet). Men han er forståelig og finnes ikke sjalu, beste kjæresten i verden Hadde det vært andre veien hadde jeg ikke taklet det, vi er visst ikke helt av samme "slaget" jeg og han. Har uansett vært ganske åpen med dette, så han ikke skal bli mistroisk, skjuler aldri noe. Eksen har også spurt om hjelp til ting jeg ikke har greie på og jeg har henvist han til kjæresten. Slik har de plutselig begynt å snakke sammen også Men poenget mitt- aksepterer ikke du denne kontakten, bør kjæresten din forklare det for eksdama og kutte ut denne kontakten. Alt annet vil være respektløst ovenfor deg. For det er dine følelser han skal ta hensyn til, ikke eksdama sine! Edit: skrivefeil Endret 19. september 2006 av Henna
Gjest StoreSky Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Synes det er utrolig frekt å bare invitere ex'en og ikke hans nye dame...Kunne ALDRI falle meg inn!! Uansett om det er aldri så mye "min" 30 årsdag... (ikke på kaffe, middag, etc heller..)
Fibi Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 (endret) Synes det er utrolig frekt å bare invitere ex'en og ikke hans nye dame...Kunne ALDRI falle meg inn!! Uansett om det er aldri så mye "min" 30 årsdag... (ikke på kaffe, middag, etc heller..) ← Enig, merkelig at ikke denne mannen som ble invitert ikke skjønte såpass. Rett og slett direkte pinlig for denne "Kari". Snakk om å være smålig Koselig dame Endret 19. september 2006 av Fibi
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Min samboer og ex'en har ingen barn sammen, og når ikke det er inne i bildet ser jeg ingen grunn til at de skal ha kontakt flere ganger i uken!?? Det er jo fint at de er venner.... men, ikke at de har så inn i granskauen mye kontakt. Begynner å tro at dama ikke er over han enda, sånn som hun snakker til han... "du ser så bra ut".... "ja, da hadde vi det gøy da..." Jeg mener, hvem hadde vel gjort det, hvis de hadde gåt videre i livet sitt, med ny type og alt?? Nei, tror denne dama har noe for han enda, jeg. I tillegg liker jeg henne ikke - enkelt og greit.
Henna Skrevet 19. september 2006 #11 Skrevet 19. september 2006 Jeg synes du skal kreve av han å kutte denne kontakten med eksen. Si at det plager deg, forklar hva det får deg til å føle. Og ikke legg det fram som at "du vil at han skal kutte det av, du hadde satt pris på, kan du ikke...." etc, men krev det!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. september 2006 #12 Skrevet 19. september 2006 Jeg synes du skal kreve av han å kutte denne kontakten med eksen. Si at det plager deg, forklar hva det får deg til å føle. Og ikke legg det fram som at "du vil at han skal kutte det av, du hadde satt pris på, kan du ikke...." etc, men krev det! ← Ja, det er det jeg ønsker å gjøre, men når alt kommer til alt så er jeg rett og slett for feig! Jeg hadde isåfall kommet til å sagt det du sier til slutt: "... hadde satt pris på, kan du ikke..." etc. Jeg er desverre ikke så tøff at jeg klarer å kreve ting av andre, men skulle titt og ofte ønske jeg klarte å si det. Jeg får vel bare manne meg opp, hvis ikke kommer jeg til å tilte helt en dag han snakker med henne på telefon og utbasunere alt der og da... Kanskje ikke bra det heller, men han må virkelig prøve å forstå meg og mitt syn på saken også. Jeg vet han synes at jeg er sjalu, og han hater sjalu mennesker, så jeg må vel trå litt forsiktig her uansett.... Uff, vanskelig dette...
Henna Skrevet 19. september 2006 #13 Skrevet 19. september 2006 Forstår at det ikke er lett å kreve noe, men iblandt kan det være nødvendig å være direkte også. Han er vel allerede obs på hva du føler om dette, allikevel velger han å ha denne kontakten. Kanskje har du ikke lagt det godt nok frem for han, slik at han tenker i retningen "hun liker det ikke, men det er ikke verre enn det". Og er det vanskelig for deg å kreve det så forklar han hvor mye det her plager deg og at du synes han skal ta hensyn til de følelsene. Uansett er det ikke for mye forlangt av deg å kreve at han dropper denne kontakten, noe han vet nok godt selv også. Men så lenge det ikke har blitt noe bombe av det ennå, har han ikke sett noen grunn til å slutte. Og spør hva han hadde syntres hadde det vært andre veien, du som snakket så mye med din eks. Lykke til
Gjest squeeky Skrevet 19. september 2006 #14 Skrevet 19. september 2006 Jeg hadde absolutt ikke tolerert det...hadde sagt: Meg eller henne! Barn er en helt annen sak. Tar man en mann med barn, så tar du med deg eks, eksen familie etc. Det er et valg en tar. Men om du finner dedg en kjæreste som er helt opphengt i eksen, så ville jeg tatt det som et dårlig tegn. Må gjerne skrive en sms eb gang iblandt for å høre at den andre har det bra, men livet går videre og en må gi slipp på fortiden om en skal klare å skape en fremtid.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #15 Skrevet 19. september 2006 Hei folkens, Samboer har et (altfor) godt forhold til sin ex, og det plager meg i grunnen ganske mye. Hun ringer i tide og utide, ofte sent på kvelden, etter 23:00. Synes for det første det er lovlig sent å ringe andre, og for det andre bare at hun ringer i det hele tatt. Hadde hun enda ringt fordi hun hadde noe viktig å melde, men neida. Det er bare for surr!! Enten bare for å prate (om ingenting egentlig) eller for å fortelle at hun har kjøpt seg ny kjole, eller for å spørre om det var lurt av henne å selge bilen akkurat nå. Jeg blir helt matt av den dama. Hun virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen, og bruker han fortsatt som "klagemur" og "servicedesk" for alle sine problemer, til tross for at det er over to år siden det ble slutt med de. Samboeren min tar ikke alltid telefonen når hun ringer, men noen ganger ringer han henne tilbake hvis han ikke svarer med en gang. Han sier selv han er oppgitt over henne og synes hun prater mye tull, men han snakker fortsatt med henne. Jeg har sagt i fra hva jeg synes om dette og om henne generelt, så det vet han. Gud, som jeg misliker denne dama!! hun er stokk dum og eier ikke sosiale antenner. Hva med å ta et hint og heller bruke mer tid på sin nåværende kjæreste enn fortidens? OH MY GOD!!!!........jeg har det heeeeelt likt....så jeg skjønner deg veeeldig. Jeg har tenkt å invitere x-n hannes til en samtale over en kaffe...kun oss....bare for å se åssen ho er......+ et par ok spørsmål.....og så kan jeg forholde meg til ho etterpå......nettopp fordi de har unger sammen......men kanskje det går dritt og.....får bare se.... Vel, måtte bare få ut litt gørr jeg.... Noen som har opplevd noe lignende? Hva gjorde dere? Noen gode råd å komme med her?? ←
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #16 Skrevet 19. september 2006 Ja, det synes jeg kanskje høres litt rart ut - men hvis det funker for dere så er det jo i grunnen helt greit. Bare at hvis det hadde vært sånn hos oss så hadde jeg fått mark. Jeg takler ikke dama i det hele tatt, synes hun er dum, rar, teit, regelrett usmart og direkte frekk noen ganger. ARGH!!!!! Har så lyst til å skrike ut når han er på telefonen noen ganger, men jeg vet jo selvsagt bedre (...) og holder kjeft. Tipper at jeg en dag kommer til å miste det helt og hyle ut mens de snakker på telefonen... Oufh... Dumme dama: hold deg borte fra oss!!! Hold deg til din nye kjæreste og la det bli med det!! Du plager vettet av meg!!!! ← Høres ut som du er en smule sjalu Ikke la det gjøre slik at du blir den dumme/teite/usmarte/frekke til slutt... Kanskje din negative innstilling til henne gjør at du overreagerer på mengden kontakt de har også?? Har de barn sammen forresten? Prøv heller å få et avslappet forhold til dette, han har tross alt valgt deg nå!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #17 Skrevet 20. september 2006 Skjønner deg godt! Gi han en klar melding. Si at du blir sur/frustrert/lei deg/sint/irritert/sjalu osv osv. når han bruker tid på å bable med henne i telefonen. Det hjelper ikke om han sier at det f.eks. ikke er noe å være sjalu for, følelser er ikke alltid rasjonelle. Si at han får ta hensyn, og at han også i ditt påhør forteller henne at det er nok. Ringer han henne på sammen måten når du ikek er tilstede eller går dette bare en vei? Du kan selvfølgelig også svare med å forsvinne ut av rommet og bli borte, si at dette gidder du ikke høre på i ditt eget hjem, kanskje han skjønner det? Min mann får av og til samtaler fra sin eks, og når det gjelder ting som ikke har med felles barn og gjøre har jeg foreslått at hun får finne seg en ny bestevenninne og ikke involvere han!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #18 Skrevet 20. september 2006 Blir jo gøy når eksen min får seg ny dame, vi er jo bestevenner Det er jo ikke noe mellom oss bortsett fra sex uansett, så.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #19 Skrevet 20. september 2006 Blir jo gøy når eksen min får seg ny dame, vi er jo bestevenner Det er jo ikke noe mellom oss bortsett fra sex uansett, så. ← Du ser vel helst at det fortsetter sånn også da? At han er singel, og du kan forsyne deg når det passer sånn. Sikkert fint det.... Det vil jo ikke fortsette sånn når han får ny dame, selv om du høres ut til at du tror du kommer til å være hovedpersonen i hans liv unasett. Du kommer vel til å gjøre livet så surt som mulig for hans kjæreste, eller hva? Ettersom du sier det skal bli gøy? Ikke så lett å innfinne seg med andreplassen heller, så jeg vet ikke helt hvor gøy det blir for din del.
La Guapa Skrevet 20. september 2006 #20 Skrevet 20. september 2006 Synes det er utrolig frekt å bare invitere ex'en og ikke hans nye dame...Kunne ALDRI falle meg inn!! Uansett om det er aldri så mye "min" 30 årsdag... (ikke på kaffe, middag, etc heller..) ← ENIG! Frekt. Ville ikke ha gått hadde jeg vært invitert uten mannen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå