Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Jeg har ny olabukse og ny genser, begge o sort. Jeg har hatt de i tre fire uker nå, og vasket de mange ganger. Fremdeles syns jeg det lukter "butikk" av klærne, enda jeg har prøvd forskjellig type vaskepulver og skyllemiddel. Det lukter faktisk så lite godt at jeg ikke har lyst til å bruke klærne. Noen som har opplevd det samme? Bør jeg gå tilbake til butikken og klage?
Gjest Blanca Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Jeg har noen ganger merket en litt rar lukt av nye klær, litt eddikaktig. Jeg klaget på dette på HM (det gjaldt en tykk genser) og fikk igjen pengene. De mente genseren hadde denne lukten fordi den var vasket med noe som skulle bevare fargen, men at det nok hadde blitt brukt for mye i dette tilfellet.
Gjest gjesten Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Gå tilbake til butikken med klærne. Selv har jeg vært borti det fenomenet med klær hvor det var litt silke i tøyet (type 20 % av X, 30% Y, 20% silke). Lukta skikkelig stygt etter vask uansett hva jeg brukte.
Gjest Fjellsippa Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Jeg opplevde det samme en gang, og klagde til butikken. De sa at klærne var sprøytet men et stoff som skulle forhindre at de mugnet under sjøtransport. Lurer på hvilke kjemikalier det var??
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 under sjøtranspot?? :klø: Ja ja jeg går iallefall ned igjen med det. Synd, fine klær........
FrøkenHobart Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Litt utenom tema men, på Kapphal på Trondheim Torg lukter det frityrstekt burger av alle klærne pga Mc Donalds holder til vegg i vegg med åpen dør i mellom. Alikevell selger de klær som bare det selv om det stinker mat av de!
Gjest Kitten Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 (endret) Litt utenom tema men, på Kapphal på Trondheim Torg lukter det frityrstekt burger av alle klærne pga Mc Donalds holder til vegg i vegg med åpen dør i mellom. Alikevell selger de klær som bare det selv om det stinker mat av de! ← Det kan hvertfall vaskes bort, selv om det er litt synd med burgersjappe- stank i klærne.. Silke har det med å lukte helt grusomt iblant, lukt som ikke kan vaskes bort. Ellers kan det hjelpe å bløtlegge plaggene i eddik. Endret 20. september 2006 av Kitten
Gjest Fjellsippa Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 under sjøtranspot?? :klø: ← Ja, i kontainere på store frakteskip fra f.eks. Kina og hit.
spinnvil Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Jeg har noen ganger merket en litt rar lukt av nye klær, litt eddikaktig. ← Det er eddik, brukes for å fiksere fargen på klærne. Det skal forsvinne etter lufting, eller første vask. Merkes veldig godt når man pakker ut nye klær i butikken jeg jobber i.
Gjest Blanca Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Det er eddik, brukes for å fiksere fargen på klærne. Det skal forsvinne etter lufting, eller første vask. Merkes veldig godt når man pakker ut nye klær i butikken jeg jobber i. ← ...men med min narkohundnese sitter denne lukten i selv etter flere vask
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Det der har jeg ikke opplevd, det høres guffent ut!
Gjest Miss_alexandria Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Jeg har også opplevd dårlig lukt på nye klær, selv om jeg har vasket dem noen ganger, men heldigvis er det ikke så ofte jeg opplever det. Jeg synes det lukter mer fra nye belter og vesker. Mitt værste tilfelle av ekstrem dårlig lukt var fra et badeteppe jeg kjøpte på kid i fjor. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor det luktet skikkelig råtne egg på badet mitt. Lukten ble verre og verre for hver dag som gikk. Så vasket jeg badet en dag og hev den nye matten inn på soverommet mitt, så begynte det å lukte råtne egg der.... og jeg som beskyldte typen for noen par salige... Det rare var at matten luktet ikke noe når jeg luktet på den, men den avga tydeligvis noen par gasser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå