Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Altså, overskriften sier vel det meste. Vi har bestemt dato, og jeg føler den er helt i grenseland mellom sommer og høst. Lurer derfor på når dere syns det er passende med et høst-tema? Temaet vil gå igjen i invitasjoner, borddekking og bukett osv..
Gjest Vinterbrud 08 Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Selv ville jeg ha hatt høst-tema fra ca når de første bladene begynner å gulne og det kommer jo ann på hvor i landet du bor/skal feire bryllupet. Men gjør nå som dere selv føler for
Maja_83 Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Jeg ville sagt slutten av september og ut oktober. Iallefall siden første halvdel av september bruker å ha en deilig temperatur og lite som minner om høst...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Når er datoen? Enig med den over som sier at det bladene må rekke å få litt farge først. I Oslo så har det såvidt begynt nå på enkelte steder/trær, men jeg vil ikke regne med høst før om to uker omtrent, men da er det full rulle :D Dette varier litt fra år til år.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Da har jeg en liten pekepinn og jeg er helt enig med dere.. Bare synd at det ikke passer helt.. Det blir 1.september, og det var nok ingen gule blader da i år ihvertfall. Så får nok finne på noe annet, men synes ikke typisk sommer-tema passer helt heller.. Noen som har forslag?
Arkana Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Jeg synes vel det må være greit å ha høsttema når vi befinner oss i høstmånedene, dvs september, oktober og november. Finest er det nok hvis det er "høstlig" ute, dvs fargerike blader på trærne, bladene faller av osv, men det er vel ingen absolutt nødvendighet.
Maja_83 Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Trenger du ha noe tema da? Kan jo heller gå for en stilren farge gjennom hele bryllupet i stedet...
lilja80 Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 September er jo en høstmåned, men det kan jo fortsatt være sommer i førsten av måneden... Synes ikke det er noe i veien for å likevel bruke blader og høstfarger i temaet! Men hvis dere synes det er for tidlig, så kan dere jo bruke for eksempel rødt og grønt i temaet? Farger som ikke er typisk sommer, men heller ikke orange/brunt som høsten
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Var i bryllup i slutten av august i fjor, og da hadde de pyntet med rognebær og røsslyng. Det var veldig fint, og ikke noe "juks" selv om det i følge denne tråden kanskje er "for tidlig". Det er vanskelig å forutse høsten også - det er jo ikke normalt sånn som det er i år; jeg bor i Sør-Trøndelag og det finnes nesten ikke gule blader på trærne ennå! Det er jo høst likevel... men man trenger jo ikke å ha høstløvfarger (gul-oransje-brun) på alt selv om man f eks plukker bær og sånt som dekorasjoner. Synes det er helt valgfritt, jeg. Er det bær ute man vil bruke som pynt så er det jo ike for tidlig eller for seint. Og er det farger man vil bruke kan man bruke dem, men kanskje vurdere å dempe "årstidseffekten" ved at deler av dekorasjonene er mer nøytrale...
lilja80 Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Det er jo kjempefint med bær og sånt i buketten også da! Kanskje pynte med epler på bordene eller noe?? Litt høstfeeling men ikke for mye??
Gjest Moonshadow Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Vi skal gifte oss 28okt nå og vi har gått for høsttema. Veldig mye fint av dekorasjoner ol og få tak i. Kommer til å bli helt nydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå