Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt: Ja, jeg har vært og snoket på mannens mobil, men jeg vil ikke ha en diskusjon rundt det. Jeg vil heller diskutere meldingen jeg fant. Det har gått litt dårlig i det siste, null sex og null alt egentlig. Og selvsagt har jeg lenge lurt på hvorfor det er sånn, hvorfor han er så uinteressert i meg.

Forrige uke: Mannen på salgsseminar over flere dager. I forkant viste han meg programmet, noe han ikke pleier å gjøre ellers. Og så sa han "det kommer bare menn dit", enda jeg ikke hadde spurt om det. Og så reiste han.

Dagen etter at han reiste, så har han mottatt denne meldingen fra sin tidligere (og eneste kvinnelige) kollega, som altså er sluttet i firmaet:

"Hei <navn>! Hvordan er formen i dag? Må si at j storkoste meg i ditt selskap. Det er så fint å være sammen med noen som respektere en."

Hva synes du denne meldingen tyder på?

At navnet hans står der, betyr ihvertfall at den ikke er feilsendt.

Jeg synes det tyder på at de har møtt hverandre. Jeg påstår ikke at han har vært utro, de kan ha møttes over en kaffe på gardermoen, det er jo bare halvannen times kjøretur fra der hun bor... Eller hun kan ha kjørt ytterligere tre timer til der salgsseminaret ble holdt.

Neste punkt i historien er at han traff henne på en messe for noen måneder siden. Da fortalte han det selv i forbifarten, "alle på jobben tror at jeg har hatt meg med henne, bare fordi hun dukket opp på messa og vi gikk og spiste lunsj ilag". Jeg ble litt sur og bitchy da, og sa noe sånt som er det derfor du ikke vil ha sex med meg, er det henne ja. Men jeg vet jo at de har vært gode kolleger i flere år.

Da sjekket jeg mobilen hans for første gang, og der lå det en sms fra henne:

""Du er god du <navn>, takk for at du hadde tid til meg. Jeg føler at jeg kan prate med deg om alt, og så blir det der. Ha en fin kveld".

Denne var sendt dagen etter at han reiste på messa, etter at han har lunsjet henne da.

Og så til poenget:

I forrige uke, så spurte jeg pent og forsiktig om han hadde truffet henne nå mens han var på reise. - Nei, selvsagt ikke, hun er jo sluttet. Ja jeg vet det, men hun dukket opp på den messa sist, så jeg tenkte at kanskje hun dukket opp denne gangen også? - Neida!

Så spurte jeg om han hadde snakket med henne på tlf da, i det siste? -Nei, ikke på evigheter.

Ingen kontakt overhodet? spurte jeg. - Nei, og atter nei.

Jeg ble mer påståelig og sa at jeg vet at du traff henne nå, kan du ikke bare innrømme det. Men da ble han sint, gitt, og jeg var en kontrollerende bitch osv.

I går kveld tok jeg den myke varianten, og sa at jeg har lest mobilen din, jeg påstår ikke at du har vært utro, men tror at du kanskje har truffet henne på kafe eller lunsj eller noe sånt, kan du ikke bare si det?

Vet du hva fyren har mage til å svare da?

- Hun sendte vel den for å takke for sist da, jeg møtte henne jo på den messa du vet.

Og det fortsatte han å påstå, uansett hva jeg sa om jeg synes det er veldig usannsynlig å sende en takke-sms et halvt år etter at man har møttes til lunsj.

Jeg blir så sint, har nesten lyst å ringe henne selv, eller mannen hennes. Men da blir det jo et helvete, både her og der.

Takk for at du orket lese, jeg måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du er bekymret, men det er jo ikke sikkert de har møttes nå, kanskje hun bare har ringt ham for å prate om noe. Hun er vel i samme bransje som han fortsatt? Da kan det hende hun ringer av og til for å snakke om problemer i jobben osv. Eller det kan også hende hun faktisk var på seminaret i forbindelse med sin egen jobb.

Selv hadde jeg kanskje syntes det var rart at han skulle si at det bare var menn der, sånn uten videre. Men ettersom du har vært usikker en stund, og konfrontert ham med den meldingen du fant første gangen, kan det jo være at han sa det for at du skulle være roligere.

Ettersom det har vært labert i sexlivet en stund, skjønner jeg også at du kan tro han har en annen, men det kan jo bare være at han er sliten, nedstemt eller noe sånt. Kanskje du skal ta opp problemet med sex, og være åpen for at det kan være andre ting som er årsaken.

Gjest Gjest_dragoline_*
Skrevet

Hei.

Stakkars deg, ikke gøy slik.

Har du en følelse som sier at de har troffet så har de antagelivis det.

Og han nekter pga. reaksjonen din sist.

Jeg kunne glatt tatt henne en telefon.

Si at du vet de har truffet litt og at du lurer på hvilket forhold de har hatt siden han er så rar.

Ikke vær sur, bare fortell at du er lei deg og bare vil vite.

Vær helt ærlig. så får du nok ærlige svar tilbake.

Hun forstår sikkert.

Og hvis mannen din får vite at du har snakt med henne og han blir sur.

Ikke bry deg om det!

Da er det antagelivis noe å skjule, men forhåpentligvis har du da fått vite.

Jeg har selv gjort den feilen at jeg har sendt sms først til "damen"

Det hun gjorde da var å ringe rett til min mann for å spørre hva hun skulle si :ler:

Fikk ikke mye utav det da nei :sjenert:

Nei, ta en telefon, det er ditt liv og dine følelser.

Vi må slutte med å la mannfolk manipulere oss.

Skrevet

Takk for svar.

Hun studerer nå, og før det hadde hun fødselspermisjon, derfor hadde hun ingen grunn til å være på hverken messe eller seminar.

Det jeg er mest lei for, er at hvis han tar seg tid til å planlegge å møte henne - ved å reise med et tidligere fly f.eks., og så har han "gode samtaler" med henne. Mens jeg går for lut og kaldt vann her hjemme, og ser bare ryggen foran datamaskinen eller tv'n. Han tar seg aldri tid til meg, slik jeg ser det, vi to gjør aldri noe ilag, vi har aldri barnevakt eller noenting. Den gamle leksa som mange antakelig kjenner.

Overskrifta ble kanskje dum, men jeg mente at hun hadde jo allerede sendt en sms og takket for at de traff hverandre på den messa. Tviler på at hun plutselig tilfeldigvis skulle sende en ny takkesms for det samme treffet et halvår etterpå.

Fillern, jeg ga han en ny sjanse, uten anklager slik jeg ser det, til å si at ja, jeg traff henne og tok en kaffe og pratet. Men han nektet likevel. Fy fan.

Skrevet
Det jeg er mest lei for, er at hvis han tar seg tid til å planlegge å møte henne - ved å reise med et tidligere fly f.eks., og så har han "gode samtaler" med henne. Mens jeg går for lut og kaldt vann her hjemme, og ser bare ryggen foran datamaskinen eller tv'n. Han tar seg aldri tid til meg, slik jeg ser det, vi to gjør aldri noe ilag, vi har aldri barnevakt eller noenting.

...

Fillern, jeg ga han en ny sjanse, uten anklager slik jeg ser det, til å si at ja, jeg traff henne og tok en kaffe og pratet. Men han nektet likevel. Fy fan.

Hei, triste greier, jeg skjønner det. Imidlertid er kanskje din reaksjon med på å forverre relasjonen. Kanskje ser han på deg som bitchy med god grunn? Det betyr jo ikke at du er en "bitch", bare at du ikke tilbyr han noe som han ser som en kilde til glede i hverdagen? Hvis du var vennlig, koselig, morsom osv., hvorfor skulle han flykte?

Jeg er enig i at melding er bekymringsverdig. Selv hadde jeg blitt kjempesjalu. Meldingen kan indikere at hun ønsker en nærere relasjon, eller at de har en nær relasjon. En slik melding er langt mer bekymringsverdig enn meldinger som indikerer uforpliktende sex. Du bør vel ta dette opp med mannen din på en skikkelig måte.

DGP

Skrevet

Dette er vel rimelig åpenbart spør du meg! Hva vil du selv? Ønsker du å ta vare på denne mannen som helt ÅPENBART lurer deg trill rundt! Hvor mange mistenkelige episoder trenger du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...