Tulla2 Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Dere kloke damer Jeg trenger litt hjelp til hvordan man sminker seg/ legger makeup. Tenker på hverdag/jobb. Hvike produkter er MÅ ha og hva kan utelates. Har aldri brukt sminke meg, men har i det siste begynt med mascara hver dag. Hva skal være oppå conciler? Skal man bruke conciler i hele fjeset noen som kan gi meg et kjapt lite kurs her?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Jeg bruker ikke conciler i hele fjeset. Jeg bruker: - dekkstift på urenheter - flytende eyeliner langs øvre vippekant - kajal på våtkanten, samt øyeskyge langs nedre vippekant - mascara - litt pudder på min ellers så skinnende nesetipp dett er dett. Hvis jeg har veldig tørr hud i fjeset, tar jeg litt fuktighetskrem på der først. Jeg synes ikke det ser særlig pent ut med de som dekker hele ansiktet med concilere og slikt.. Man ser jo at de har maling over hele trynet.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Har du uren hud? Jeg bruker vel en del sminke hver dag, men det ser fremdeles naturlig ut. Dette er hva jeg bruker til vanlig: - Concealer under øyenene, rundt nesen og på andre urenheter eller røde flekker - Purelux pudderfoundation over hele ansiktet - Sort eyeliner atmed vippene oppe, og litt nede(ca. halve, nært vippene) - Lysebrun/champagne øyeskygge på øyelokkene(mest i ytterkanten, og lys øyenskygge inne i øyekroken) - Svart mascara(bruker mest på øvre vippene så blinker jeg litt før dety tørker inn og da får jeg på de nedre også. Synst det ser mer naturlig ut) - Purelux pudderrouge i kinnene Vil presisere at det er viktig å bruke concealer og foundation som har riktig farge(concealer ett hakk lysere enn hudfargen og foundation samme farge(heller lysere enne mørkere). Skikkelige merker er også viktig(jeg bruker helena rubinstein magic concealer og purelux mineral foundation i pudderform). Fukter alltid huden før jeg påfører sminke. Da blir all sminken mye jevnere, og forutsetningene for en fin hud er fukt og rens. Nå ser du vel at jeg bruker mye sminke, men jeg liker godt sminke,og det å sminke meg. Så du må jo bare bruke så mye som du selv føler for eller føler du trenger
Gjest Gjest_Helle_* Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Beklager å bryte ut liksommen hvilken øyenskygge er det du bruker som er champangnefarget-lys brun?
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Jeg anbefaler sminkeboka fra Body Shop! (Selv om Body Shop har solgt sjela si til L'Orèal.) Den er full av trinn for trinn-forklaringer og bilder (og den er blottet for reklame), og mye mer oversiktlig enn en tråd på KG. Selv om den koster litt mer.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Sweet Jane: Har du aning om L'oreal da også har sluttet å teste på dyr? Body shop har vel ikke inngått noe med en kjede som tester på dyr vel?
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Sweet Jane: Har du aning om L'oreal da også har sluttet å teste på dyr? Body shop har vel ikke inngått noe med en kjede som tester på dyr vel? ← Body Shop skal visst lære bort sine kunster til L'Orèal fra innsiden, og L'Orèal har uttalt at de skal fornye seg gjennom de nye impulsene fra Body Shop. Eller noe. Begge deler er bullshit, tipper jeg. Body Shop kunne gjort en intensjonsavtale om å bli kjøpt opp etter at L'Orèal hadde ryddet opp i sakene sine. Noe de sannsynligvis ikke kommer til å gjøre uansett. Alt dreier seg om penger, og nå har gimmicken til Body Shop blitt litt for gjennomsiktig. Blæ.
Gjest niomi Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Bruker lite sminke til daglig, jeg. Vanlig fuktighetskrem er det eneste som kommer på huden min, og så bruker jeg litt øyenskygge, alt etter hvilke klær/farger jeg har på. Enten lys grønn/turkis, dersom jeg har grønn/blå-toner i klærne, eller lys rosa, dersom jeg har rød/brun-toner i klærne. Legger "kajal-strek" (hva heter det?) over og under øyet med en øyenskygge som er et par toner mørkere enn øyenskyggen. Syns vanlig kajal blir for hardt til daglig. Så avslutter jeg med svart maskara og lip gloss valgt ut etter fargetonene i klær og øyenskygge. Når jeg skal på fest, derimot, blir det noe annet. Da sminker og doller jeg i timer i strekk
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 (endret) Det fins vel mange meninger om hva man "må" ha, men til daglig har jeg alltid et strøk med maskara og en naturlig lyserosa lipgloss. For meg er dette et must. Innimellom bruker jeg øyenskygge, f.eks. en duoøyenskygge hvor jeg legger mellombrunt ytterst og en lys beigerosa over det hele. Noen ganger tar jeg et veldig lett lag med en rosaburgunderaktig leppestift under lipglossen for å få litt mer farge. Jeg vet også at mange bruker concealer under øynene og på urenheter, og foundation og evt. pudder over. Dette har jeg ikke ork til til daglig, men bruker foundation når jeg skal noe spesielt. Men leste i KK en gang at sminke-eksperten der mente at foundation, maskara og lipgloss et absolutt minimum (hvis man nå først skal sminke seg). Også viktig å bruke fuktighetskrem under foundation, eller kan resultatet bli ujevnt og rart (blir det hvertfall hos meg). Endret 19. september 2006 av Frk Åberg
Gjest Blanca Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Til daglig bruker jeg en concealer under øynene, nesevinger og i hakegropen. Rouge er et must og frisker opp de fleste ansikt. En brunrosa leppestift eller gloss. Litt nøytral øyenskygge og mascara til slutt. Og en god fuktighetskrem eller solkrem under. Til fest og annet kjører jeg hele pakka, men dette rekker til daglig
Tulla2 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2006 Et lite spørsmål til Hva er best - for en nybegynner - "vanlig" foundation eller pudder foundation? Tips til merker mottas med takk Gjerne billigmerker slik at jeg kan prøve og feile noen ganger
Gjest Blanca Skrevet 19. september 2006 #12 Skrevet 19. september 2006 Vanlig foundation gir det mest naturlige resultatet. Unntaket er mineralfoundations som er presset eller i pudderform. Anbefaler deg å gå for de litt dyrere merker. Gå til et parfymeri og få de til å lage prøver til deg. Ikke la deg overtale til å kjøpe en full flaske med en gang! Det beste er å prøve ut farger og konsistenser hjemme. Hvis du skriver litt om hud og alder vil det være enklere å komme med spesifikke råd
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2006 #13 Skrevet 19. september 2006 *låner tråden litt jeg, Tulla2, håper det går greit* Concealer under øynene, er det for å dekke mørke ringer? Hvis ikke, hva kan jeg bruke til det? (har vel typisk blandingshud, både urenheter og tørre partier, om det har noe å si for produktet)
Gjest Blanca Skrevet 19. september 2006 #14 Skrevet 19. september 2006 *låner tråden litt jeg, Tulla2, håper det går greit* Concealer under øynene, er det for å dekke mørke ringer? Hvis ikke, hva kan jeg bruke til det? (har vel typisk blandingshud, både urenheter og tørre partier, om det har noe å si for produktet) ← Ja, for å dekke mørke ringer og jevne ut hudfargen. Jeg bruker som nevnt over concealer i nesevingene og i hakegropen også. Sørg for å finne en concealer som ikke er tørr og i riktig farge. Gultoner nøytraliserer mørke ringer under øynene.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 19. september 2006 #15 Skrevet 19. september 2006 Jeg vil helst ikke bruke sminke, hadde jeg hatt fine hud og mørke øyenvipper og bryn hadde jeg gått uten. Men jeg har helt lyse bryn og vipper, og ganske rødlig hud med store porer så trives best med litt sminke. Da bruker jeg tynt lag med lett foundation i hele ansiktet, litt rouge, samt mascara. I tillegg bruker jeg av og til leppestift i narturlig farge og beige øyenskygge. Farger også øyenbryna lysebrune så det ikke ser ut som jeg ikke har noen. Til daglig bruker jeg en concealer under øynene, nesevinger og i hakegropen. Ser det er mange som bruker concealer slik, dette er noe jeg kun har brukt på kviser før, men kanskje det begynne å bruke dette istedet for foundation? Hva slags concealer brukere dere?
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2006 #16 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar, Blanca Og så da, hvilket av disse produktene er det som er concealer? Er det de stiftene?
Gjest Blanca Skrevet 19. september 2006 #17 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar, Blanca Og så da, hvilket av disse produktene er det som er concealer? Er det de stiftene? ← Finnes i både stift, pensel, tube og krukke De er som en konsentrert og dekkende foundation. Mest kjent her inne er tryllepennen fra YSL Touche Eclat og Helena Rubinstein Magic Concealer.
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2006 #18 Skrevet 19. september 2006 Skal se etter dem, takk for tips
Tulla2 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 19. september 2006 Hvis du skriver litt om hud og alder vil det være enklere å komme med spesifikke råd ← Er 32 type blandingshud - litt fet i t-sonen og noe tørr på kinnene. Litt porete. Har fått noen generelle tips i denne tråden - men tar gjerne i mot flere
Gjest Blanca Skrevet 19. september 2006 #20 Skrevet 19. september 2006 Er 32 type blandingshud - litt fet i t-sonen og noe tørr på kinnene. Litt porete. Har fått noen generelle tips i denne tråden - men tar gjerne i mot flere ← Jeg vil anbefale deg å prøve en mineralfoundation. Den vil ikke tette porene dine eller gi kviser og urenheter. Min favoritt er I.D fra B.E, men det er flere som fører mineralfoundations. Hos Pure Luxe kan du bestille små prøver til 1 dollar pr. stk. Slike foundations legges på med en børste og produktet vil smelte inn huden. Resultatet blir naturlig, dekkende og glødende. En god fuktighetskrem er veldig viktig under mineralfoundations. Husk også rouge; det kan redde en i utgangspunktet dårlig dag Ikke legg den i en stripe langs kinnbeinene, men lag litt eplekinn. Med litt mascara og en gloss/leppestift vil du bli frisk og naturlg sminket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå