Gå til innhold

Må man ha feber for å ha vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei på halvannet år. Hun er stort sett alltid frisk og har vel gitt henne stikkpille en gang da hun hadde vondt.

Men, hun har aldri vært ordentlig syk - og nå har hun begynt i barnehage, så jeg lurer på om det kan være noe nå.

Hun er ganske blid og fornøyd om dagen (litt grinete om ettermiddagen pga sliten etter en dag i barnehagen bare) og slik var det i dag også.

Hun badet før hun la seg i kveld. Og da jeg skulle tørke henne, tok hun seg til øret og blåste. Jeg blåste på og hun laget ikke noe mer oppstyr av det. Etterpå fikk hun melk som hun pleier og så la jeg henne.

Nå våknet hun igjen. Det hender en sjelden gang hun gjør det, men hun pleier det ikke.

Hun tok seg ikke til øret nå, men jeg lurer litt allikevel.

Hun er ikke varm. Og lurer på om små barn kan ha øreverk/ørebetennelse uten feber og røde ører?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips.

Skrevet

Er hun tett i nesen? Min jente får ofte vondt i øret når hun er tett i nesen. For å prøve å unngå at det utvikler seg til ørebentennelse pøser vi på med nesespray, både saltvann og "med medisin". Dette funker ofte og det går over av seg selv etter et par dager.

Jenta mi har ikke hatt feber selv de gangene hun har hatt ordentlig ørebetennelse og fått penicilin så man kan ha vondt uten å ha feber!

Skrevet

Takk for svar, flopp.

Jeg var nok bare litt over middels bekymret i går siden hun tok seg til øret litt da vi tørket etter badet. Hun har sovet hele natten uten avbrytelser, og hun var blid og fornøyd i dag morges. Ikke noe vondt i øret da.

Så det var nok bare hønemor som hadde litt for høy stemme i går. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...