Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er is og glatte veier i Oslo i dag, og selvfølgelig klarte jeg å dette på rompa/ryggen. Ble helt fra meg siden jeg er livredd for å miste babyen når jeg nå er så langt på vei (langt og langt.... 15+4). Jeg fikk ikke vondt fysisk, men den psykiske belastningen er større... Hva hvis det har skjedd noe med babyen? Hvordan vil jeg merke dette? :cry:

Jeg har ikke vondt nå, men får jeg det i løpet av dagen er det rett opp på legevakta!!

Hvor mye skal egentlig til for at ting går galt? Folk sier jo at babyen ligger ganske trygt inne i magen.... :o

setter pris på svar. Vet ikke om jeg tør å gå ut på glatta igjen... :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke det er så farlig - iallefall ikke så lenge en ikke lander på magen......... Er 17 uker på vei og også redd for å falle, men etter å vært på UL igår og kjent hvor hardt jordmoren klemte mot magen, så begynner jeg nå å skjønne at den lille tåler en støyt! Det advares jo heller ikke mot å gå skiturer f.eks., noe jeg har gjort flere ganger denne sesongen (har klart å holde meg på bena, hittil!).

Det er allikevel ikke noe vits i at du skal gå rundt å bekymre deg, ring derfor legen eller jordmoren du har gått til kontroller hos og spør hva de mener!

Skrevet

Ringte jordmor jeg... Hun sa at dersom jeg ikke har smerter eller får blødninger så behøver jeg ikke bekymre meg. Får jeg det bør jeg ta kontakt med Ullevål. Siden jeg har det helt fint nå, så regner jeg med at alt har gått bra - men FY for et støkk det satte i meg. Nekta nesten å gå videre jeg.

Tanken på å miste babyen er uutåelig, så det må jeg slutte å tenke på ellers blir jeg gal. :cry:

Jordmor sa forressten at det er mange gravide som detter og slår seg og det går stort sett veldig bra !!!

Litt roligere nå.......

Skrevet

Trur nok babyen er godt beskyttet inni magen. Jeg ramla på isen i uke 6 og trynte ned trappa (som er veldig bratt) i uke 8, men alt er i skjønneste orden. (Er i uke 11 nå).

Hvis du er engstelig, så ring å be om en ultralyd. Vi var på ultralyd i uke 9 (Vi hadde en spontanabort i oktober). Jeg var selvfølgelig engstelig for at det skulle hende en gang til, men da jeg ringte til legen og forklarte det for han, sa han at jeg skulle komme på ultralyd samme uka. Som han selv så fint sa det: " Hvorfor skal man gå rundt å engste seg når man har teknologien til å undersøke om alt er bra?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...