Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Hva kan dette være? Har en 4 år gammel innekatt som er sår og har et sort belegg rundt munnen og nedover haken. Vi skal selvsagt til dyrlegen, men vil gjerne høre om noen har opplevd noe lignende og kanskje vet hva det kan være..
Gjest Grønn Frosk Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Jeg tenkr litt på skabb. Det gir sorte sår, men gjør også at pels detter av. Så med mindre han har mistet pelsen der og, så er det nok ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Hvordan kan en innekatt få skabb i tilfelle?
T!n@ Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 vår katt he åg d, han e 5år... d e midd, å e isje farli
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 En katt har kjertler på haka, som skiller ut diverse. Dette sorte er faktisk acne.. du kan google feline acne. Det kan ha varierende årsaker, slik acne hos mennesker. Hva slags matskåler bruker katten, og vasker du dem ofte nok? Plastmatskåler er gjerne bakteriebomber, og mange blir kvitt problemet bare av å bytte dem i metall. Jeg hadde det på huskatten min for leenge siden, det vi fikk tips om var å benytte majones for å få det bort. Den løsner det sorte. Deretter rense det, evt også bruke aloe vera om det er irriterte partier. Noen har bare litt sort, andre får sår på haka. Hvis katten har sår/er irritert og det ikke forsvinner, ta en tur til veterinær, som kan gi mer behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå