Gå til innhold

Når man ikke leser av strømmen hver gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig at strømlev. stipulerer litt høyere enn det man egentlig burde brukt eller hvordan er det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar utgangspunkt i ditt ventet årsforbruk. I tillegg blir det vektet forskjellig alt ettersom hvilken tid på året det er.

Så hvis ditt ventet årsforbruk er mest mulig korrekt (dvs at du har lest av regelmessig tidligere) og du ikke endrer forbruket ditt vesentlig - vil de klare å stipulere ganske så korrekt.

Skrevet

De stipulerer ganske mye faktisk. Nå har ikke jeg vært noe flink det siste halve året, tror det gikk seks måneder siden forrige gang jeg leste av. og da har jeg betalt for over 600 kwh mer enn det jeg har brukt.

Skrevet

Vi glemte å lese av en gang, og da stipulerte de omtrent dobbelt så mye som det vi faktisk brukte. Men da hadde vi ikke bodd i huset så lenge heller, og vi bruker nok mindre strøm enn hva man gjennomsnittlig gjør. Fordelen var jo at vi ikke betalte strømregninger hele påfølgende sommer fordi vi hadde betalt for mye, men man kan jo få seg en bra høy regning, da...

Skrevet

Hvis du har regninger fra året før, stipulerer de ut i fra samme periode da. Så i mitt tilfelle at de hadde stipulert litt høyere enn året før.

Skrevet

jeg leste nemlig av nå etter å ha vært slapp en goood stund og fikk en regning som var 3 ganger så høy som vanlig.. derfor lurte jeg.. Skulle jo tro at de ville stipulere en høyere sum..

Skrevet

Jeg har også fått høyere regning når jeg har glemt å lese av.

Skrevet
jeg leste nemlig av nå etter å ha vært slapp en goood stund og fikk en regning som var 3 ganger så høy som vanlig.. derfor lurte jeg..  Skulle jo tro at de ville stipulere en høyere sum..

Var det tre ganger så høyt forbruk, eller pris? Strømprisen er jo gått opp en del i det siste hvis du ikke har fastprisavtale. Men noe høyere forbruk stipulerer de nok.

Skrevet

jeg så på den grafen også at den var 3 ganger så "lang" denne perioden enn de siste 3 årene.. Greit nok at prisen er litt høyere nå, men jeg det har jo vært sommer og jeg har jo ikke skrudd på varmeovnene ennå engang..

Skrevet

Men hvis du har glemt å lese av over en lengre periode henger det kanskje litt igjen av vinterforbruket? Det er hvertfall da vi har brent oss. Siste regningen vi fikk i leiligheten var etter at vi hadde glemt å lese av 2 - 3 ganger, og den var dobbelt så høy som de jeg har fått tidligere.

Skrevet

ja det er sikkert noe sånt, men syntes det er så rart for vi er ikke 3 lenger og da er det en person mindre til å dusje, mindre klær å vaske, han var mer frossen enn meg så jeg fyrer ikke så mye på varmeovnene lenger.. Jeg bruker generelt mindre strøm fordi jeg er flinkere til å spare.. Derfor reagerte jeg litt på det..

Skrevet

Det blir fort litt, en kamerat av meg fikk en skyhøy regning nå fordi han hadde glemt å lese av. Noen ganger bruker man jo mer en stipulert. Det var en veldig kald vinter nå, så det kan jo ha økt pga det. Se på året totalt sett mot fjoråret. Det bør jo ligge ganske jevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...