Gå til innhold

Tankene mine får du.....

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Fikk en mail av type "kjedemail" idag - og bruker normalt ikke veldig mye tid på disse før jeg sletter dem. Men denne leste jeg av en eller annen grunn - og den fikk meg til å tenke litt ekstra.... og nå utover dagen klarer jeg ikke helt glemme den. Så derfor legger jeg den inn i dagboka før jeg sletter mailen - sånn at jeg kan gå tilbake og lese igjen......

Michael er den typen du elsker å hate.

Han er alltid i godt humør og har alltid noe positivt å si.

Når noen spurte ham hvordan han hadde det, svarte han:

"Hvis jeg hadde det bedre ville jeg vært tvillinger".

Han var en naturlig inspirator.

Hvis en av de ansatte hadde en dårlig dag,

var Michael der og fortalte den ansatte hvordan

man kunne se det positive i situasjonen.

Jeg ble nysgjerrig av å se dette, så en dag gikk jeg bort til Michael og

spurte ham: "Hvordan gjør du det?" Michael svarte: "Hver morgen våkner jeg

og sier til meg selv, du har to valg i dag. Du kan velge å være i godt humør

eller du kan velge å være i dårlig humør. Jeg velger å være i godt humør.

Hver gang det skjer noe ille, kan jeg velge å være et offer eller å ta

lærdom fra det. Jeg velger å ta lærdom fra det.

Hver gang noen kommer og klager til meg,

kan jeg velge å akseptere klagene deres

eller jeg kan velge å peke på de positive sidene i livet.

Jeg velger de positive sidene i livet.

"Sikkert, men det er ikke fullt så enkelt," protesterte jeg. "Det er det,"

sa Michael. "Livet handler om valg. Når du kutter vekk all dritten så er

enhver situasjon et valg. Du velger hvordan du skal reagere på situasjonene.

Du velger hvordan folk skal påvirke ditt humør. Det er du som velger om du

vil være i godt eller dårlig humør.

Til syvende og sist så er det ditt valg hvordan du lever ditt liv." Jeg

tenkte over hva Michael hadde sagt.

Like etterpå forlot jeg firmaet for å begynne for meg selv.

Vi mistet kontakten, men jeg tenkte ofte på ham når

jeg tok et valg i forhold til livet istedenfor bare å reagere på det.

Mange år senere hørte jeg at Michael var innblandet i en alvorlig ulykke med

et fall på 20 meter fra en radiomast. Etter 18 timers operasjon og uker på

intensiven, ble Michael utskrevet fra sykehuset med skinner langs ryggen.

Jeg traff Michael omtrent seks uker etter ulykken.

Da jeg spurte ham hvordan han hadde det, svarte han:

"Hvis jeg hadde det bedre, måtte jeg være tvillinger. Vil du se arrene?" Jeg

avslo tilbudet om å se sårene, men spurte ham om hva som foregikk i hodet på

ham under ulykken. "Det første jeg tenkte på var velferden til min ennå

ufødte datter," svarte Michael. "Så mens jeg lå på bakken husket jeg at jeg

hadde to valg. Jeg kunne velge å leve eller jeg kunne velge å dø. Jeg valgte

å leve." "Var du ikke redd? Mistet du bevisstheten?" spurte jeg. Michael

fortsatte, ".ambulansepersonellet var fantastisk. De sa hele tiden at alt

kom til å gå bra.

Men da de rullet meg inn på akuttmottaket og jeg så uttrykkene til legene og

sykepleierne, ble jeg vettskremt. I øynene deres sto det skrevet: "han er

dødsens". Jeg visste at jeg måtte gjøre noe." "Hva gjorde du da?"spurte jeg.

"Vel, det var en stor brautende sykepleier der som skrek spørsmål til meg",

sa Michael. "Hun spurte om jeg var allergisk for noe. "Ja," svarte jeg.

Legene og pleierne stanset opp mens de ventet på svaret mitt. Jeg trakk

pusten og ropte: "Tyngdekraften".

Gjennom latteren deres sa jeg til dem: "Jeg velger å leve. Operer meg som om

jeg er levende, ikke død."

Michael overlevde takket legenes dyktighet, men også på grunn av sin

fantastiske holdning. Jeg lærte fra ham at hver dag kan vi velge å leve

helt.

Holdning er, tross alt, alt.

"Bekymre deg derfor ikke for morgendagen,

for morgendagen vil bekymre seg for seg selv."

Hver dag har nok med sin egen plage." Matteus 6:34

Egentlig er dagen i dag den morgendagen du bekymret deg for i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Ja, den der historeien har jeg også fått på mail noen ganger, og lest den både her og der, og den gir jo grunn til ettertanke. Vi burde kanskje se på livet på en annen måte enn vi gjør av og til.

Kaker er godt da. Ja, altså, min familie er også kakemonser, men vi er sunnmrøinger, og visstnok vant med der kaker. Var i et "østlandsbryllup" en gang, og der var det jo den tradisjonelle kaka (som forøvrig en onkel åpna fordi han hadde lyst på kaffe...) og et par desserter. Det var det.... Er nå mer vant med "sunnmørskakebord" (som min onkel som bor på østlandet, men giftet seg med "sunnmørskakebord" kalte det) jeg, der man altså har sikkert 20 kaker i tillegg til selve bryllupskaka. Ja, litt skal man jo ha tilovers, men man må da ha MASSE kaker i alle fall.

Ha det fint da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med han kameraten som sovnet hos dere?

Er han fortsatt gift??? *ler*

Du har vært veldig flink kone-pone,

og nå må du sende meg ett bilde av deg så jeg ser hvordan du ser ut!

*spent*

Ha en flott kveld!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei @lfa....

Den historien der var fin.. Skulle lest den i går jeg... :ler:

Var litt sint ja, men det gikk ganske fort over da.. Som det alltid gjør med meg heldigvis

Takk for koselig hilsen i boka mi forresten, setter stor pris på det.

Vel, nå skal jeg hoppe til sengs snart.

Ville bare ønske deg en god natt og sov godt.

Stor klem fra meg :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tar jeg straks påskeferie - bare jeg får oppdatert dagboka mi !

Gleder meg til 5 dager med total avslapning. Har ingen spesielle planer, utenom å slappe av :lol: Har et mål da, og det er å rydde et ekstra soverom vi har som det bare står masse skrot på, hvorav dette "skrotet" egentlig skulle vært lagt på loftet. Så nå hadde jeg tenkt å få gjort det da... I tillegg blir det vel til at jeg pusler så smått ute i hagen litt - planter noen stemor i krukker og bed..... Skal kjøpe nye puter til utemøblene idag, så det blir vel til at jeg setter meg litt i sola også :briller:

Forøvrig skal jeg prøve å holde meg mest mulig unna påskeegget, og heller bevege litt på skrotten. Har vært flink denne uka, trente på mandag, gikk tur med @-mannen igår, og syklet til jobb idag + at jeg selvfølgelig må sykle hjem også :ler: Så hvis jeg klarer å være like flink etter påske så er jo alt bare fryd og gammen......Men det gjenstår å se...

Ønsker alle KG sine lesere en riktig god påske - og så skal dere vel ikke se bort fra at jeg dumper innom iløpet av de neste dagene heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hALLOISEN @LFAKRØLL!!!

ser det var jeg som var sist i dagboka de koz da :sjarmor:

Tusen takk for hilsen i dagboka mi kjempekoselig det hjalp virkelig, det har vært en tøff dag,men har heldigvis holdt meg unna snopet.

Har drukket masse vann åsså gikk eg og min mann en tur.

Hvordan går det med deg??Har du og mannen det bra nå??Har dere tenkt noe på familie økelse eller??

ha fortsatt en fantastisk fin kveld jenta mi!!!!

Klemmer fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan har dere hatt det i påsken?

Leste noe om masse sol og mulig soleksem???

Gleder meg til å høre fra deg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vel ikke som noe sjokk - men jeg har glemt å oppdatere påsken min i dagboka :oops: Var overbevist om at jeg hadde gjort det, men ikke det.....

Vi var hjemme i hele påsken, nøt sol og høye temperaturer - fikk masse farge - men den siste dagen måtte jeg gå inn :cry: Fikk antydning til soleksem i halsgropen. Ble litt rødflammete og "boblete" - så da var det best å holde seg inne. Men ikke verre enn at jeg satt ute i solen igjen igår jeg... :briller: Foruten å nyte sola på verandaen fikk vi gjort litt mer i hagen - klippet litt hekk, raket gammelt, dødt gress og løv. Nå er det blitt kjempefint !! Dessuten fikk jeg endelig sopet gårdsplassen :-? Ja du leste riktig, sopte.... vi har asfaltert gårdsplass - og den er ikke liten....så det tok sin tid - og knekken på armene mine, men nå er det gjort...så resten av sesongen nå så bare spyler vi......

Klarte å ikke gå noe opp i vekt også, var i bevegelse hver dag - syklet og gikk turer. Også var vi ute ved sjøen et par ganger sammen med noen venner - deilig :briller:

En ting fikk jeg ikke gjort da - ryddet det ene soverommet jeg hadde som eneste mål å få gjort :hoho: Fikk rett og slett ikke lov av @-mannen å være inne i det fine været... - dessuten kan jeg tenke meg det hadde vært varmt på loftet når sola stekte som værst. Ikke vond å be jeg - så det ble glatt droppet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en perfekt påske! Og jeg er så enig med mannen din, man skal ikke være INNE og rydde når det er så vakkert vær ute! Men dere fikk jo rusket opp der ute også, så det veier nok opp!

Du har blitt voldsomt aktiv, vennen! Sykler, går turer og trener. Blir helt "impregnert" av deg, jeg! Håper jeg snart får se hvordan huset ditt er, det høres svæææært ut! Men nå regner jeg med at jeg først må flytte selv, og så får vi se an resten av tiden frem til termin??? Qliomannen skal vekk (tror det er ) siste helga i juni.....kanskje jeg sitter på toget til deg, da???? Angel, hva tror du????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fredag, og jeg sitter her og vet ikke helt hva jeg skal slå ihjel de siste 2 timene på jobb med egentlig. Så i mangel av noe å gjøre har jeg begynt å rydde på maskinen min - masse gammelt skrot og morsomme greier der. Fant blant annet et lite dikt jeg har skrevet en gang i tiden, da jeg var i det "potetiske" hjørne :hoho: Og for ikke å glemme det så legger jeg det like godt ut her i dagboka mi jeg :wink:

Jeg ser........

To hender flettet i hverandre

to mennesker

to kropper tett i tett

to skjebner knyttet sammen

En stjerne - blinker mot oss

en felles stjerne viser vei

Et håp

et håp om at det en dag..

En dag vil det bli oss ??

Hva ser du ??

Der, da var det gjort....

Og ja Qlio - jeg er klar for besøk jeg... kaster bare ut @-mannen jeg da :ler2: Han er sikkert ikke lei seg over å få en unnskyldning for å feste med gutta heller :erter:

Dagen min idag har vært preget av magekramper - *uuurk* Vondt - også har jeg mistet litt av matlysten... Håper bare ikke jeg blir syk nå... :murvegg: Jeg som skal på firmafest idag også... men ikke ti ville hester kan holde meg borte derfra. En liten fugl har nemlig hvisket meg i øret at det skal være karaoke der - og da er jeg med !!! :hoppe::hoppe:

Full rapport kommer på mandag :ler:

Skal i 30-årsdag imorgen kveld, blir nok adskillig roligere - da jubilanten er gravid - faktisk en uke mer gravid enn Qlio :)

Kjøpte gave igår - et sølvkjede med anheng m/zirkoner som vekslet mellom blått og vanlig farge alt etter som lyset skinte på.... Var på nære nippet til å kjøpe et maken til meg selv - men da vet jeg @-mannen hadde blitt furten på meg... Han mener nemlig jeg bruker alt for mye penger på sånt fjas som han kaller det. Innunder fjas er også klær for han .... men kun når det gjelder meg... Hvis han trenger noe får pipa en annen låt.

Men isteden for det kjedet som jeg hadde litt lyst på, så gikk jeg og kjøpte meg 1 stk. bukse, 1 stk. skjorte og 1 stk. vårjakke på Lindex jeg :hoho: Så kan han bare ha det så godt......

Han kapitulerte da jeg kom hjem da...han synes jo at det er fint at jeg er opptatt av klær etc. for å være presentabel sammen med han ;)

En episode som utspant seg hjemme hos oss til morgenen idag, må bare fortelle (stakkar @-mannen som det går ut over )

Han skal nemlig til sjefen på middag idag...og hadde fått beskjed om at stilen var "casual" dvs. olabukse etc. Han endte opp med å gå i sort dressbukse, lysblå skjorte og brun cord-blazer :roll:

Tilfelle de havnet på byen - og da kunne han jo ikke vise seg i olabukser :roll::roll: Jeg gir opp den mannen......... Han er så vannvittig forfengelig.... på grensen til det ekstreme... Han er tilog med så opptatt av matching av klær at han ikke går hjemme i huset med en joggebukse engang som ikke matcher t-skjorta :roll:

Litt oppgitt over dette jeg - har jeg rett til å være det ???? Så lenge det ikke går ut over meg så er det jo greit - men det har en tendens til å flyte litt utover grensene noen ganger når jeg blir bombardert med spm. Kan jeg gå sånn? Passer den til den ?? Kan jo ikke gå sånn da....!! etc...

Og når det kommer til bunnlinjen så spiller det ingen rolle hva jeg svarer - for han følger ikke mine råd allikevel....

Herlig - nå har jeg faktisk slått ihjel 20 min nesten med å skrive dette innlegget - kun avbrutt av en kunde på tlf. Får vel poste det nå, også smurfe litt rundt i andre sine innlegg her inne.....

Ha en strålende helg alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga snart over :-? og har ikke utrettet noe spesielt egentlig. Og det har jo sine naturlige årsaker :oops: Som lovet kommer det et minireferat fra fredagens hendelse ; karaokekveld :o Og som forutsett var jeg en av kveldens store stjerner :heiajente: Med kjempeølbriller :hoho: Morro var det hvertfall - og det var det flere som syntes - tar meg ikke så høytidelig selv, og kan godt drite meg litt ut. Følte vel ikke at jeg gjorde det siste akkurat, det var det andre som klarte bedre :erter: Timene gikk hvertfall fylt med mat, drikking, sang og latter + litt dansing..... man får igrunn danset mye når det er 6 damer og 34 mannfolk tilstede :enig: Og som vanlig var jeg en av de som ble igjen for å rydde slagmarken etter alle sammen - vi var 4-5 stk igjen på det tidspunktet så det gikk forholdsvis raskt.... for deretter å ringe en kunde av oss som kjører taxi, så fikk vi billig tur hjem også.... Betalte 775,- kr. - mot normalt 900,- ca. :Nikke: Og mest deilig er jo at jeg får igjen hver krone av dem :sjarmor:

Klokka viste halv seks på morningen da jeg fikk lagt meg i senga mi, fuglene hadde stått opp på utsiden - så veldig lett å sovne var det ikke... Men det gikk nå på et vis, og våknet uthvilt og i fin form kl. halv to på ettermiddagen. Dusjet, spiste frokost med @-mannen (som også hadde vært på fest dagen før) Reiste for å handle, kjøpte med en diger pose smågodt hjem igjen. La oss på sofaen, kikket på TV - duppet litt og gomlet "klissegodt". I sekstida befant jeg meg igjen på badet, ny runde med sminke og stæsjing - før det bar avgårde til 30-årslag. Tok like godt og kjørte da, litt sliten ja etter dagen før.... Bursdagen var stille og rolig, fikk god mat og iskake *nam* Elsker is !!!

Reiste hjem igjen i halv ett-tiden *stuptrøtt* og segnet om i senga rimelig raskt.... :Gjesp:

Våknet idag av at @-mannen kom med et lite utbrudd rett før ni - "f.... det snør jo !!" Bråvåknet og konstaterte fort at det kun var snakk om snø som ville bli borte iløpet av dagen igjen - hater å måke... :sinna: Nå regner det på utsiden så det varte ikke så lenge....

Har jeg gjort noe produktivt idag da ? Vasket vinduer da *stolt* Kunne omtrent ikke se ut dem lenger - så det var på tide :rodme: Bedre sent enn aldri :kgblunk:

Nå har jeg akkurat spist middag sammen med @-mannen foran TV (pga fotballkamp - jeg er ikke interessert men....) Og i mangel på annet tidsfordriv smurfer jeg litt nå... før @-mannen overtar senere pga at han skal jobbe litt, som vanlig.

Hadet bra så lenge :vinke: - nå smurfer jeg videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen...

Har visst hatt en travel helg du ja :sjarmor: jeg som skulle chatte med deg nå og så kom det tlf fra svigermoren din *hmpf!*...hehe, neida, familien først vettu :P

Og Qlio; angående tur til sandefjord, det skal vi nok ordne. men jeg vet ikke hvordan sommeren min ser ut enda for jeg har ikke fått turnusen min på avdelingen. regner med å få den om en måneds tid. Men vi skal nok alltids få til noe! Må jo sjekke forholda i Sandefjord også vettu :briller:

Så var helga over og en ny uke venter på oss....men det er lysere ute, fuglene kvitrer, solen skinner, det er varmere og vårlukten og blomstene kommer iallefall til å gjøre denne uken enklere også, eller hva @lfakrøll? :wink:

Take care, så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei @lfakrøll.

Jeg har surfet litt rundt på KG, og satt opp min egen dagbok (i dag)... og leste litt i dagboka di...

Forstod at det går bedre med deg og @krøll-mannen... Det er godt å "se" folk klare å jobbe seg igjennom ting... og ende opp sammen i den andre enden igjen. :kysse:

Tenker dere på barn igjen?

Jeg er "dolsy", 27 år, gift og et barn.

Vi lurer litt på barn nummer to.. men det føles et stort skritt å ta..

Følte jeg ble litt kjent med deg gjennom dagboka di..derfor hadde jeg lyst til å si "hei".

Tror nok du slipper å måke mer i år nå.. vi får i hvertfall håpe det.. Nå burde jo sommeren komme, ikke sant?

Sykkelen kan snart hentes frem slik at man kan sykle på jobb..

Vel.. -i mitt tilfelle blir det vel helst å ta frem sykkelen slik at den kan vinke til meg når jeg kjører til jobben... (skam meg!!)

Ønsker deg en fin uke @lfakrøll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk vi endelig somlet oss til å kjøpe hagemøbler... dvs. vi fikk ikke kjøpt alt vi skulle - men vi er på god vei...

Vi kjøpte 4 reg. stoler + 4 tykke puter i beige/blå ruter, 2 fotskamler og 2 puter til høyrygget stablestol. Alt i blått plast.....

Mangler : 2 stablestoler i blått + bord - pga. at de ikke hadde det på lager... Men ble lovet det i løpet av neste uke....

Foreløpig er det jo ingen krise - her regner det i bøtter og spann, og det har det visst planer om å gjøre i en uke fremover :o

Ellers har jeg og @-mannen jubileum idag - Vi har vært offisielt sammen i 8 år !! Tida flyr altså........

For en halv time siden kom det et blomsterbud med 8 langstilkete røde roser til meg m/kort.... og jeg kan jo avsløre hva som sto der " Til min kjære - Håper du husker denne dagen - elsker deg av hele mitt hjerte ! Vennligst ring.... " :hoho: Han trodde jeg hadde glemt det - siden jeg ikke sa noe til morgenen idag... Men han hadde ikke sett meldinga jeg hadde sendt ham mens han satt i møte :ler:

Blir ingen spesiell markering - vi får ta det senere.... han skal jobbe overtid idag - og jeg skal til ei venninne og spise grønnsakssuppe :D

Så da er det best jeg avslutter her....Middag blir servert kl. 16.10 nemlig........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og @-mannen var igår veldig enig om vår 1.mai -parole Deilig med en fridag sånn midt i uka, selv om man har følelsen av at det er en søndag - og at dagen idag er mandag. Så kommer man plutselig på at det er fredag - også er man lykkelig over det :lol: Noen flere som stemmer for mer fri ???

Forøvrig har jeg gjort et kjempefremskritt på hjemmebane når det gjelder PC. Har nemlig siden august ifjor vært uten tilgang på nett hjemme - bortsett fra når @-mannen er logget på via jobben med sin bærbare. Årsak ?? Et ødelagt ISDN-kort - og det er jo vanskelig å få erstattet med et nytt når @-mannen jobber i databransjen :-? Heter det ikke skomakerens barn uten sko da ??? Kjenner meg igjen der ja...

Men nå ser det ut som det skjer ting...... Vi har bestilt ny PC... og den får jeg om 14 dager :gape: Herlig :hoppe: I tillegg har vi kostet på oss digitalt fotokamera - så nå skal jeg gjøre alvor av å lage meg ny hjemmeside etterhvert....

Hva fikk @-mannen til å plutselig gjøre det... Jo han fant et spill på den gamle maskinen han har blitt litt hekta på igjen - og så fant han ut at den gamle maskinen egentlig er antikk :hoho: Så da skjer det ting....

Sier ingenting jeg da... nå får jeg det hvertfall som jeg vil... :sinnatagg:

Oj - så mange morsomme nye smileys det var her nå da... :yy: :tronderbart::sminkedokke::bigfoot: :pippi: :kissfan: etc... artig.... :eeeh:

Ellers får dere alle sammen ha en strålende dag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - det glemte jeg jo istad. Jeg og @-mannen var ute og spiste sammen med et vennepar igår, kjempekoselig. Rimelig ble det også.

Det er igrunn mange bra og forholdsvis rimelige restauranter her i Sandefjord - bortsett fra Solvold da :hoho: Der går det fort noen tusenlapper...... Ikke at jeg har vært der og spist så mye da...

Nå tar jeg straks helga, setter meg på sykkelen og tråkker hjemover....

Ha en fin helg alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...