Gå til innhold

Tankene mine får du.....

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Så artig med bilder, elsker å se hvordan folk har det. Fint hos deg!

Den blåfargen på kontoret likner forøvrig veldig på veggene på kjøkkenet mitt :ler: Har kremhvite skap og kirsebærgulv så det blir ikke for påtrengende synes jeg. Eneste rommet jeg har våget å male farge på, resten er hvitt hvitt og hvitt. Umulig å få mørkt om natten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for koselig hilsen Klips !

Idag har jeg fått vasket verandarekkverket - og er helt stiv i ryggen nå. Det er laaangt rekkverk :o Men det ble nesten som nytt igjen... @-mannen har gått igang med å vaske vegger og oppunder mønet (heter det det ?) Og er ferdig med halvannen vegg.... Men, så har vi funnet ut at vi bør male i år da. Tenkte å male neste år, men det er fristende å gjøre det nå i år - så slipper vi å vaske like nøye neste år igjen.... Ekstra kostnad her og der.. men må vel prioritere det...

Sitter egentlig bare og venter på at gubben skal blir ferdig med veggen bort til det ene soveromsvinduet - skal på besøk til fetteren min og kona på reker. Invitasjonen var med forbehold riktignok - fordi de hadde termin onsdag i forrige uke - altså 10 dager på overtid.... Kanskje rekene gjør susen :ler:

So long....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann @-vennen!

Tusen takk for sist. Det var KJEMPE hyggelig å møte deg, og ikke minst tusen takk for lillegutt's gave :) han likte ranglen og biteringen kjempe godt. Kommer veldig godt med i disse gommene-klør-tider! :lol:

Har sittet og lest gjennom dagboken din nå, for det har jeg ikke hatt tid til før :oops: Tar litt tid å være småbarnsmamma gitt! Synes du har vært en tøff dame jeg, og det at du har åpnet deg såpass opp angående problemer, følelser og tanker er en god egenskap mener jeg. Man kommer langt avgårde da!

Håper vi treffes flere ganger, for du var virkelig en kjernekjekk jente! *smask*

Masse kos og klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis Sessa, takk for hilsen ;) Håper å treffe deg igjen også - og Even selvfølgelig....

Siden forrige oppdatering har vi stilt inn modusen skikkelig på ferie :ler: Så fort det er pent vær, noe det stort sett har vært er vi ute i solen, bader og koser oss verre.... Søndag ble som dere sikkert skjønner benyttet til strandbesøk. Eller dvs. ikke strand da.... Gubben ble med mann til bestevenninna mi ut i Larviksfjorden, mens jeg ble med henne, datteren på halvannet år og foreldrene hennes ut i deres 34 fot store båt i Tønsbergsfjorden. Kjempekos :hoppe: Vi koste oss hele dagen, før vi igjen gjorde landkrabber av oss i 5-tida på ettermiddagen, bestilte take-away kinamat og satt i skyggen og spiste *yummi*

Reiste deretter hjemover, med en liten stopp hos søstera mi (trodde den skulle bli liten). Hun har vært syk siden tirsdag, kvalme, feber, hodepine etc.. Trodde hun hadde fått solstikk eller noe, men det vil jo ikke gi seg.. Foreldrene våre reiste til Kypros 14 dager om fredagen, og mamma holder jo på å gå ut av sitt gode skinn der nede - når minstemann og eneste ungen som bor hjemme fortsatt ligger syk hjemme. Tok søstera mi med på legevakta, og var der nede kvart over syv ca. Først halv ett på natta kunne vi reise igjen - etter masse venting og venting. Tok nesten en time med undersøkelse før de fikk konstatert at jenta hadde fått urinveisinfeksjon stakkar ! Sier stakkar for de som har hatt det, inkl. meg selv, vet at det er helt for j***** vondt..... Så idag har vi vært på apoteket etter medisiner, og levert sykemelding på jobben hennes.

Tror hun var rimelig lettet over å få vite hva det var - og ikke minst få medisiner mot det. Flere som var lettet var vel foreldrene våre som var ganske bekymret og ikke fikk slappet skikkelig av.... håper det hjalp nå da, som de vet at hun er frisk igjen i løpet av noen dager.

Idag har vi forøvrig ikke gjort noe særlig. Jeg har bakt brød, og loff. @-mannen har som tidligere nevnt (tror jeg) begynt på en diett hvor han ikke skal ha i seg melk eller hvetemel. Så da baker jeg brød med speltmel.....og det virker..... :Nikke:

@mannen holder akkurat nå på med å vaske resten av den veggen vi ikke gjorde ferdig på lørdag - regner med at det tar noen timer. Også får vi vaske enda mer igjen imorgen. Det er jo ikke meldt så veldig bra vær, så vi får utnytte dagene godt. Har planer selv om å få vasket litt inne imorgen - har ikke akkurat vært overivrig med bøtte og vaskeklut de siste 14 dagene... blir litt sløv i varmen. Men nå trengs det virkelig :o

Ellers er jeg på utkikk etter en god bok å lese - noen anbefalinger ?

Fant ut at jeg har lest alle bøkene i bokhylla sikkert 2 ganger, så det er vel på tida å investere i noe nytt .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltakslysten har slått meg !

Foreløpig har jeg:

* tørket støv i Tv-stua

* støvsuget alt i Tv-stua, gulv, sofa, gulvlister

* vasket glasset i peisovnen

* støvsuget gulv og lister i entre

* støvsuget innergangen

* vasket en maskin klær - en ny på gang

- og enda har jeg masse energi igjen. Og godt er vel det - for jeg har hele hovedetasjen igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag :o - er helt imponert over meg selv jeg.

Innimellom all hjelpen jeg har gitt @-mannen som vasker hus har jeg rukket veldig mye.

* Vasket alle tre soverom, gulv og gulvlister

* Vasket badet (gjenstår kun å skrubbe dusjen vår på to kvadratmeter)

* Vasket 2 maskiner til med klær og sengetøy

* Kjørt oppvaskmaskin

* og selvfølgelig stått "stigevakt" og skrudd av og på vann i hageslangen for gubben.

Nå gjenstår det å skrubbe dusjen, vaske kjøkken - og stue... + vaskerommet da..- men det rommet er fort gjort....

Istad var det ei koselig jente innom her og solgte tegninger også. Hun var kunststudent og spedde på inntekten med å selge tegningene sine... kjøpte to stk. og ga henne en femtilapp ekstra - dagens gode gjerning :)

Tegningene var flotte !! Skulle ønske jeg hadde sånne kreative evner....men desverre, den trekningen vant søsteren min.... jeg er mer den teoretiske typen - ikke særlig kunstnerisk....

Nå klipper gubben gresset, så da gir vi oss snart for idag... tror jeg utsetter resten til imorgen. Kjenner at jeg er ganske sulten nå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Hvor tar du det fra??? Kan jeg få låne litt av den energien din? Jeg som trodde jeg var flink idag :hoho: *knis*

Klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen ble plutselig idag :o Så nå har jeg vasket kjøkkenet, inkl. vifte over stekeovn - stål"bestikket" som jeg har hengende til pynt over benken. Knikket og gnudd på steinplata vår - og gnikket gulvfliser... Hvem sier at jeg ikke får trent ?

I tillegg har jeg frest over stua, tørket støv, støvsuget og vasket gulvet.

Glemte jeg å nevne at jeg har vasket vinduer også, ikke fordi jeg hadde lyst - men fordi jeg måtte. @-mannens utvendige vasking har etterlatt synlige rester på vinduene *arghh*

Nå gjenstår bare å brette sammen alt tøyet som ble vasket igår, en real omgang med strykejernet - og ikke minst, mitt største mareritt - skrubbe dusjen :sinna:

Til morgenen idag var vi en tur på Byggmakker forresten, plukket ut ny farge til huset vårt. Blir en lys gråtone, med mørkere grå på lister etc. og egghvit innerst rundt vinduer etc... Blir sikkert flott. Hva som helst blir jo bedre enn den beige fargen vi har nå med mørkebrune lister og kanter... *blææh*

Forresten, Sessa og Fredagsbarn - nå trenger jeg ikke noe særlig energi mer - så dere kan jo slåss om det som er igjen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERDIG !! - med dusjen hvertfall :oops:

- utsetter resten til senere idag - nå skal jeg ta meg en dusj i min nyvaskete dusj. For så å ta meg en tur på biblioteket. Må ha litt ny lektyre å lese på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW for en energi, du er jammen god i sommervarmen :briller:

Takk for koselig hilsen i dagboka ble skikkelig rørt jeg :oops:

Jeg har også tenkt litt i de barner om jeg vil utsette kroppen

dette med prøverør,men blir nok det prøver ihvertfall :blunke:

Håper det går fort for dere i adopsjonsprosessen, hvis dere velger og komme i gang med deg.

Nå har jeg bare 1 uke igjen av ferien uff så tiden har fykt!!

Ha fortsatt en fin torsdagskveld

klemmer fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Æh, kanskje jeg kan få den siste energi-dosen du har???? har jobbet 6 netter de siste 12 dager og er skikkelig DØGNVILL, noe som resulterer i nedsatt tiltakslyst og slapphet...føler jeg gjesper dagen lang :Gjesp:

Men nå har jeg heldigvis 4 dager fri, og i kveld skal jeg og lillesøs ou og ta haugesund by med storm :wink: Og så skal jeg prøve den rettetangen fra Elkjøp, fordi hun har en slik..må prøve meg nå, er spent på resultatet!

Kos deg med resten av ferien, og ikke glem å slappe av litt også da! Blir jo svett av å lese det du driver med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Angel - og fortell hvordan resultatet ble med rettetangen da ;)

Vi jobber på spreng her nå... dvs. jeg jobber ikke så veldig. @-mannen og pappa'n hans jobber... jeg sitter inne og broderer jeg....

Vi bytter nemlig utg.dør - og begynte med det igår. Først fjerne den gamle + sidefeltene som sto der. Så mure opp på sidene slik at døren passer inn i bredden... Angående størrelsen på døra ble det en liten disput da :oops: Både jeg og @-mannen målte før vi kjøpte døra, og begge fant ut at vi kunne ha 2.10 m høy dør.... Men igår viste det seg at det kunne vi ikke... Litt rådville fant vi tilslutt ut at vi måtte sage i muren over døra da, for å lage åpningen høyere. 2 m høye dører var nemlig bestillingsvare på Diplomat (sjekket jo selvfølgelig ut det først ;) )

Så vi lå litt etter skjema igår, men fikk tilslutt muret og satt det på plass som vi hadde mål om å rekke igår.

At vi kom 4 timer for sent til grillfesten vi var invitert på gjør jeg ikke noe stort nummer ut av :ler: Vinflaska gikk rett ned, også gikk vi hjem igjen etter 3 timer... måtte jo passe på huset vårt, der kunne jo hvem som helst spasere rett inn nemlig. Kun presenning foran der døra skal stå.... Forhåpentligvis kommer den på plass idag...og gleder meg. Husket å ta før-bilder av den både utenfra og innenfra før vi rev den ut. Så jeg skal legge ut før og nå bilder... :P

Også ble jeg filletante igjen igår. Fetter'n min og kona fikk endelig sin etterlengtede lille gylne halvmeter. Dvs. han var vel ikke så innmari liten - 4330 g og 55 cm. Men man blir stor og god når man koser seg inne i magehuset 16 dager over termin :ler: Så imorgen skal vi på sykehusbesøk *glede seg* Hmmm... må kanskje bytte de klærne jeg kjøpte i str. 56 ??!?!

Nei, nå må jeg tilbake til broderinga mi... prøver å få ferdig det vognteppet som jeg har lovet Qlio - og om jeg skal si det selv så blir det kjempefint.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Rettetangen var midt i blinken! Håret mitt ble knallflott, og kjempelaaangt...langt ned på ryggen jo! :o

Så en slik må jeg skaffe meg! Men skal prøve å ikke bruke den for ofte da...(hm, får se hvor lenge jeg klarer det da :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pia ! Håper bare jeg en dag kan sy til mitt eget barn :wink:

De siste dagene har jeg bare slappet av - all energien er som blåst bort, og godt er det :hoho: Man har da ferie... og har tenkt til å nyte de siste feriedagene. Har litt småtteri jeg skulle gjort, men det får jeg ta når været ikke er fullt så bra... Skal pusse ned en kommode svigermor hadde da hun var liten, og som er malt gul m/oransje skuffer. Ikke veldig lekker... tenkte å pusse den helt ned, og så male den i en kremhvit farge. Hvem vet kanskje jeg får brukt den på et barnerom en gang. Hvis treverket under er pent og jeg får pusset det godt ned - så hadde jeg tenkt å bare olje topplaten på kommoden og male resten. Hva tror dere ?

Og snakk om egne barn - jeg har en av mine altfor laaaange sykluser nå. Har ikke tenkt syklus i det hele tatt nå i ferien, men har faktisk ikke hatt mensen siden forrige gang (selvfølgelig :ler: ) - men det var 12.juni. La meg se - det er nøyaktig 50 dager det !!!!!!!!!!!!!! OJ - så lang syklus har jeg ikke hatt siden jeg begynte å telle dager for et par år siden :o *gulp*

Døra er ferdig satt inn - nå mangler vi bare finishen - litt naturstein på utsiden, og noen lister på innsiden. + at jeg må male de listene og sånt som er satt opp da...Vi er kjempefornøyde - verdt hver krone !

Mandag var jeg på Ikea sammen med bestisen, og vi jentene klarte å svi av noen kroner. @mannen lurte på hva slags budsjett jeg hadde for turen - og fikk til svar at her opererte vi ikke med noe budsjett :hoho:

Ble ikke så halvgalt allikevel. Fikk kjøpt meg salt-og pepper drøsser, dørslag i metall, sinkbøtte til å ha på badet med kunstig eføyring i, vannkanne i sort plast, 3 rammer + postkort i sort hvitt (ble stilige bilder på veggen) Hmmm...var det noe mer da da.... Verste er vel at jeg ikke husker :ler:

På mandagskvelden reiste vi på barselbesøk på sykehuset til fetter'n min og kona som fikk en sønn, Albert, på fredagskvelden. For en søt skapning.

Hadde tenkt å utnevne meg selv som "tante" - fordi fetter'n min er enebarn (og også kona hans - men hun har to stesøsken). Jeg og fetter'n min har hatt et kjempeforhold i alle år, bodd i nærheten av hverandre etc. Og han har vært like mye hjemme hos meg og søskna mine som hjemme hos seg selv :hoho: Slapp derimot å utnevne meg selv som tante - fordi jeg ble det av de stolte foreldre *juhu*

Snakket forøvrig med dem om å reise til Syden sammen i februar/mars...og har virkelig fått vann på mølla. Så nå har vi sjekket ut noen alternativer - og har vel strandet litt på Sharm El Sheik i Egypt .... :briller: Så da får vi se hva det blir til..

Igår var jeg på stranda med et par venninner og koste meg.... ble tidlig kvelden - så jeg og mannen reiste på 2Fast 2Furious på kvelden...Deilig avslapning kino altså :wink: Selv om jeg ble litt satt ut da jeg så en som lignet på x-en fra 10 år tilbake. Ble overrasket over meg selv - men det var kanskje ikke så rart, siden han var min første store kjærlighet :wink:

Sov lenge idag, fikk en tlf. fra jobben - noen problemer som jeg måtte løse via tlf. Og nå sitter jeg her og roter egentlig mens @mannen har reist på Byggmakker for å få tak i noen lister, og maling til meg. Etterpå skal han hente broren sin, slik at de får båret bort den gamle døra + rammen, skal kjøre på avfallsplassen med det + masse annet dritt vi har samlet bak garasjen.... Og jeg lurte egentlig på om jeg skulle gå igang med den kommoden - bare jeg får på meg noe klær :oops: , og at mannen har husket å ta med pussemaskinen fra faren sin :)

Også skal jeg selvfølgelig sy ferdig vognteppet, siden jeg fikk de strategiske målene igår :) Takk Qlio !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vognteppet er ferdig sydd - eller nesten da hvertfall. Manglet synål - så jeg fikk ikke sydd for hånd det lille jeg skulle helt til sist. Så det får jeg ta imorgen etter at jeg har gått til innkjøp av nål. Skjønner ikke hvor de har blitt av de jeg hadde :roll:

Er godt igang med kommoden også - men får ikke pusset topplaten så godt ned som jeg ønsker. Den blir nesten trehvit, men noe av den eldste malingen sitter igjen - og den er mintgrønn. Så nå lurte jeg egentlig på om jeg skulle bruke Decopage på den isteden. Tenkte å bruke aviser som stæsj .... lurer på om ikke det kan bli stilig :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synål er nå anskaffet - så til kvelden skal jeg til pers med teppesying igjen. Og kommodepussing - har skuffene og den ene siden igjen. Tror det blir kjempefint jeg. Vet ikke helt hvor jeg skal ha den kommoden enda men - finner vel en plass. Lurte litt på soveromsgangen - den er så veeeeldig tom. Får se....

Forøvrig har jeg kost meg ute i solen på verandaen idag. Blir nesten for varmt :briller: . Takket nei til å bli med mannen og en kamerat ut og bade.... hadde nemlig planer om å fortsette med den kommoden nå - men i solsteken orker jeg ikke.... MÅ bli ferdig ikveld hvertfall - er meldt regnvær imorgen - og da er det ikke noe særlig å stå ute og pusse. Men kan jo male inne ;)

Som vanlig når jeg handler fant jeg noe annet stæsj jeg har bruk for :ler: Så i tillegg til synåler ble det en grillvott (marinefarget) og en plastduk til det stygge plastbordet vårt.... Er egentlig ikke noe glad i slike voksduker - men det ble adskillig penere nå. Hvorfor skal sånt hvitt plast alltid bli så svart :forvirra:

....og fortsatt ingen mens (dag 51 idag). @-mannen ville jeg skulle kjøpe inn test idag, men jeg lot være.... orker ikke å teste enda jeg.... selv om syklusen min aldri har vært så lang før... Orker ikke skuffelsen. For jeg er sikker på at det blir negativt. Så hvorfor kommer ikke den helvetes mensen :kjempesinna:

:roll: tja - ut i solen igjen :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kjede seg, kjede seg - kjede meg*

Åååååå - ingenting å gjøre. Bortsett fra KG da - som selvfølgelig er noe... men likavel dah :sur:

Til og med Spider Solitaire er blitt artig nå..... :ler:

Ingenting på Tv av interesse, mannen spiller golf - er nesten ferdig med kommoden - kan alltids brette klær, men gidder ikke...

*blæh* :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...