Gå til innhold

Tankene mine får du.....

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Halloen @lfakrøll :sjarmor:

Hørtes deilig ut, ja deilig med litt lett mat om sommeren.

SOMMER :-? ikke sommer her ihvertfall her stri regner det uff nei ikke noe kjekt.

Hvis du liker hvitløkdressing har jeg en god en nam,nam

50% majones 50% lett rømme

4-5 fedd alt etter hvor store de er

noen dråper sitron nam,nam MÅ PRØVES

hvordan går det med deg/dere ellers da??

Snart ferie??

For min del hadde jeg håpet på litt sommervær så jeg virkelig kunne trodd det var sommerferie jeg skulle ha og ikke høsteferie :ler::ler:

ha det bra kos deg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pokker'n ta altså ... jeg hadde skrevet DET dødslange innlegget - og *poff* så var det borte... Det som var mitt innlegg nr. 500 også... Jaja, da blir dette innlegg nr. 500 da. Gosj så fort de siste 100 gikk forresten :lol:

Pia : takk for koselig hilsen. Kan egentlig begynne å lure på sommeren her også, sol en dag - og guffent høstvær den neste... Dagen idag har med andre ord ikke vært så bra igjen...

Qlio: her er linken til bildet du lurte på - ble resultatet bra nok for deg eller ! Var selvskrytet mitt berettiget.... Slett hår - meg til venstre Håper jeg klarte å linke riktig nå da... irriterende altså, fikk det nemlig ikke til sist...

Nå poster jeg dette innlegget før det forsvinner også... :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren da - at ikke jeg kan klare det der på første forsøk. Nå har jeg forsøkt å endre litt på linken - og det fungerer hos meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pia :oops:

Har sett ganske lik ut - bare litt mer fall i håret til vanlig. Søstera mi brukte slettetang i håret mitt den dagen - og ble så fornøyd med det, at jeg nå har gått til innkjøp av en selv. Blir ganske stor forandring selv på hår som er slett fra før... Man får håret til å ligge slik man vil ..

Men gjenstår litt trening før jeg får det til på samme måte helt alene da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint bilde!! :D

Jeg har også tenkt å gå til anskaffelse av en slik rettetang, da min yngre søster skryter slik av dem..Men skader de ikke håret veldig? Jeg har jo bare tenkt å rette håret under litt finere anledninger, så det hadde jo ikke vært så ofte allikvel....så at de hadde en på elkjøp for 400 kr inkl. forskjellige rettetenger og bølgetenger....

Har veldig lyst på en nå asså :D

Dere er så heldige som bor så nærme svenskegrensen!!! Skulle ønske vi kunne ta slike dagsturer for å handle litt svensk kjøtt for en billig peng....*sukk*

Take care, og nyt sommeren :briller: (venter på det skikkelige sommerværet enda da men...) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel: jeg kjøpte rettetangen min på Elkjøp - og den kostet 398,- kr. De hadde to forskjellige, den jeg kjøpte med damp og en med mange forskjellig deler man kunne bytte ut på (til samme pris). Den med alle ekstradelene så derimot ikke ut til å være av noen særlig kvalitet....

Og nei, bra for håret er det nok ikke - men en gang i mellom gjør det vel ikke noe :oops: Sier jeg som har brukt den litt hver dag nå nesten *sukk*

@mannen sitter glad og fornøyd og ser på en film på TV nå, type action - jeg synes ikke den så noe særlig ut - så jeg har bakt sjokkiskake til @mannens store glede... (ja, var vel egentlig han som maste seg til det)

Etter å ha servert han en tallerken med kake har jeg svinset rundt i underetg. og tatt bilder av resten av rommene i huset som jeg ikke hadde tatt av i første omgang. Så nå er albumet online oppdatert (mangler kun et rom da - og det er TV-stua, men der sitter @-mannen akkurat nå - dessuten er det megarotete...)

Er nok ikke helt ryddig i de andre rommene heller så jeg - men shitt heller... For spesielt interesserte resten av huset mitt, i tillegg til de gamle bildene Det er stort sett jeg som har stått for fargevalg, men på kontoret sitt fikk @-mannen velge selv - og da ble to vegger (murvegger) malt eggehvite - og de to andre Waiikiki-blå - og da snakker vi blå altså :hoho: Hva er det med mannfolk og farger.... :roll:

Egentlig er det jo ganske knæsjt... men jeg lovpriser meg de to hvite veggene som bryter litt asså :blunke:

Linken funket ikke på første forsøk nå heller - hva gjør jeg galt tro :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hus!!!!! *misunn* Flotte farger også :D

Sjokkiskake??? :o har sett at Qlio også har skrevet noe om det..er det sjokoladekake eller? og kan jeg få be om oppskriften som den sjokomane jenten jeg er :ler:

Hvordan går det med katten forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan Angel !

Legger den like godt her jeg - har'n i hodet :)

Tone's sjokoladekake (langpanne)

3 egg (hvis de er små så ta 4)

3,5 kopp sukker (vanlig kaffekopp nesten full = 1 kopp)

4,5 kopp mel

4,5 ts bakepulver

3 3/4 dl. melk

3/4 plate Dronning kokesjokolade

225 g smør

Glasur:

75 g smør

150 g melis

3/4 plate Dronning kokesjokolade

3/4 dl. kaffe

Slik gjør du:

Pisk egg og sukker til eggedosis, smelt smøret i en kjele - brekk sjokolade og smelt den sammen med smøret. Hell deretter melka i kjelen.

Det tørre og det våte blandes annenhver gang inn i eggedosisen.

Stekes på 185 grader i 25-30 minutter. Avkjøles

Smelt smør og brekk i sjokolade, smeltes - hell i kaffen, bland inn melis

Kan oppleve å få litt hvite melisklumper, men ikke fortvil - la blandingen stå på plata med svak varme - og visp kraftig... De forsvinner da.

Helles over avkjølt kake - og pynt med kokos, strø, seigmenner, nonstop etc....

@-mannen digger denne kaka. Men han er jo vokst opp på den da (svigermors oppskrift), så det er kanskje ikke så rart. Og har aldri blitt mislykket - så det er en idiotsikker kake :hoho:

Igår var vi og hentet nye utgangsdøra vår. Eller dørene får jeg vel si, vi har nemlig kjøpt oss to-fløyet(dobbel) utg. dør fra Diplomat, som skal settes inn i ferien forhåpentligvis.... Gleder oss masse. Så slipper vi å ha rim på låsen på innsiden om vinteren. Den gamle har nemlig ikke foring !!

Kjøpte den via en som har litt kontakter på Diplomat, så vi var og hentet den selv i Stokke, 20 min. biltur - og sparte 3 000 kr i forhold til utsalgspris. Gøy å bruke penger, men jammen moro når vi sparer noen kroner også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, kan'ke du mekke en sånn kake til meg 'a!

Jeg trenger litt søtt til hodet mitt, assa!

Ellers; gratulerer med ny dør. Bodde ett sted med dårlig dør, det skjer noe med humøret når man står opp om morgenen, og ser nøkkelen på innsiden av døren med egen istapp! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Enig med de andre her inne: så fin du er på håret!

Hmm...har vært inne på tanken å anskaffe meg en slik hårslettetang, men er usikker på om det funker på meg. Har kruseduller og fall i håret sjø, åsså er det k n u s k t ø r t!

Får se om jeg får prøvd det hos noen som har slik tang slik at jeg ikke kjøper noe som ikke virker på meg. Hadde ei krepptang en gang på 80-tallet, den funka som bare det den! (:ler: Må le når jeg tenker på den tida; fyttikatta så mye HÅR det skulle være da!)

Og så må jeg *sukke* litt misunnelig etter å ha sett bilder av huset ditt.

Herreguuuuud så fint!

Blir kjempemisunnelig her jeg sitter i en bitteliten leid leilighet, men jeg begynner å få mer og mer troen på at det blir vår tur også - en gang! :)

(Vi bor veldig lagelig til i forhold til barnehage og skole, pluss at det er billig her. Holder nok ut litt til, iallfall til jeg er med utdannelsen ;) )

Hei så lenge! :vinke:

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ei krepptang en gang på 80-tallet, den funka som bare det den! (:ler: Må le når jeg tenker på den tida; fyttikatta så mye HÅR det skulle være da!)

Godt å se at det er andre som har vært gjennom samme perioden - blir jo flau ved tanken nå. Tenk at vi synes kruspermanent var stilig... ;)

Idag har vært en stressende dag, masse å gjøre på jobben. Skal ha ferie fra neste uke av, 3 uker med avslapning blir godt. Har ingen planer akkurat nå - men dukker det opp noe kanskje vi hopper på.

Ikke for det, hjemme har vi endel vi skulle gjort - bl.a satt inn den nye døra - og vasket huset utvendig. Kanskje jeg egentlig bør begynne å skrive lister (inspirert av Klips :wink: )

Er redd Gry må kjøpe inn ny og større server hvis jeg skal begynne å liste opp alt jeg skulle gjort og har lyst til å gjøre - men er kanskje ikke alene om det :P

Idag blir det kylling m/ris og karri hjemme - for engangs skyld har jeg denne uka vært flink til å planlegge middagene litt mer. Så enkelt når man kommer hjem da - og vet hva man skal lage. Må fortsette med det... :oops:

Lørdag skal jeg endelig få hentet de nye brillene mine også, fikk ikke ordnet det forrige helg. Men nå førstkommende helg skal vi ta oss en "harry-tur" igjen....

Idag må jeg en kjapp tur nedom byen etter jobb - må ha shorts og et par lette sommerbukser har jeg funnet ut..... har jo ingenting å ha på meg ! Et velkjent dilemma for de fleste det - men for meg er det faktisk sant.... det sommertøyet jeg har er det noe søl på alt sammen... etter våre oppussingsraid de to foregående sommerne :briller:

Etter jobb er jo faktisk nå straks - så jeg får avslutte ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:briller: Ååååå som jeg elsker sol og sommer :hoppe: Ingenting er som varme kvelder å sitte ute - eller på stranda med sand mellom tærne :tunge1:

Det er nå FERIE - 3 deilige friuker fra jobben, hvor jeg har planer om å gjøre ingenting. Tja, nå ljuger jeg vel litt - noen få planer har jeg.

(Og inspirert av Klips lager jeg meg en liste - i prioritert rekkefølge)

* Sole meg

* Bade

* God mat og drikke

* Male over panelen i TV-stua (den har stått i to år nå - og glidd ut litt)

* Vaske verandarekkverket

* Holde meg i form - sykle og gå

Tja, sikkert drøssevis av andre ting jeg hadde tenkt på - men husker dem ikke i farta.

Igår kjørte jeg og @-mannen, mamma og svigermor på en harrytur igjen da. For å hente brillene vi bestilte her tidligere. Tok ferga kl. 10 her fra byen og ankom Strømstad halv ett - båten var stappfull :sjokk: Ikke så rart kanskje siden det er ferietid. Fant oss omsider en parkeringsplass i den lille hyggelige byen - mye koselige nordmenn der altså :ler: Gikk for å hente brillene og fikk meg litt av et karamellsjokk :roll: Da dama bak disken pakket opp solbrillene jeg hadde kjøpt (og som jeg skulle ha styrke i) var det satt i blanke glass istedenfor solbrilleglass :o :o "HVA ???" utbrøt jeg - og ekspeditrisen var minst like sjokkert..... Så da fikk jeg med andre ord ikke med meg de brillene der og da... Men fikk de andre vanlige brillene - og de er jeg kjempefornøyd med :) Har fått masse skryt allerede *stolt*

Vel hjemme fra det store utland pakket vi ut av bilen, for så å pakke ned soveposer, telt og mat + godt drikke og godis. Det var allerede kvelden, klokka var vel ca. kvart over åtte da vi kjørte hjemmefra igjen og satte kursen for Ula utenfor Larvik. En idyllisk plass hvor vi tilbringer mye tid om våren, sommeren og høsten. Der satt et annet vennepar og ventet på oss i "camp-leiren". Drakk, spiste både mat og godis, skravlet og koste oss til kl. var vel halv to da vi la oss i teltene.... sto opp i dag til knallblå himmel og strålende sol i halv ni tida... Fordelen nå var jo at vi kunne velge og vrake i de beste stedene på stranda :hoppe:

Det ble masse soling, litt bading - og sandslottbygging - før @-mannen og mannen til venninna mi reiste for å spille golf. Jeg satt på med min venninne en times tid senere - og det var deilig å komme litt ut av sola... kjenner meg rimelig stekt i ansikt og på lår og legger....

Orket ikke pakke ut av sekken eller kjølebagen engang før jeg hoppet inn under noen kaaalde stråler i dusjen.

Må vel gå og ordne oppakningen nå, sette på en vaskemaskin etc....

Vi snæiks........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fugl ved navn Sessa har fortalt meg at du setter kursen mot Lørenskog til torsdag! *hopper opp og ned av glede* Jeg gleder meg til å se deg igjen, og vise deg den nye terrassen og den nye lille vakre skatten min......

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten fugl ved navn Sessa har fortalt meg at du setter kursen mot Lørenskog til torsdag! *hopper opp og ned av glede* Jeg gleder meg til å se deg igjen, og vise deg den nye terrassen og den nye lille vakre skatten min......

Jepp - såfremt det passer da :ler: , og det høres sånn ut ;)

Første feriedag er tilnærmet over. Strålende vær og varmt :Nikke:

Etter våre lille telttur og halvannet døgn på stranda fant vi det for godt å holde oss hjemme og pusle litt idag. Jeg bakte "snurringser" på morgenkvisten idag, og tok med meg dem og lunsj til Tønsberg. Der satt jeg meg på brygga sammen med to arb.kollegaer ved avd. vår der borte. Vi ble sittende og skravle, kikke på båtfolket og spise is...... kjempehyggelig. Hjemme igjen ryddet jeg boden i kjelleren for flasker til pant, og glassflasker - kjørte på butikken og ble kvitt alt sammen.

Var nedom byen også og hentet et par sko på Bianco som hadde vært til reparasjon. Nye sko som nesten ikke var brukt - også gikk dem opp i sømmen :grine: Men, fikk fikset dem gratis - og de ble like fine, så da spiller det jo ingen trille.....

I ettermiddag la jeg meg til på verandaen - og gjorde den fatale feil å sovne i solsteiken..ble ikke brent heldigvis, men våknet med en kjempehodepine - anbefales med andre ord ikke :sinnatagg:

Imorgen er det mulig vi beveger oss ut på vannet, Tønsbergfjorden er nydelig i sommerværet.... Men, vi får se hva som faller oss inn... Det er det som er så deilig med ferie - man gjør akkurat det som faller oss inn, når det passer oss .....

Onsdag må jeg til byen, hvis ikke jeg unnagjør det imorgen da, og handle en liten gave til Ida Elisabeth - gleder meg til å kjøre innover til Lørenskog på torsdag. Også til å møte Even og Sessa også selvfølgelig - håper Sessa får det til å passe :hoppe:

Men nå tror jeg at jeg skal gå og lage meg litt middag - orker ikke noe store greier i denne varmen. Har laget klar deilig salat - så det gjenstår bare å kutte kalkunskinke i skiver, og koke pastaskruer. Deilig sommermat !

@-mannen har reist på golfbanen - at han orker i denne varmen. Hadde vel vært med jeg også hadde det ikke vært for denne hodepinen jeg fikk istad, og som heldigvis nesten er borte igjen... Men, det er deilig å slappe av nede i sokkeletasjen også hvor det er kjølig :enig:

Sånn - det var dagens ferierapport fra meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stillig hus dere hadde og bra innredet fine farger :sjarmor:

Du har gjort en bra jobb der :sjarmor:

Ja er det ikke deilig med sommerferie :briller:

Gruer meg allerede å begynne på jobb hi,hi

og jeg begynner jo ikke før 4 aug så jeg må ikke tenke enda.

Har hatt en uke og 2 dg allerede og de har føket av gårde :roll:

i morgen skal vi kose oss på stranden det skal blir herlig bare nyte sommerværet :briller::briller:

God tur til qlio og Ida Elisabeth

sommerklem fra pia :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varmt - deilig. Jeg er allerede kommet godt igang med de to første punktene på min prioriterte liste over gjøremål i ferien - bading og soling !

Var på stranda igår fra 11 til halv fem. Da følte vi oss ganske kokt - strålende sol og 32 grader i skyggen på ettermiddagen. Reiste hjem fra stranda, dusjet og hadde sex - nesten som i Syden det her utbrøt gubben :oops: Så kledde vi oss, gikk på kino i syv-tida. Deilig å være på kino når det er så varmt, fordi der er det orntli' klimaanlegg. Vi så Agent Cody Banks, som var grei nok den... men akk så forutsigbar. Men det er vel meningen med sommeren - ingenting skal være tungt da, hverken strandlektyre, film eller nyheter :hoho:

Idag er @-mannen på Byggmakker med faren sin, handler inn det vi trenger for å få satt inn ny utg.dør - jeg har vært i byen og handlet to babygaver... elsker å shoppe. Lever etter mottoet "shop til you drop" :ler:

Og så bærer det på stranda igjen når @-mannen kommer hjem - og nå hører jeg de kommer kjørende her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig vaaaarmt *puh*, men skal jo egentlig ikke klage....måtte bare nevne det. Hvis det er noen som mot formodligen ikke skulle ha merket det selv :ler:

Første ferieuken er snart over :o :o

Igår måtte jeg ha pause fra solen - så da satt jeg meg i bilen og kjørte til Lørenskog for å besøke Qlio og lille Ida. *Sukk* for et søtt lite nurk. Ikke rart naboguttene blir forelsket asså :D Fikk hilse på Sessa og Even også - Even er et sjarmtroll, kan jeg skrive under på.... også så blid da :ler: Og som alle kvinner flest rasler det i mine eggstokker i nærheten av sånn småtroll hvertfall ;)

Klarte å løsrive meg tilslutt hvertfall og vendte nesen hjemover igjen, mot planlagt grillings med venner på kvelden. Pga. regnvær ble det avlyst - så da reiste vi til byen og handlet istedenfor - det var "Handelens Dag" i Sandefjord igår, med masse folk og nattåpne butikker. @-mannen fikk kjøpt seg offwhite linbukse + 2 tøffe skjorter. Jeg handlet ingenting :o :o Flink ikke sant ?

Idag har vi bare vært hjemme og slappet av. Vasket litt klær og stryki litt.. Vært en tur på Byggmakker for å kjøpe trykksprøyte og et dørhåndtak. Kjørt mamma og pappa, tante og onkel til Torp - de skulle reise til Kypros i denne varmen :briller: Også har jeg hatt besøk av søstera mi ikveld, hun holdt nemlig på å kjede seg ihjel - 2 timer etter at de var reist :hoho: Hvordan skal hun holde ut i 14 dager :ler::ler:

Imorgen er det husvask som står på programmet - derav skal vi ha på vekkerklokka :) Blir en kamp mot sola nemlig - så vi må henge i... Godt i gang med punkt nr. 5 på lista også (etter å ha hoppet over pkt. nr 4 foreløpig) Søndag blir det etter all sannsynlighet stranda igjen... hvertfall med den solen som er meldt over Østlandet den dagen.. orker ikke annet

Men, nå er det natti natti - jeg skal opp tiiiidlig imorgen *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...