Gå til innhold

Tankene mine får du.....

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Lykke til med å finne ut av alt. Har vært der, det går over, på den ene eller andre måten :smile:

Og grattis med piercingen, tøffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble med planene - da jeg kom hjem igår fikk jeg en tlf. fra ei venninne - så da var en spasertur sammen med henne i snøstorm adskillig mer fristende enn alt det andre jeg hadde tenkt å gjøre. Som sagt så gjort - jeg gikk tur igår jeg.. :lol: Men fikk skiftet på senga da..og tatt det verste på badet. Blir jo bare mer stress idag.....

At jeg aldri lærer...

Nå sitter jeg og venter på mannen min som skal hente meg. Jeg satt på med mannen min til jobb idag. Pleier å kjøre hver vår bil, men idag tok vi den letteste av dem. Av den enkle grunn at den minste bilen er den letteste, og fordi jeg har en bratt oppoverbakke inn til garasjen min - det har snødd så mye - og vi har ikke måket. Så det ville blitt problematisk for meg å komme opp med den tunge bilen vår - så da tok vi den lette og kjørte sammen :hoho::hoho: Noen som skjønte, gjorde knapt det selv.... :blunke: Gidder ikke måke heller, fordi det er meldt mildvær iløpet av helga og da forsvinner jo alt igjen. Noen som nevnte å utsette problemer ?? Mulig det kan bli litt glatt da, mildt også kanskje fryser på igjen... Men den tid den sorg...

Nå stikker jeg, mannen min står utenfor i dette sekund og venter på meg.... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Legge planer, bryte planer, andre ting frister mer. Utsette ting.

Ja, jeg kjenner meg igjen! Sånn er jeg også.

Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det plutselig fredag igjen......synes stort sett ukene består av mandager og fredager jeg.. :o Tida går egentlig fryktelig fort.

Uff - nå hørtes jeg gammel ut. Gamle mennesker diskutere stort sett 3 ting i mine øyne, været, sykdom og hvor fort tida går :lol:

Igår fikk jeg gjort endel av det jeg skulle gjort på onsdag. I tillegg til at jeg fikk reist og trent halvannen time. For en deilig følelse det er å etterpå ta seg en dusj og være stolt over at man har gjennomført nok en gang :hoppe: Skulle hjem og se Torsdagsklubben etterpå, men det ble med tanken pga. at det lå masse snø på parabolen vår - så der var det jo ingen signaler. Gadd ikke gå ut og fjerne snøen heller, fordi parabolen står så kronglete til...må frem med stige etc... Så da bakte jeg et par brød, lagde litt eggerøre - og satt meg for å slappe av litt i recliner'n min... bør vel ikke si at jeg sovnet der engang - det er vel innlysende :rodme:

Nei, nå får jeg vel sparke igang her på jobben også... ha en god dag dere KG-avhengige :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er over - endelig en helg som jeg har hatt muligheten til å slappe av litt. Fredag ettermiddag reiste jeg og mannen en liten tur til kjøpesenteret fordi han hadde fått gavekort på jobben. Så da ble det "friluftsbukse" til @-mannen og nye aerobicsko til meg. Skoa var en absolut nødvendighet, men jeg har tviholdt på mine gamle - fordi de var så gode...men jeg lignet Bambi på isen i forrige treningstime. De gamle er nemlig blitt så glatte. I tillegg til at jeg lissene har røket, så de er bare knytt sammen igjen ... :roll: Nå derimot har jeg helt nye, så det tar vel litt tid før de er like gode...

Lørdag sto jeg opp i ni-tida, ryddet, vasket litt klær og fikk unna den haugen med klær som skulle brettes og strykes...så nå er strykerommet mitt helt strøkent. Venninna mi kom med datteren i halv tre-tida. Vi skulle passe den lille engelen fra lørdag til søndag - og enklere unge skal du lete lenge etter. Jenta er 15 mnd, og jeg er forundret over alt hun skjønner. Fisefin er hun også blitt, nektet nemlig å spise mer før vi fikk tørket bort griset på bordet og av fingerne hennes :hoho: Et eksempel til på det var at jeg sto på søndags formiddag og knadde sammen en brøddeig, hun satt på gulvet i stua og lekte alene. Så kommer hun plutselig inn på kjøkkenet og sier "æsj" Jeg tenkte jo med en gang at nå har ho bæsja...sjekket derfor bleia, men neida - den var tørr. Så jeg satte ho ned for å leke igjen. Så kommer ungen en gang til og sier æsj...jeg gikk med ho inn i stua da, og der går ho bort til noe støv på gulvet, peker og sier "æsj!" :hoho: En unge etter min manns smak med andre ord. Så sa han også igår etter at ho hadde blitt hentet, at fikk vi noen barn, så måtte det bli noe sånt !

Ikke farlig å passe sånne snille unger da....så fikk vel om mulig enda mer lyst på barn nå ... :)

Søndagskvelden ble benyttet til avslapning, en liten høneblund på sofaen og middagslaging. @-mannen jobbet som vanlig, men det gjør ingenting så lenge han sitter hjemmefra.....mye bedre da....for da er han hvertfall der hvis det er noe jeg vil han.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stakk bare innom dagboken din, og siden jeg først var her, tenkte jeg at jeg skulle legge igjen en liten hilsen. :)

Sønnen min på 3 er foressten like fisefin som dattera til venninnen din.

Det er faktisk ikke like morsomt som det kan høres ut. :ler:

Jeg strever iherdig med å lære ham at det ikke er verdens undergang om man søler litt på bordet, om det ligger et støvkorn på gulvet, om man får ketchup på fingeren, etc etc. :ler:

Men jeg får vel bare nyte det så lenge det varer. Regner med at det går over om noen år... :ler:

Og det er jo bedre at han rydder enn at han roter... :P

Bra at det går bedre med deg og @-mannen også! :P

Klem fra din nesten-navnesøster. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min på 3 er foressten like fisefin som dattera til venninnen din.

Det er faktisk ikke like morsomt som det kan høres ut. :ler:

Jeg strever iherdig med å lære ham at det ikke er verdens undergang om man søler litt på bordet, om det ligger et støvkorn på gulvet, om man får ketchup på fingeren, etc etc. :ler:

:hoho::hoho: Akkurat det samme prøver jeg å lære min mann - og han har blitt bedre da. Han er ekstremt pertentlig, og det er rimelig slitsomt. Takk for koselig innlegg @lfa - var faktisk @lfa jeg ville være når jeg meldte meg inn på KG, men det var opptatt - så da slang jeg på en liten krøll på slutten :kgblunk:

Sitter her idag da, med masse purringer og rentenotaer som skal sendes ut til kunder. Så da kan jeg vente meg en drøss med telefoner og mail på fredag og mandag....Men, det er jo en del av jobben det også...

For å nevne et par ting når det gjelder min syklus denne gangen også - vet at dette ikke er noen grav. dagbok - men det er jo ting jeg tenker litt på i dagene når det nærmer seg mensen. Så da skriver jeg det her...prøver bare å ikke har for mye fokus på det.. Jeg har igår og forrigårs (skrives det sånn tro :forvirra: ) hatt skikkelig tak i underlivet, og begynt å få vondt i korsryggen - så det er ikke tvil om at mensen nærmer seg. Utfra mine beregninger da så skal jeg ha hatt EL den helgen vi var avgårde på fjellet - noe som passer meeeeget bra :hjerte::hjerte: Så da får vi se... men som sagt - har ikke all verdens fokus på det nå ....som jeg hadde før...

Har bilen på verksted idag også, og må jo nevne at jeg har hatt litt griseflaks... Bilen har nemlig knirket og dunket litt når jeg har kjørt i fartsdumpler de siste mnd. .... Forhørte meg og det var helt sikkert noen stabilisatorstag eller no' - og det skulle gå på garantien. Men det var ikke noe farlig å kjøre med, så da kjørte jeg videre jeg..... Helt til forrige uke, for da bestilte jeg time for å få skiftet disse da... Kollegaen min ringte akkurat og fortalte at de måtte skifte støtdemperne, at det var de som hadde laget lyd. De var ikke ødelagt, men på vei til å bli veldig slitt... og det er her griseflaksen kommer inn....garantien gjelder nemlig frem til bilen har gått 31 000 km... Min har i skrivende stund gått 30 400 km... Snakk om flaks :sjokk:

Tenkte jeg skulle prøve å få kjøpt meg et par øredobber idag også. Fikk gavekort hos Mestergull her tidligere på 500,- men har aldri fått brukt det.

Men, idag har jeg bestemt meg for at det skal handles... så da får jeg bare håpe jeg finner noe som jeg liker.... Vil ha sånne små som ligner diamanter e.l... og det burde jo ikke være så vanskelig å finne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg meg full av overskudd ! Og det er erfaringsmessig en følelse det er verdt å ta vare på så lenge den varer :oops:

Helga som har gått har vel gjort sitt for å bedre den følelsen også...

Fredag koste vi oss hjemme, laget pizza og så på TV. Lørdag sto jeg opp tidlig, reiste på trening (aerobic), for deretter å stresse hjem til en dusj og så hoppe i vinterklær. Vi var invitert på ski- og akedag til et vennepar av oss som fremdeles hadde noen flekker med snø igjen .......Var ikke hjemme før halv åtte på kvelden - og da sluknet vi i hvert vårt hjørne av sofaen i TV-stua.... :roll: Og det er jo ikke helt uvanlig...

Søndag sto vi opp tidlig, og pakket sekken på ny - denne dagen var det sjø og strand som gjaldt. Tok med et vennepar og datteren deres på halvannet år ut til Ula - hvor vi koste oss med ballspill og pølsegrilling + litt soling da :briller:

Da vi kom hjem slang jeg sammen litt middag, + forberedte middag til idag. Satte også en gjærdeig som jeg bakte "snurringser" av - @-mannen begynte å lure hvem som hadde puttet på en 10'er på meg siden jeg var så uutømmelig.... :hoho::hoho:

Men så ble resten av kvelden benyttet på sofaen da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... her hadde det skjedd mye!!!

Uten at jeg har fått en eneste mail....godt at jeg gikk inn og sjekket, da! *puh* Noen ganger lønner det seg altså......

Godt og se at du er litt våryr og sånn,

kjenner deg igjen nå!

Kjempeglad i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Godt med energi, ikke sant? Utnytt den, og nyt den. Og nyt fruktene av den etterpå, når alt er lagt tilrette, du har bakverk å ta av, og alt er lett :)

Håper du fortsatt har det bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:o Herregud som dagene flyr !! Har en følelse av at jeg ikke rekker å gjøre noen ting, samtidig som jeg egentlig får gjort veldig mye. Noen andre som har det sånn, eller er det bare jeg som er litt rar :roll:

Helga som var gikk superfort, koste meg sammen med mannen hele helga, hos venner, ute i naturen og ikke minst fikk vi begynt vårdugnaden ute i hagen. Med 2,2 mål tomt er det nok å gjøre :Nikke:

Også fikk jeg fylt luft i sykkeldekkene min - så nå er jeg klar. Venter bare på at det skal bli litt varmere om morgenene, så kan jeg sykle på jobb.

Mandag fortsatte i det samme effektive tempoet, men fikk meg en rett på trynet rett før kl. halv elleve. Uten å forklare for mye (det ville nemlig tatt et halvt år å få skrevet ned) så fikk jeg meg en overhøvling av en kollega som ikke var berettiget. At den ikke var det kan jeg med sikkerhet si fordi jeg bare gjorde jobben min. Jobben min er negativt ladet i seg selv, pga den hovedsaklig består av å purre opp utestående fordringer - så dere kan vel tenke dere at jeg får mye dritt ! Og det takler jeg egentlig ganske bra - MEN kun når det er pga. noe jeg eller andre av mine kollegaer har gjort feil, som går ut over kunden.

Som sagt, jeg fikk en overhøvling - visste ikke om jeg skulle le eller grine. Skrev en mail til vedkommendes daglige leder og forklarte situasjonen som var oppstått, markerte at "Dette tolererer jeg ikke", skrev en mail til vedkommende som hadde kjeftet/skjelt meg ut og takket vedkommende for at han hadde ødelagt min dag, og om ikke uke også. Låste maskinen min, og gikk ut og satte meg i solveggen. Også valgte jeg det siste alternativet - jeg begynte å grine. Så talte jeg til 10 sikkert hundre ganger, mannet (kvinnet :hoho: ) meg opp igjen - og gikk tilbake til kontoret. INGEN skal få behandle denne jenta som dritt nei.

Synes jeg klarte å legge det bak meg ganske raskt, men da jeg kom hjem så var det tydeligvis ikke helt ute av systemet - fordi jeg gikk til angrep på haugen med klær som skulle strykes og brettes...for deretter å rase avgårde for å trene.

Dagen igår var bedre, effektiv som tusen - men føler allikevel at dagene går for fort. Blir jo stressa av mindre - men tror og mener at det gode været de siste ukene har gjort sitt for å holde meg oppe. Dessuten har jeg innvilget meg litt fridager fremover, hovedsakelig fredager, for å få brukt litt ferie - og får å hente meg inn litt igjen.

Nyter livet om dagen :P tross alt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en kjempehyggelig tur!

Det var godt og snakke skikkelig,

og ENDELIG fått gitt deg (og Angel) en ånkli klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tur !!

For min del startet det hele for 1 mnd. tid siden da Qlio foreslo at vi skulle overraske Angel i Haugesund. Som sagt så gjort - vi bestilte flybilletter og ringte Angel-mannen for å forsikre oss om at de skulle være hjemme og ikke la noen andre planer. At ingen av oss forsnakket oss var jo et under :lol: Men det gikk fint - og dagen for avreise opprant.

Jeg hadde tatt meg fri på fredag, kjørte innover mot Oslo fredags morgen.

Og pga. at jeg beregnet god tid (pga. mulige trafikkulykker og kø) så var jeg i Drammen allerede da det tikket inn SMS fra Qlio...som lurte på når jeg kom. Kjøreturen gikk bra, slapp unna den verste rushtrafikken i Oslo, og jeg fant frem på første forsøk. Tror Qlio var meget imponert da ja :briller: . Flyet vårt gikk ikke fra Gardermoen før kl. 13.40, vi måtte sjekke inn senest en halv time før - men vi to hønene hadde jo ikke ro i rompa - så vi satt på Gardermoen kl. kvart over elleve vi !! :hoho::hoho: Nervene var i høyspenn, men vi fikk tida til å gå. Og som de reisevante damene vi er så oppdaget vi først alle butikkene på gardermoen først etter å ha sittet der en time ! Hvordan klarte vi det ? Joda, vi sjekket inn - etter mye om og men i en sånn gjør-det-selv-maskin. Det kom en ansatt bort til oss, men han tror jeg ga opp til slutt :hoho: Også satt vi oss ned ved et bord for å vente. Vi reagerte på at det kun var en sånn kaffebar der...ingen kiosk ingenting.... Etter en time fant vi ut at vi kunne gå mellom den saken hvor man stråler veskene etc. Og da åpnet himmelen seg ...der var det jo masse butikker...så da gikk den siste timen ganske fort også :ler:

Vi gikk til gaten, boardet flyet, spant fast sikkerhetsbeltet, og så måtte Qlio på do da.... :hoho: Vi lettet i strålende solskinn - og da vi fikk beskjed av kapteinen om at vi gikk inn for landing i Haugesund så spurte Qlio etter 10 sek... er vi nede nå ??? Noe vi ikke var, det gikk enda noen minutter før vi i tåkehavet plutselig oppdaget masse stein og fjell rett på utsiden av flyvinduene... å herre jemini, går dette bra går alt bra tenkte jeg i midt stille sinn.. ! Men landingen gikk fint den, hardt - men godt....

Angel-mannen skulle plukke oss opp, og han kom - han var nok minst like spent som oss. Og fortalte at han hadde klart å late som han var full av energi kvelden før - vasket leiligheten etc... :ler: Og at Angel ikke skjønte noenting....

Rett før der de bodde slapp han oss av, og forklarte at døren sto oppe...Vi sprang nedover - ringte på dørklokken og gikk rett inn...det tok 10 sek før Angel kom ut fra et rom...og mildt sagt sjokkert konstaterte at vi sto der, @lfakrøll og Qlio - som hun ikke hadde sett siden vi var hos Qlio i juni ifjor. Og det var jo noe av poenget vårt at dette skulle bli en overraskelse.... noe det definitivt ble :P

Det ble en hyggelig kveld - først med omvisning i Haugesund, pizza og snakking..... før vi segnet om i sengene våre i nattens mulm og mørke....

Returen gikk hjemover på lørdags ettermiddag - hvor vi kunne konstatere at dette var en vellykket tur....

Men alltid godt å komme hjem igjen også da...så lørdagskvelden ble tilbragt på sofaen foran TV. Skikkelig selskap var jeg for mannen min - sovnet på sofaen ca. halv ti jeg... :oops: Ja ja, ikke første gang det... !

Idag har vi bare slappet av og kost oss....bakt litt brød, skiftet sengetøy, vasket sengetøy og klær...vasket soverom + ryddet på et annet soverom, som nå ligner mer et roterom. Alt blir stablet der...farlig å ha ekstra plass :oops: :oops: Men har satt oss et mål om å få ryddet det i løpet av noen dager....opp på loftet med noe, og få kastet en del...

For alt jeg vet - jeg kan jo risikere å få overraskende besøk :hoho::hoho:

Kort oppsummert - en minnerik helg, og morsom - ikke minst :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg slik ut :o ? eller kanskje slik :sjokk: ?

Ja, sjokkert er vel underdrevet, men guuuud så gøy da!!!!!! Å kunne klemme jentene mine ånkli godt!!!! MMMMMMM :hoppe:

Tusen takk for visitten, det var kjempekoselig!!! Sandefjord neste! :heiajente:

Og når det gjelder Angelmannen så har han bevist at han KAN vaske...hehe, nå har han gjort bort seg! :sjarmor:

Kjempeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede en uke siden jeg reiste til Haugesund allerede :o

Og uka har som vanlig gått i superhastighet her ... kun avbrutt av regnvær på tirsdag så har uka vært preget av sol, sol og sol... Og det tar jeg imot med stor takk etter en laaaaang vinter. Merker at jeg blir mer effektiv, og synes selv jeg får gjort mye mer.. I sammenheng med at jeg har begynt å trene regelmessig for å få mer overskudd.

Litt inspirert av Fredagsbarn så har jeg begynt å rydde litt rundt omkring i huset, plasser som ikke hører innunder normal rydding. Med det mener jeg klesskap, inni i matskapet på kjøkkenet, vaskerommet - etc...kort sagt skuffer og skap.... i tillegg til at jeg shinet kjøkkenet igår, tok bort brødmaskinen som kun blir brukt en gang i mellom (baker brød på vanlig måte i stekeovn) og som bare tar plass egentlig. Da mannen kom hjem igår så var jeg i full gang med å vaske og shine benkeplaten på kjøkkenet (har larvikittplate - så den må behandles innimellom) gjorde han store øyne og lurte på om jeg var våryr :hoho: Akkurat som om ikke han har nytt godt av det tidligere :briller:

Idag skal vi ha dugnad på jobben fra kl. 15 - og innebærer at alle rydder litt rundt sin egen plass. Gjorde dette første gang i fjor - og var veldig vellykket. For min del som jobber på økonomi innebærer dugnad flytting av arkiv og kasting av 10 år gamle dokumenter/bilag som vi ikke behøver spare på lenger enn 10 år :o (norsk lov altså.. )

Så bærer det hjem for en rask dusj, før hele gjengen møtes til pizza og øl på en restaurant... en real fyllekule blir det nok kjenner jeg mine kollegaer rett... :ler:

Imorgen er jeg invitert i jentebursdag, ei venninne av meg ble 26 her om dagen - så jeg må få kjøpt en liten gave til henne også imorgen.

Jo, også en ting som jeg holdt på å glemme ! Jeg har endelig fått bestilt meg time til farging og striping av håret. Ei venninne av søstera mi er frisørlærling og tar 100,- per farge så det blir jo kjempebillig... Tenkte å gi henne litt ekstra ved siden av da...skal jo ikke sko meg på andre heller.... Så da er jeg ny og fresh til @-mannen har bursdag neste fredag... Det minner meg igjen på at jeg må kjøpe en liten ting til han også... Han har nemlig fått en sånn "fjellbukse" som han har ønsket seg, det fikk han for 3 uker siden...Men må liksom ha en liten ting på senga om morgenen - tradisjoner er viktig!

Dessuten har jeg fått vite idag at jeg rett etter ferien min i sommer skal til Gøteborg, tirsdag - torsdag i to uker for å teste ut en ny versjon av det nye datasystemet som vi implementerte i oktober. Det blir nyt og spennende ! gleder meg allerede til å gjøre noe annet enn å bare sitte her som jeg gjør dag ut og dag inn :wink:

Jepp - det var vel grei oppdatering for nå...

Ha en strålende helg alle sammen - det får jeg nemlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei @lfakrøll!

Takk for besøket i dagboka mi! Det var hyggelig det, selv om det var en moralpreken.... :-? Neida, jeg ble ikke fornærma på noe vis, og det er jo helt OK at folk bryr seg om det som skjer rundt dem. Men det er ikke noe "på gang" mellom oss, annet enn at vi kanskje har funnet ut at vi i utgangspunktet ikke skulle ha kutta kontakten just like that. Vi har jo så masse til felles, og så masse å prate om, så vi skal prøve å treffes mer. Samme med våre partnere. Vi kjenner jo hverandre godt alle sammen, så det hadde vært gøy å gjennoppta kontakten. Og ja, vi har en smule syk (for ikke å snakke om pervers) humor når vi er sammen. Men det er ikke noe alvorlig på gang her altså :D

Håper nå du har lyst til å besøke dagboka mi flere ganger jeg da, og det var jo hyggelig at du syntes den var artig å lese :D

Håper du får en toppers helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Monja ! Forventet nesten å få hodet hugget av her jeg.... Godt du har kontroll på situasjonen :P

Jammen sa jeg smør - helga ble langt fra forventet ! Fredag startet som planlagt med dugnad på jobben, vi fikk ryddet masse - og etter 4 timer var jeg klar for en rask dusj før vi skulle på en sportsbar å spise og ta en øl. Hadde egentlig tenkt å kjøre, men @-mannen overtalte meg til å ta meg en øl og kose meg - så han kjørte meg ned så jeg var der nede kl. 8.

Den ene ølen etterfulgte den andre, + et par pærecider. Så startet moroa :oops: Jeg sirkulerte litt blant alle kollegaene mine - og havnet ved siden av mekanikerne - de ga meg en tyrker-shot. Liker egentlig ikke det - men tenkte at, joda jeg kan vel ta den ene. Det er bare det at den ene ble til 5 ! Og med en pærecider til på toppen der da + at jeg danset swing med en av dem - så gikk blodpumpa i kroppen. *PANG* sa det plutselig - og da måtte jeg ringe til @-mannen. Han lo litt, men kom da å hentet meg... halv tolv var klokka da... Kom oss hjem igjen, gikk på do - og der ble jeg en stund - uten å utbrodere noe mer om den saken. Gikk og la meg og sovnet som en stein. Våknet dagen etter halv åtte med et hode som banket - tok meg en Ibux og en halvliter brus før jeg la meg igjen...sovnet igjen, og våknet neste gang kvart på elleve - Helt fin !

Pleier aldri bli fyllesjuk - men da jeg våknet første gangen trodde jeg at jeg skulle dø nesten, men det gikk heldigvis over.

Og godt var det, for planene for lørdagen var en bytur - fordi jeg måtte kjøpe en bursdagsgave til ei venninne av meg som jeg skulle i bursdag til på lørdag. @-mannen kjørte da - følte meg ikke kjørbar, men til byen kom jeg ! Handlet en duk fra Black Design - kjempestilig, og den falt i smak ... Da jeg kom hjem satt jeg meg ned for å sløve litt. Det var 3 timer til jeg skulle i bursdag så jeg hadde god tid. Så ringte en kamerat av mannen, som er gift med min venninne. Han hadde solgt bilen samme dag, og skulle sykle på butikken og handle - så hadde han vært innom en fotballpub og sett kampen på Canal+ og tatt seg en øl, også tenkte han at han skulle sykle innom oss. Greia er imidlertid at "å sykle innom oss" er en sterk overdrivelse. Vi bor nemlig en mil unna dem, og fotballpuben ligger mellom oss, men nærmere dem ! Men, han kom nå ihvertfall da - og gutta satte seg ned med hver sin øl. Derfor bestemte jeg meg for å reise en tur til min venninne (hans kone) - satset på at jeg var kjørbar da :wink: Vi skravlet og koste oss ute i sola, før jeg plutselig måtte reise igjen. Hadde en time på meg fra jeg reiste fra henne til jeg skulle være hos hun andre venninna mi. Og på den tiden skulle jeg kjøre halvannen mil til sammen, dusje og ordne meg og hive i meg en skive. Da jeg kom hjem satt imidlertid gutta og drakk konjakk ! Jeg tenkte i mitt stille sinn at dette tar jo helt av - jeg visste jo også at venninna mi satt og ventet på mannen sin - som på dette tidspunktet hadde vært borte i 5 timer.

Hadde det kjempekoselig i bursdag - ikke altfor ofte vi jentene er samlet. Alle har så mye å drive med hver for seg - men vi ble enige om å bli flinkere da. Kjørte hjem i ett-tida - ja jeg kjørte ! Hadde ikke lyst å drikke noe etter min fylletrip på fredag :hoho: Og tror dere ikke sykkelen til kompisen vår fortsatt lå på utsiden - jeg visste jo at venninna mi umulig kunne ha hentet ham pga. at de hadde solgt bilen samme dag. Men det var helt stille inne - så jeg sjekket alle sofaer, + gjesterommet og ingen kompis noen plass - kjente jeg hisset meg opp, både på vegne av min venninne og meg selv. Fordi siste alternativ da - var jo at de begge to lå i vår dobbeltseng. Noe ingen får lov til - vår seng er hellig :blunke: Høres kanskje kjip ut - men sånn er det bare... Jeg raste inn på soverommet vårt og smalt på taklyset - @-mannen skvatt opp i senga og kikket trøtt på meg. Heldigvis var han alene der - men vi startet da lokaliseringen av kompisen. Vi fant han på badet - innelåst..så vi måtte dirke opp låsen, og der lå han rett ut på gulvet og sov.... Jeg ryddet klart inne på gjesterommet sånn at det var klart til han kviknet litt mer til - for å få liv i han der og da var håpløst ! Ryddet litt etter gutta på kjøkkenet, de hadde nemlig gjort klar et par grandiosa som sto klare på benken, men som aldri var blitt stekt.... :wink: @-mannen hadde heldigvis vett til å skru av ovnen da :roll:

Søndag opprant med strålende solskinn, men mye vind - så jeg bestemte meg for å ha dugnad inne. Tørket støv og vasket alle flater, vinduskarmer, lister og "speilene" i alle dørene. + Vindusrutene i glassdørene våre. Vasket også over alle gulvene - og mens jeg holdt på så sto @-mannen opp. Han sa ingenting, men gikk rett ned i TV-stua og ryddet opp etter guttene.

Så dukket kompisen vår opp da - uggen og trøtt, og litt tørst :hoho:

Han fikk seg litt brus i kroppen før han fant ut at det var best å sykle hjem "og ta støyten" som han kalte det. Ikke populært å komme hjem kl. tolv dagen etter når du reiste for å handle kl. 1 dagen før :o Spesielt ikke når hun sitter igjen hjemme uten annet fremkomstmiddel enn sine egne ben. Har ikke hørt noe fra dem enda - men det ble nok huskestue kan jeg tenke meg... Det hadde blitt hjemme hos meg hvis det var omvendt hvertfall - håper ikke dere synes jeg hører sær ut :blunke:

Resten av søndagen ble benyttet i samme dugnadsånd - vasket klær, var veldig god tørk ute - så jeg fikk vasket 4 maskiner og tørket dem !!

I tillegg skiftet jeg på senga, + gjestesenga da - for den hadde jo vært i bruk :wink: Også hang vi opp to lamper som har ligget på et bord i stua siden november :oops: Ikke trege vi nei. Er bare så fast bestemt på å sette opp en skrue eller spiker i veggen før jeg er helt sikker på hvor ting skal henge :hoho: Men, så blir det bra også da....

Laget deilig middag til oss igår også - helstekt svinefilet med løk og hvitløk, champignon og brokkoli + ovnstekte potetbåter krydret med peppermix og med olivenolje over - *nam*

Tok kvelden tidlig igår - var jo helt utslitt etter helga :ler:

Godt det ikke er lenge til neste fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen @lfakrøll!!

Jeg har nok ikke anledning til å jobbe bare to timer om dagen, men nå er jeg på aktiv sykmelding :lol: Hadde nok aller helst sett at jeg kunne jobbe alle 6.5 timene jeg egentlig jobber, men et sted må man jo starte da. Men det er bare til over påske. Da begynner jeg på for fullt igjen :D

Høres ikke ut som om helga di var så verst heller.....men det virker som om Fredagsbarn påvirker oss litt vel mye her :ler:

Håper du får en fin dag.

monja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei du...

Tusen takk for hilsen i boka mi, det var veldig koselig.

DU da, gjett om du var effektiv i helga da.. Ble rett imponert jeg... :Nikke:

Er godt når det er gjort, men ikke så kjekt å drive på ...

Fem tyrkershots.. :ler: Hadde krøpet jeg da.... :ler:

Vel vel, du er herved med på pengetreet, så gjør deg klar for en super syden tur( eller Syndetur som Diva sier.... :lol: )...

Ha en fortsatt kjempe fin dag da.

Stor klem til deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått vært hos frisøren og ordnet håret. Sparer til langt hår, og det er såååå kjedelig - for ikke så snakke om uutholdelig for meg som er vant til kort kort hår. Sånn mellom ting er ikke moro. Men igår fikk jeg farget, stripet og klippet meg for 300,- kr. :o Årsaken er at søstra mi har ei venninne som er lærling, og ho tar kun betalt for fargen... Dvs. gratis klipp .... Ga henne frie tøyler - og sitter nå med super rødoransjt hår med lyse striper i .. kjempefornøyd... I tillegg til at hun klippet av litt av "hockey-håret" mitt i nakken. Så da orker å spare mer :hoho:

Ellers har jeg ikke gjort så mye denne uken bortsett fra det vanlige. Imorgen må jeg bake kake som @-mannen skal ha med på jobben - han har bursdag på fredag. Så da blir det familieselskap hjemme på søndag, + at han skal ha noen gutter på besøk lørdagskvelden. Så da tenkte jeg at jeg skulle ta meg en tur på kino sammen med noen venninner eller no'. Må hvertfall bake mer på lørdag... så jeg har noen kaker til søndag. Min familie er kakemomser - spes. svigerfamilien. Første gangen jeg var i selskap sammen med dem var jeg sjokkert over alle kakene - men jammen var det ikke mye igjen på slutten av selskapet :o

Også fikk jeg for øret her at avd. vår i tønsberg skal ha innvielse av nytt bygg fredag 25. april for de ansatte. Med karaoke !! Gjett om ikke jeg gleder meg da... - tar helt av !! :hoho::ler::kul::hoho::ler:

Om det er så vakkert er en annen sak - men moro er det....

Nå skal jeg ta meg en sving innom noen andre dagbøker her på KG og lese litt, kanskje skrive litt også - før jeg tar lunsj.... Ikke særlig effektiv idag desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...