Gå til innhold

Hvor stort hull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.perlenettet.no/product_info.php...products_id=821

hva slags størrelse skal man anta at det er på perler man ser på nettet? Jeg savner å vite om jeg fex kan træ de på 0.68 mm string, eller om det passer best til tynnere wire... dere som er eksperter, er det noe standarsstørrelse? eller passer alle perler til alt bare man bruker perleklemmere? (stoppere)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-og hvor mange perler er egentlig ti gram?? :klø:

Skrevet

Hei

De fleste perler går på tråd på 0,68mm.

Min erfaring når jeg knyter er at de aller fleste perler går på tråd på 1mm.

Ferskvannsperler er mindre og går ikke, kasmiri perler er mye større. Av metallperler inkludert emaljeperler synes jeg de aller fleste perlene går på tråd på 1 mm.

Akrylperler går, treperler går, fimo perler går

10 gram perler som du la ved link til vil jeg tro er et sted mellom 50 og 100 stk.. 4 millimeter seed beads er ganske store. Vet ikke hva 6/0 betyr, men det spiller vel ingen rolle så lenge det står størrelsen på perlene?

Hvis du vil at perlene skal stå på tråd uavhengig av hverandre må du nok bruke wireklemmer (stoppere) i alle tilfelle.

Jeg pleier å kjøpe små sølv(gull) kuler til å ha nederst på pinner for å stoppe perler med større hull fra å falle av.

Vet ikke om dette var noe svar, eller om det hjalp deg videre.

Skrevet

Bare hyggelig det Evelina.

Løp og kjøp...

Perlenettet har bra ting de, kjapt kommer varene også.

Ihvertfall de gangene jeg har kjøpt, og har betalt med kort.

Tro meg, jeg perler masse!! :)

Skrevet
Hvor lang tid har det tatt da?

Ikke for å erte altså, men du må regne med en leveringstid på litt mer enn 2 timer (jfr. de to siste innleggene dine) :sjarmor::ler::ler:

Skrevet

Ert i vei du, jeg har fått mail om at de regner med at det ligger i min postkasse i morgen :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...