Gå til innhold

Hjelp- jeg har så vondt i tannkjøttet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Corine_*
Skrevet

Har de siste dagene blitt utrolig sår og knallrød i tannkjøttet. Har bestilt meg time hos tannlegen, men det er ikke før på torsdag.

I mellomtiden ble jeg rådet til å skylle munnen 2 ganger daglig med Corsodyl. Problemet er bare at jeg blir enda mere sår av å bruke dette. Det er så utrolig sterkt, og tungen/leppene mine har nå blitt overfølsomme og såre som bare det.

Er litt fortvilet....noen råd for å bli kvitt tannkjøttbetennelse? Setter veldig stor pris på tilbakemeldninger.

Corine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanntråd og skyll etterpå med Hextril.

Det var det rådet jeg fikk av min tannlege.

Ingen hokus pokus, men det går gradvis.

Skrevet
Hvor kjøper jeg Hextril?

Apoteket

Det er igrunnen det samme som corsodyl :)

Helt likt? Eller bare bakteriedrepende det og?

Det kan jo tenkes at det er en forskjell slik at TS tåler denne bedre.

Gjest Ninakanin
Skrevet

hadde tenkt på rope SNIGLÅÅÅ TRÅD TIL DEEEEG!!

Men så var hun allerede her med sin ekspertise :kose:

Skrevet
Apoteket

Helt likt? Eller bare bakteriedrepende det og?

Det kan jo tenkes at det er en forskjell slik at TS tåler denne bedre.

De er hvertfall bakteriedrepende begge to (inneholder klorheksidin). Kanskje de smaker litt forskjellig, men det vet jeg ingenting om.

Skrevet

jeg har og fått vondt i tannkjøttet to plasser, rundt to tenner liskom på hver side. noen som vet hva jeg kan gjøre med det?

ps! ikke meningen å stjele tråden

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg brukte Corsodyl en liten periode, og var kjempefornøyd med den som munnskyllevann, men da jeg fortale det til tannlegen nærmest skrek hun at den gjorde tennene brune!

Det bekreftet apoteket senere, og de sa at man heller burde bruke Hextril. Som også er OK, synes jeg.

(Fungerer også greit hvis man vil holde seg unna småspising og godteri, man får virkelig ikke lyst på det! Erfarte det da jeg skylte munnen før nyttårsmiddagen i går :forvirret: !)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...