Gå til innhold

Jeg er syk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, så ble det min tur til å være syk...svimmel og glovarm. Men jeg er ikke et menneske som burde være syk, for jeg er så RASTLØS :sur:

Ender opp med at jeg vasker klær, støvsuger, smårydder og surfer som en gal på nettet... :sjarmor:

Så, hva gjør dere andre når dere er syke? Er jo begrenset hvor lenge en orker å ligge i sofaen og sove, eller se på film. Sukk :tristbla:

Kanskje jeg skal finne frem GTA og utøve litt vold på PS2 :frustrert::ler:

Hilsen "dakkars" meg :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaster alltid opp når jeg er syk, så jeg orker ikke annet enn å ligge i sofaen og sove/slappe av da.. evnt se på tv eller lese. Kanskje surfe litt på nettet.

God bedring!

Skrevet (endret)

Uff da...heldigvis er det sjeldent jeg kaster opp...

Men takk for god bedring :sjenert:

Endret av squeeky
Skrevet

Her har du jammen kommen til rette person...

Men først må jeg bare spørre: Hvordan klarer du å støvsuge og gjøre husarbeid og slikt når du er syk?

Da jeg ble syk fant jeg KG. Jeg har egentlig gitt opp det såkalte irl og har godtatt at alt er som i "Matrix" eller hva det nå er. Alt er bare binære tall som svirvler rundt uansett.

Nei, seriøst.

- Lese masse. Har ikke de fleste ting som de "skulle lest engang"?

- Snakke i telefonen med folk man ikke har snakka med på lenge og skulle ha ringt til for lenge siden

- Finne sprøe sider på nettet

- Bestille ubrukelige ting fra linker i "Gjerrigknarken"

- Spille spill og når du er lei, spør du etter linker til flere her på KG

- Gjøre all småarbeidet man skulle ha gjort for lenge siden som ikke krever masse energi. Sy i knapper som har falt av, pusse smykker og rydde i smykkeskrinet f.eks.

- Rydde i bilder og fotoalbum

- Ta en skikkelig rydderunde i kategorien "viktige papirer" og kaste gammelt og få inn de nye som slenger rundt.

Og sist, men ikke minst, prøve å få nok hvile så man blir bra igjen raskere. :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg er også syk :( Var kaldere enn jeg trodde lørdagskveld, og alkohol+kulde er dårlig kombinasjon. Snufs. Forkjøla, kald/varm, dundrende hodepine og likeblek ansikt.

Helst vil jeg bare ligge å være død, og at noen skal komme å varte meg opp. Problemet er at da ligger jeg å tenker og tenker og får helt vondt av å tenke. Det gjorde jeg i år og det var bare fælt, fikk ikke sovet. Så jeg har hevet i meg noen paracet og c-vitaminer, tatt på masse klær og skal ut å treffe noen venner. :roll:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg er også syk. Derfor har jeg vært mye inne på KG de siste dagene. Husarbeid klarer jeg ikke.

God bedring til deg. :troest:

Skrevet

Takk snille dere :klem:

Ja hvordan orker jeg alt? Sikkert fordi jeg er litt arbeidsnarkoman :sjenert: Som dere sikkert ser er det ganske mange innlegg fra meg her i dag...er ikke uten grunn :ler:

God bedring til dere også!!!! :)

Skrevet

Etter 1 uke med kraftig forkjølelse har jeg fått ryddet i alt av papirer som var i skuffer og skap, heklet en poncho og et skjerf (heklet liggende i sofa, under teppe). Søren ikke dårlig ;)

God bedring!

Skrevet

hei alle sammen.

er og syk, legen kalte det en "kraftig halsbetennelse".. evt kyssesyke om den ikke forsvinner.. nei og nei.. =O hva skal jeg finne på ? orker ingenting omtrent, da medisinen min slår meg helt ut..

god bedring alle syke :)

Skrevet

Hmmm uvant problemstilling for min del :)

Når jeg er syk orker jeg ikke noe annet enn å ligge og sove, til og med å se på TV blir slitsomt.

Hvis jeg begynner å kjede meg tar jeg det som et tegn på at jeg er frisk, og står opp og går på jobb.

(Men dette gjelder bare når jeg er syk med influensa etc, hvis man f.eks. har brukket et ben gjelder denne regelen ikke lenger ;) )

Skrevet
Ja, så ble det min tur til å være syk...svimmel og glovarm. Men jeg er ikke et menneske som burde være syk, for jeg er så RASTLØS :sur:

Ender opp med at jeg vasker klær, støvsuger, smårydder og surfer som en gal på nettet... :sjarmor:

Så, hva gjør dere andre når dere er syke? Er jo begrenset hvor lenge en orker å ligge i sofaen og sove, eller se på film. Sukk :tristbla:

Kanskje jeg skal finne frem GTA og utøve litt vold på PS2 :frustrert:  :ler:

Hilsen "dakkars" meg :vinke:

Jeg gjør akkurat det samme som deg. Så lenge jeg ikke er helt utslått og bare vil ligge i sengen da.

Skrevet
Hmmm uvant problemstilling for min del :)

Når jeg er syk orker jeg ikke noe annet enn å ligge og sove, til og med å se på TV blir slitsomt.

Hvis jeg begynner å kjede meg tar jeg det som et tegn på at jeg er frisk, og står opp og går på jobb.

(Men dette gjelder bare når jeg er syk med influensa etc, hvis man f.eks. har brukket et ben gjelder denne regelen ikke lenger ;) )

Slik er det for meg også. Enten er jeg så syk at jeg ikke klarer å stå på beina, eller så er jeg frisk nok til å gå på jobb. Hvis jeg hadde vært frisk nok til å gjøre husarbeid hadde jeg vært frisk nok til å gå på jobb.

Skrevet

Jeg er også syk. :tristbla: Har tilbrakt mange timer de siste dagene i sofan med pc`n i fanget. Har klart å svi av ca 10 000 kr pga x-trem kjedsomhet. (internet + Visa Gold)

:overrasket: hmm, ja er sjokkert selv.

Blir greit å komme seg på jobb igjen snart kanskje....

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Når jeg er syk, pleier jeg ikke å orke å gjøre noe annet enn å sove, eller ligge utslått foran tv med dyne over meg. Er jeg syk, så er jeg ikke i form til å gjøre noe som helst.

Hvis jeg derimot bare er litt uggen funker det fint å se film, spille data, og lese bøker.

Skrevet

jeg kan helt fint klare å vakse opp selv om jeg er syk, og vaske klær og vaske gulv, selv om jeg er for syk til å skulle gå på jobb.

men synes gjerne så synd på meg selv da, at det ikke blir noe av likevel.. :ler:

jeg er forkjøla nå, midt i jobbsøkeprosess, passer fryktelig dårlig, så jeg prøver å ligge mest mulig rolig..

sitter da mye på nett, leser, ser tv (men synes det blir det mest masete igrunnen), hekler eller slikt.

også har jeg både fått tett hode OG nesten mistet stemmen, det gjør jo at jeg ikke heller kan være like aktiv på søkefronten selv om jeg kunne gjort det fra sofaen med pledd og kakao... men tett i pappen.. funker dårlig, og minimalt stemme, så de stakkarne jeg må prate med på telefonen skjønner ikke alt engang.. :ler:

hadde nok vært best å bra ligget stille og lest en bok og drukket te, kakao, nypeekstrakt.. alt varmt.

god bedring til alle dere andre som også er sjuke.

Skrevet

Begrensa hvor lang tid man gidder å ligge på sofaen... :hakeslepp:

Når jeg er sjuk ligger jeg med tv og KG. Ellers sover jeg ekstremt mye når jeg dårlig for det sitter så i kroppen.

Gjest beekeeper
Skrevet

MASSE masse MASSE tegneserier, sjokoladekjeks, appelsiner, juice, pledd og kos! Se dårlige såpeserier på tv'n, sitte på KG.. Man skal jo ikke slite seg ut eller!

Skrevet

Når jeg er syk, pleier jeg å ligge i senga og halvdøse. Har ikke krefter til noe annet.

I dag er jeg hjemme fra jobb. Var skikkelig sjaber i går, med hodepine og "tette ører" (typisk begynnende forkjølelse), og var enda verre i morges, da også halsen har begynt å gjøre vondt/kile. Har vært skikkelig slapp siden før helga. Normalt sett ville jeg vært på jobb i dag. Men siden de neste par-tre måndene på jobb kommer til å bli ekstremt hektiske, med mye overtid og ikke rom for sykdom, har jeg tatt dagen fri for å komme til hektene igjen. I dag sitter jeg på nettet, og gjør lette husarbeidsoppgaver, i tillegg til at jeg drikker nypete med honning. Skal snart finne fram en god bok, og så må jeg snart sove litt igjen, kjenner jeg...

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Å gå ut å gjøre andre ting funket ikke, i dag er jeg fremdeles syk og må være borte fra forelesning, samtale med lærer og to pensumfilm-visninger. Argh. Hater å være syk, det er alltid så mye å ta igjen etterpå.

Har tvingt i meg litt mat og sett litt på tv. Jeg finner ikke linsene mine, så har vondt i øynene, så sitter her i mørket (orker ikke så mye lys).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...