Gjest Sandoz Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Jeg skal ut og drikke rødvin i morgen kveld (hehe), med er person jeg ikke kjenner fra før. Det må derfor ikke være altfor høy musikk - men gjerne litt kul, selv om musikken ikke er så vanvittig viktig. Litt OK utvalg i småretter gjerne, og noe snacks man kan spise til vin. Ellers - tja. Hvilke steder pleier dere å gå ut på når dere skal prate? Fint om dere skriver hvor det ligger, litt om design, musikk, matutvalg osv. Jeg liker Café Sør godt, hvis det kan gi en liten pekepinn.
Gjest squeeky Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Hva med Onkel Donald? Er masse sitteplasser, slik at dere får sitte litt i fred, ikke for høy musikk(utenom etter 22.00 i helgene), kjempeflinke folk som jobber der, dempet belysning. Jeg synes det er et fint sted å møte venner
Gjest Sandoz Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Hva med Onkel Donald? Er masse sitteplasser, slik at dere får sitte litt i fred, ikke for høy musikk(utenom etter 22.00 i helgene), kjempeflinke folk som jobber der, dempet belysning. Jeg synes det er et fint sted å møte venner ← Ja, det er kanskje sant, men er det noen sofaer eller noe der? Når jeg har vært der har jeg sittet på ganske kjipe, enkle stoler, og det er sikkert hipt, men ikke så ''koselig''.
Gjest squeeky Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Joda, helt innerst med en gang du kommer inn til venstre for deg. Der er det gode sofaer. Og så sitter du litt i høyden så du får en fin oversikt over hva som skjer i resten av lokalet
:-) anna Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 men jeg ble matforgifta der en gang...
Gjest squeeky Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Å? Har aldri reagert på noe der....ikke vennene min heller...
Gjest Sandoz Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Will do. Tar gjerne imot flere forslag også.
Christiane Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 (endret) Pascal i Drammensveien er til å anbefale. God vin og gode kaker, samt dyktige servitører. Endret 18. september 2006 av Christiane
Gjest Sandoz Skrevet 18. september 2006 #11 Skrevet 18. september 2006 Pascal blir litt for stivt for meg, og jeg liker ikke kakene, hehe. Men takk for tipset!
Tigerlily Skrevet 18. september 2006 #12 Skrevet 18. september 2006 Colletts café på St.Hanshaugen, Tullins café på Holberg plass (men kanskje litt for høy musikk der, det kan være litt støy til tider).
Gjest Gjest_Merethe_81_* Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 Hva med Habibi da? Der er det lite støy og superhyggelig!
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2006 #14 Skrevet 18. september 2006 Café Baccus på kirkerista er jo ganske hyggelig. Ellers ligger det en kaffebar/kafé under Vika kino der. Husker ikke hva den heter i farta.
SunAndMoon Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 Hva med kafèen/restauranten som ligger på hjørnet ved youngstorvet? På toppen av bakken. er både sofaer, stoler osv der. kjempekoselig! tror det heter kniv og gaffel der, er ikke helt sikker. er ihvertfall bilde av en kniv og gaffel - skilt. har vært der mye på kvelds/natt-tid.. fin stemning der!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #16 Skrevet 19. september 2006 Pascal i Drammensveien er til å anbefale. God vin og gode kaker, samt dyktige servitører. ←
Gjest niomi Skrevet 19. september 2006 #17 Skrevet 19. september 2006 (endret) Dersom Kafe Sør er favoritten, klarer jeg ikke helt å se at du skal gli inn i mengden av jusstudenter, Frogner-boere og turister på Onkel Donald. Det stedet gir meg frysninger på ryggen - jeg har aldri vært på et sted med så stor konsentrasjon av pastellfagete skjorter og perleøredobber. Jeg ville prøvd enten Gloria Flames (Grønland), Iternasjonalen eller Justisen. På GF er det veldig avslappet i ukene, med rock på lavt volum på høytalerne, Fussballspill midt på gulvet og sofaer. Minuset er at det ofte kan være veldig lite folk der så tidlig i uka. Internasjonalen er litt kulere, med stilig interiør, en fantasisk drinkeliste og sofaer. Justisen har båser man kan sitte i, og stedet i seg selv er noe å prate om, der man har kommet seg tilbake til der man satt etter å ha nesten gått seg bort etter å ha vært på do. Siden Internasjonalen og Justisen ligger på/ved Youngstorget, er det en politikerhangout. Så der foregår det mange og heftige diskusjoner, og du kan være sikker på at nabobordet er altfor opptatt av å diskutere kontantstøtten eller valget i Sverige til å få med seg deres samtale. Endret 19. september 2006 av niomi
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #18 Skrevet 19. september 2006 Hva med kafèen/restauranten som ligger på hjørnet ved youngstorvet? På toppen av bakken. er både sofaer, stoler osv der. kjempekoselig! tror det heter kniv og gaffel der, er ikke helt sikker. er ihvertfall bilde av en kniv og gaffel - skilt. har vært der mye på kvelds/natt-tid.. fin stemning der! ← Kjøkken og bar, heter vel den Til høyre for bensinstasjonen og Friskis&Svettis? Den med de gode salatene? Den er hyggelig, ja! *tenker på hva navnet kan være* ← Er ikke det museumscafeen til Stenersenmuseet? Så tror den bare heter Cafe Stenersen eller noe... Men ikke helt sikker. Støtter forslag på bl.a Colletts café, Internasjonalen, Justisen (Justisen har forferdelig musikk, men den er hvert fall lav ellers hyggelig sted!) over her. Ellers er Fyret på verandaene over Youngstorget veldig hyggelig og bittelite.
Gjest LilSweetie Skrevet 19. september 2006 #19 Skrevet 19. september 2006 Jeg som plutselig var utlogget i innlegget over
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #20 Skrevet 19. september 2006 Er ikke det museumscafeen til Stenersenmuseet? Så tror den bare heter Cafe Stenersen eller noe... Men ikke helt sikker. ← Diorama het den før i hvert fall. Hyggelig der:-) Mener å huske at de har gode stoler også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå