LindaL Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Noen har sagt til meg at jeg bare kan ta en test nå,selv om IKM `n ikke er før lørdag/søndag,,er ikke det feil?trodde virkelig ikke at en test kunne slå ut før du liksom skal ha mensen,,,dum som jeg er,og spent og utålmodig og alt,så har jeg da tatt en test,og den var jo negativ,så da ble jeg jo litt lei meg,men skjønner vel innerst inne at jeg mååå vente på en evnt mens,,hva er riktig?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Begge deler er litt riktig - testen kan slå ut positivt allerede nå, men den kan også vise negativt resultat selv om du er gravid. Teasten reagerer på et hormon som kalles hcg, og mengden av hormonet på være ganske forhøyet før testen slår ut, derfor heter det at man bør vente til en uke etter forventet mens, for da vil nivået garantert være høyt nok til å påvise graviditet om du er gravid.
Havfrua Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Jeg tror hcg-nivået dobler seg ca hver 3. dag.
Glossy Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 CB sine tester kan slå ut opp til 3 dager før IKM. Men du er ikke nødvendigvis IKKE gravid selv om den er negativ 3 dager før Krysser fingrene for deg jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå