Gå til innhold

hikker av kald brus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som alltid hikker av kald brus? noen ganger får jeg skikkelig hikkeanfall av kald cola, andre ganger hikker jeg liksom på den siste slurken bare. irriterende og flaut i visse situasjoner :rodme: bare lurer på om det er vanlig, eller om jeg ikke tåler brus eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hikker alltid én eneste gang når jeg tar et glass brus. Aner ikke hvorfor jeg men, det kommer en engangshikk iallefall! :)

Skrevet (endret)

Jeg hikker også alltid når jeg drikker brus... men jeg kan hikke i timesvis, så jeg drikker brus veldig sjelden...

Hikket i over to dager en gang! :sur:

Edit: Fant en skriveleif gitt...

Endret av Ithaca
Skrevet

Jeg hikker alltid av sånn McDonalds og Burger Kingbrus, men ikke av flaskebrus.

Skrevet

jeg hikker nesten alltid på de to- tre første slurkene med kald brus... Ler av det nå, men vet jo det at hvis jeg skal på date så må jeg drikke forsiktig :ler:

Skrevet

Ja, det er så sinnsykt irriterende! Jeg hikker alltid av kald Cola og solo. Bare sånn tre-fire ganger når jeg tar de første slurkene. Men det er så kjipt at jeg nesten ikke gidder drikke det, men tar iste istedet. Skulle gjerne visst hvorfor det bare er sånn for noen av oss...

Skrevet

Aha, da ser det jo ut til at dette er helt normalt... Jeg har liksom ikke lagt merke til at andre også har dette problemet :ler:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Trodde det bare var jeg som gjorde det jeg :ler:

Hikker alltid en gang på en av de aller første slurkene når jeg drikker brus.. :tunge1:

Skrevet

Dette kan skje med meg, men bare noen ganger... Rare greier.

Skrevet

Hikker nesten alltid etter første slurken, særlig hvis brusen er kald. Har dog ikke lagt merke til noen andre som gjør det samme :sjenert:

Skrevet

Jeg har faktisk en kjæreste som gjør dette :ler: Virker som han blir litt flau.

Gjest nalle-maja
Skrevet

Ofte pleier eg å hikka midt i første slurken av kald brus :sjenert: Men det blir med den eine hikken ;)

Skrevet
:) ok, dette er tydeligvis så vanlig at jeg lurer på om det er noen som ikke hikker av brus?
  • 4 år senere...
Gjest Nathalie
Skrevet

Er det flere enn meg som alltid hikker av kald brus? noen ganger får jeg skikkelig hikkeanfall av kald cola, andre ganger hikker jeg liksom på den siste slurken bare. irriterende og flaut i visse situasjoner :rodme: bare lurer på om det er vanlig, eller om jeg ikke tåler brus eller noe...

hei du :goodbye: du er ikke den eneste :gjeiper: jeg begynner alltid og hikke når jeg drikker cola .. og det kan være veldig irriterende og fløut :kjefte::sjenert:

og det er i siste slurken til meg og. men akkurat da høres det ikke ut som en hikke .. men etter på gjør det det

:gjeiper:

så du er ikke aleine :)

Skrevet

:) ok, dette er tydeligvis så vanlig at jeg lurer på om det er noen som ikke hikker av brus?

Jeg kan ikke huske å ha fått hikke av brus. ;)

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha fått hikke av brus. ;)

Dette handler om forbigående irritasjon av en nerve (n.phrenicus som er en gren av n. vagus, den x. hjernenerven). Det er ganske vanlig, og ikke farlig. Mange får det også av sterkt krydder, gjerne i kombinasjon med kald drikke. Det går som regel over i løbet av kort tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hikker ikke av brus.

Skrevet

Dette handler om forbigående irritasjon av en nerve (n.phrenicus som er en gren av n. vagus, den x. hjernenerven). Det er ganske vanlig, og ikke farlig. Mange får det også av sterkt krydder, gjerne i kombinasjon med kald drikke. Det går som regel over i løbet av kort tid.

N.phrenicus kommer ikke fra CN X, altså vagus, men fra cervical plexus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...