Gå til innhold

Utskrift av powerpointpresentasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg skal skrive ut en powerpoint presentasjon, og vil ha 3 lysbilder på hvert ark og linjer ved siden av hvert bilde slik at jeg kan notere ved siden av. Hvordan gjør man dette i Open Office? :forvirra:

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg fant ut av det selv, og skriver det ned her i tilfelle noen andre skulle ha bruk for det:

1) Trykk på Vis -> Støttearkside

2) Plassér lysbildene under hverandre til venstre

3) Lag en farget boks på størrelse med lysbildet og plassér det til høyre for lysbildet

4) Høyreklikk på boksen og velg Linje. Under stil velger du usynlig -> OK

5) Høyreklikk på boksen og velg Område. Skift fyll til skravering. Under fanen skravering velger du Svart, 0 grader, og avstand 0,53 -> OK -> Legg til og kall den f.eks "linjer til støtteark" -> OK

6) Kopier objektet og lim inn ved siden av de andre lysbildene

Men nå gjenstår noe annet: Hvordan får jeg printet disse? :klaske: Jeg har prøvd å velge støtteark istedenfor tegning når jeg skal printe, men da kommer det enten ut et helt blankt ark, eller så får jeg bare et lysbilde øverst til vesntre + linjene ved siden av, og de linjene som skulle vært ved siden av de andre lysbildene..

Anyone? :forvirra:

Skrevet

Er det ikke bare å gå inn på utskriftsformat da? Man får vel opp ulike alternativer der hvis ikke jeg husker helt feil...

hmmm dette tror jeg at jeg må friske opp hukommelsen min litt i

Skrevet

Nå er begrepet Open Office litt ukjent, men vanligvis velges dette fra dialogboksen "Skriv ut" - altså det lille skjermbildet som kommer frem når du velger på Fil - skriv ut eller printknappen fra verktøylinjene

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Nå er begrepet Open Office litt ukjent, men vanligvis velges dette fra dialogboksen "Skriv ut" - altså det  lille skjermbildet som kommer frem når du velger på Fil - skriv ut eller printknappen fra verktøylinjene

Ja, det ligger der, under "valg," men man må også passe på når man lager slike linjer på den måten som jeg beskrev tidligere, at man bruker hovedoppsett (var det det det het..?) med 3 lysbilder per ark, ikke 6, for da får du nemlig bare annethvert bilde.. Tungvint å forklare, men etter litt om og men fikk jeg det til. Håper Open Office retter på det til neste oppdatering :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...