Milo Minderbinder Skrevet 15. januar 2003 #1 Del Skrevet 15. januar 2003 Spam Jeg blir av og til så rasende på det.... Er det noen som vet hvordan en kan gi dem tilbake i samme mynt???? Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2003 #2 Del Skrevet 15. januar 2003 Ja vet du hva... Det samme sier jeg!! Har kommet inn i en periode nå hvor det RAMLER inn spam hver dag. Jeg blir så lei!!!! :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 15. januar 2003 #3 Del Skrevet 15. januar 2003 Korleis gi tilbake? http://212.100.234.54/content/6/28525.html Norske spammarar melder du til forbrukarombodet. Å klage til ISP'ane hjelper i ein del tilfelle (òg utanlandske) men dei kjem jo raskt tilbake. Har du mailwasher hjelper det ikkje så mykje å bounce mailen tilbake; det lønnar seg ikkje for spammarane å bruke tid på å vaske maillistene sine. Og så skapar det masse ny trafikk :evil: POPFile er råd å bruka for å sortere mail og slette spam, men i motsetning til mailwasher må du lasta ned på PC'en (eller Mac, linux.) Bra likevel. (http://popfile.sourceforge.net) Vel - det er vanskeleg å gi igjen med samme mynt. Om du ikkje brukar første metode, då. (Eller kanskje som eg gjorde eit par gongar: La ei god, tjukk avis i ein konvolutt og sendte. Utan avsendar og frimerke... Men det er jo stygt mot posten, kanskje, sjølv om det blir straffeporto for mottakar? Eg bør vel ikkje akkurat anbefala det - men eg var forbanna!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 16. januar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 16. januar 2003 Takk, Crazee. Skal undersøke det der. forøvrig, som svar på spørsmål i annen tråd: jeg er byas. Milo :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 16. januar 2003 #5 Del Skrevet 16. januar 2003 Erm... isp'er er sjelden villig til å gjøre noe spesielt, særlig ikke de utenlandske. Hadde en periode i sommer der jeg kikket på koden på hver eneste spam-mail jeg fikk, fant domenet det var sendt fra og varslet abuse-mail på disse stedene/isp om overgrepet. Fikk noen svar, men de var utelukkende negative. Ren ansvarsfraskrivelse, og dette er dessverre holdningen som råder på nett. Har ikke hatt spesielt større hell med de norske - den generelle holdningen ser ut til å være at spam er harmløst... dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. januar 2003 #6 Del Skrevet 16. januar 2003 Spam ..renger med at det er det samme som reklame??? Det ramler inn reklame i min hotmail innboks. Det jeg gjør er å sperre alle avsendere med samme adresse som den som har sendt reklamen - og så tar jeg rett og slett mailen bort. Jeg har jo filter også da som skal stoppe slik post - men det fungerer etter min erfaring dårlig. Så jeg pleier å sperre for den som sender jeg . Så blir det forhåpentligvis mindre etter hvert . Forresten - har reklame noe med å gjøre at man har kryset av for interesser da man lagde hotmailadressen?? i såfall er det sikkert mulig å endre på disse valgene i profilen? (tror jammen jeg skal prøve) :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå