Gjest Tonni Skrevet 18. september 2006 #1 Del Skrevet 18. september 2006 Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe en side (heter det det?) laksefilet til middag, og steke den i folie i ovnen. Salt, pepper, smør og purre inni, noen andre forslag? Hva har jeg til? Er kokte poteter, agurksalat og rømme greit? Tar gjerne imot forslag... Og hvor lenge steker jeg denne fisken, og i hvor varm ovn? ...er ingen gourmet nei, men prøver å gå litt bort fra halv- og helfabrikatamiddagene her i huset. Må jo begynne et sted, kan ikke åpne Bagatelle II med en gang;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delinda Skrevet 18. september 2006 #2 Del Skrevet 18. september 2006 Hei! Jeg bruker bare aa legge filetene i en ildfastform, smore litt olje paa dem og krydre med salt og sitronpepper.. ca 175 grader i 16 til 18 min.. eller naar den ser ferdig ut.. veldig godt.. Ogsaa har vi ofte poteter med romme til eller eventuelt woket kokte nudler eller kokt ris med gronsaker til.. og kesam i stedet for romme om du vil vaere litt sunnere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 18. september 2006 #3 Del Skrevet 18. september 2006 Laks i folie er kjempegodt Og med laks synes jeg faktisk det enkleste er det beste. Det er ikke for ingenting at rømme, poteter og agurksalat er en slager i de fleste familier. Purre er dessuten nyyydelig i slike laksepakker. Når den stekes i ovn får den en nesten litt søtlig smak. Jeg ville ha laget pakkene med kun laks, purre, en liten smørkladd og salt/pepper. Men andre grønnsaker som også gjør seg godt i slike pakker er sukkererter, paprika (gul eller rød), squash, gulrøtter og løk. Det er bare å bruke fantasien. Det meste blir kjempegodt. Og ekstra godt blir det med litt friske krydderurter. Til dine laks/purre pakker ville jeg hatt litt frisk dill. Stek de på 200 grader i 15 - 20 minutter. Når fisken ligger i alufolie blir den ikke tørr, så det er ikke så veldig viktig med steketiden. God middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå