Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Vi skal bevege oss et trinn opp fra gryter som er fått eller kjøpt svært billig, og skal i hvert fall ha ett stk STOR gryte til f eks fårikål og liknende, en liten til saus/smør og kanskje en jernpanne og/eller -gryte. Vi har egentlig tenkt å legge oss på et "mellomnivå" når det gjelder pris, men vil jo gjerne ha ting som holder og vi er fornøyd med over tid. Er det noen som kan anbefale merker eller modeller, og hvor vi kan kjøpe det? På forhånd takk
Gjest Fjellsippa Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Vi skal bevege oss et trinn opp fra gryter som er fått eller kjøpt svært billig, og skal i hvert fall ha ett stk STOR gryte til f eks fårikål og liknende, en liten til saus/smør og kanskje en jernpanne og/eller -gryte. Vi har egentlig tenkt å legge oss på et "mellomnivå" når det gjelder pris, men vil jo gjerne ha ting som holder og vi er fornøyd med over tid. Er det noen som kan anbefale merker eller modeller, og hvor vi kan kjøpe det? På forhånd takk ← Når jeg nå etterhvert bytter ut det jeg har, kjøper jeg Gastrolux. De er nok i øvre prisklasse, men vel verdt pengene. Jeg har kommet til at det er bedre å betale for kvalitet, enn å kjøpe billig som du må bytte ut snart igjen. Totalkostnaden over tid blir dermen ikke høyere. Jeg er veldig fornøyd med det merket, og du får dem i alle størrelser og fasonger.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 takk for svar Ja, vi er jo også ganske lei av gryter som enten bulker seg under, har tvilsomt og løsnende belegg eller blir umulige å rengjøre... Men samtidig tror jeg ikke vi kan betale en tusenlapp pr gryte pr i dag (selv om man kanskje må det for visse ting). Kanskje vi skal bytte ut gradvis etter hvert som vi får råd?
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 356+ serien til IKEA er faktisk veldig bra. Dette er stålgryter med tykk bunn slik at varmen fordeles bedre. Anbefaler de, og rimelige er de jo, noe som er greit når man skal ha en diger får-i-kålgryte! Ellers er en skikkelig jerngryte en god invistering. Jeg foretrekker de litt vide og lave, da kan jeg også bruke den til steking av f.eks. biff. Greit med høye kanter, får da samle fettspruten litt ihvertfall.
Gjest Fruktfat Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 vi har party-kjeler fra høyang-polaris, veldig fornøyd med dem. i tilleg har vi jernpanner, greit om man skal steke noe på høy varme.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Hm. Da blir det kanskje en tur på ikea for å kjøpe kjempegryte, hehe. Det er dette og jernpanne/gryte jeg savner mest. Takker igjen for svar:-)
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 De har ihvertfall opptil 10l kjele i 365+ serien på IKEA. Antar det er stort nok til får-i-kål? Tror ikke jeg bruker noe større selv, men det avhenger jo kanskje litt av hvor mange man koker til.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Vi har flere av disse: http://www.hoyangpolaris.no/designor/web/h...cument&Expand=1 Tror ikke de koster kjempemye, men er nok dyrere enn IKEA. Veldig greie gryter å bruke, tar opp varmen raskk og er dekorative på bordet.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Vi har Høyang Polaris kasseroller og Gastroguss stekepanne. Høyang Polaris får du i alle størrelser og prisklasser.
Petroline Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Jeg har en god blanding: Eva Trio - fornøyd med både dura line (med slip-let) og multi. Fordelen er at det er mye å velge i. De er stilige i design, og gode. I tillegg er det flere typer lokk å velge. Gastrolux - har en liten kjele. Supergod!! Gastroguss - stekepanne. Solid og god. Titan. ScanPan - stekepannei titan. Ikke så fornøyd. Har byttet den en gang. ScanPan - kjele i stål. Veldig bra. Og relativt rimelig. Staub - grillpanne i støpejern. Superfin til grønnsaker, kyllingfilet etc. Men trenger jeg den egentlig?? Neppe..... Hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå