Linda2 Skrevet 22. mars 2002 #1 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei igjen alle sammen! Ville bare gi et tips om Bryllupskake/kaker. Jeg ringte til willys conditori for å bestille kakene der. De hadde 3 etg bryllupskake til ca.1500. Jeg bestilte stor kransekake, stor wienerkringle og ostekake kakene var til 50 stk og de var nydelige og smakte så godt! For kakene betalte jeg 966 kr. og det var med levering på bryllupsdagen. Synes ikke det var ille jeg.... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 22. mars 2002 #2 Del Skrevet 22. mars 2002 Har undersøkt priser på bryllupskake, og her får vi faktisk 3 etasjer til 925 kroner. det synes jeg er billig. Ellers kommer vi jok til å be venner og familie hjelpe oss med bakingen av de andre kakene, da sparer vi en del på det...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 22. mars 2002 #3 Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg har også begynt å tenke litt på kakene. Skal selvfølgelig ha bryllupskake, men hvilke andre kaker skal vi ha? Det hadde vært moro å høre hva dere andre velger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #4 Del Skrevet 22. mars 2002 Vi bestiller bryllupskaken via hotellet der vi skal være. Resten baker våre familiemedlemmer og da har vi valgt flg. kaker - Sjokoladekake - Appelsin kake - Ostekake - Kransekake Det er det vi har bestemt oss for nå 29 dager igjen12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 22. mars 2002 #5 Del Skrevet 22. mars 2002 Er det ikke stor forskjell i størrelse ofte på kakene? Jeg har sett 3etg kaker til meget varierende priser, men noen er til 40 pers, andre til 55. Vi må vel ha til 65 personer... Det billigste alternativet jeg har kommet over var på 1800, men jeg husker ikke akkurat nå hvor det var..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 22. mars 2002 #6 Del Skrevet 22. mars 2002 Vi skla i tillegg til bryllupskaken i tre etg. ha: * Fromasjkake * Sjokoladekake * Kransekake * Toscakake * madelbunn med gul krem (vet ikke hva den heter) * Hjertekake med marsipanlokk Hmm...tror det var disse vi satte opp. Vi får hjelp av fam/venner til baking 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 22. mars 2002 #7 Del Skrevet 22. mars 2002 Vi ender nok opp med ca 10 kaker utenom bryllupskaken. Forresten så var alle de kakene på 3 etasjer til ca 60 personer på de stedene jeg ringte. I tillegg skal vi nok ha: -kransekake -fromasjkake -suksessterte (mandelbunn med gul krem ) -ostekake -kringle -+++ _________________ KristinK - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-03-22 19:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 22. mars 2002 #8 Del Skrevet 22. mars 2002 Hehe...suksessterte var det den het ja Takk Kristin ...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulle Skrevet 22. mars 2002 #9 Del Skrevet 22. mars 2002 Hvor mange kaker bør en ha på ca 90 gjester????12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. mars 2002 #10 Del Skrevet 22. mars 2002 Gulle: MANGE kaker hvis alle er som meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 23. mars 2002 #11 Del Skrevet 23. mars 2002 Vi blir ca 60 gjester til kaffe og da skal vi ha 10 kaker og bryllupskake i tillegg. Så til 90 gjester bør du sikkert ha 15-20 kaker utenom bryllupskaken.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raych Skrevet 25. mars 2002 #12 Del Skrevet 25. mars 2002 Vi skal ha en lav bryllupskake som består av to hjerter med navnene våre på, en bro (av sukkerstivelse) mellom og gullringer til pynt. Vi skal få den laget på et bakeri. Ellers skal vi ha: - Tårnkaker. - Kvæfjordkake. - Tropisk aroma (sjokoladekake). - Romkake. - Lukket valnøtt. - Kremkake. - Sjokoladekake m. vaniljefyll. - Marengskake. - Fromasjkake. - Ostekake. - Suksessterte. - Skumkake. - Krumkaker m. multekrem. Jeg tror dette var de vi har bestemt. Vi skal ha 150 gjester så vi må ha en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. mars 2002 #13 Del Skrevet 25. mars 2002 Jenter - dere må tenke litt rasjonelt her! Hvor mange kakestykker spiser du når du er på fest? 1? 2? Ok, la oss resonnere litt... På en vanlig kakestørrelse (24 cm springform) får du 12 kakestykker. (10 hvis det er rause stykker.) Del antall gjester på 10 eller 12, så får du antall kaker du trenger. 90 gjester = 9 kaker... Husk at mange kaker er utrolig mektige, smørkrem fyldig og tette sjokoladekaker...mmm... men stikk fingeren i jorda, eventuell avtal med alle naboene om fryseplass til de tiloverblevne kakene. Bryllupskaken kommer jo i tillegg! Husk at alle skal smake på den, det betyr lykke. Og vi sparte toppen, den ligger i fryseren og venter på vår 1 års bryllupsdag 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 25. mars 2002 #14 Del Skrevet 25. mars 2002 Vi har bestilt bryllupskake. det er en stor firkantet kake med to hjertekaker oppå. Det finnes bilde av den på http://www.baker-nilsen.no Klikk på Kaker og da er bildet øverst til venstre tror jeg Den er egentlig til 60-70 personer og koster 1850 kr, men vi har bestilt til 40 personer, og den koster 1450 kr Ellers skal vi ha kransekake, suksessterte, Sarah Bernard, sjokoladekake og Waleskringle. Satser på litt hjelp fra familien til kakebaking 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 25. mars 2002 #15 Del Skrevet 25. mars 2002 Anki1971: Idag var vi i møte med Baker Nilsen (vi også!) og bestilte kaken vår! Vi skal ha en hvit treetasjes kake med marsipan og callaer utenpå og bringebær fyll. Vi skal bruke det hvite stativet med fire søyler i midten og kaken er til 50-60 personer. 1800kr kom det på (+ 300 kr pant for stativet). Vet du om kakene deres er gode?! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå