Gå til innhold

Folkeaksjon mot duftstearinlys

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_june_*
Skrevet

Kjøpte en pakke med innpakket stearinlys uten å få med meg at de var parfymerte. Og gud bedre meg, så parfymerte de er. Det lukter så sterkt på badet at man skulle tro jeg hadde knust en flaske med parfymeolje der. Og det er FØR man tenner på..

Er det mange som misliker duftstearinlys, eller er vi bare noen få? Utvalget i butikkene tyder nesten på at mange liker det. Sukk :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er gode, noen lukter altfor mye.

Jeg synes ofte de lukter mer før du tenner på de jeg da faktisk.

Gjest Gjest_june_*
Skrevet

Jeg synes ofte de lukter mer før du tenner på de jeg da faktisk.

Hm..det kan jo hende.

Jeg skulle ønske SIA kunne selge flerfargete stearinlys uten lukt.... De er så fine, men den rosa luktet heftig gitt.

Skrevet

Synes de fleste lukter for mye.

Vaniljelukta er særdeles pyton.

Bruker kun stearinlys som ikke lukter jeg.

Skrevet

Nja, har bare kjøpt parfymerte en gang, og det luktet ikke noe av at vi tente dem i alle fall. Luktet litt før, men ikke noe speisell effekt av "duftlys" slik jeg hadde tenkt meg nei.

så det varierer nok mellom merkene...

Skrevet

Nope. En sånn en aksjon kan jeg ikke bli med på. ;) Bruker man riktig type merke og duft så er det magisk. Er enig at noen lukter for mye. Mens andre igjen lukter for lite. Alle oss i leiligheten elsker duftlys. :)

Skrevet

Jeg er med, får vondt i hodet av de fleste duftlys (og jeg har ingen kjente allergier). Men jeg har faktisk funnet noen få lys jeg liker lukta av - dessverre husker jeg ikke hva det ene lukter, men lurer på om det er grønn te...

Skrevet (endret)
Synes de fleste lukter for mye.

Vaniljelukta er særdeles pyton.

Bruker kun stearinlys som ikke lukter jeg.

Liker duftlys med vaniljelukt spesiellt godt jeg da. :ler:

edit: Jeg skrev duftlus..

Endret av loffen
Skrevet

Jeg liker også duftlys, og spesielt vaniljelys! :ler:

Det beste jeg har hatt var ett jeg kjøpte i København, det luktet clementin, og så friskt at man skulle tro at noen nettopp hadde spist en.

Skrevet
Liker duftlys med vaniljelukt spesiellt godt jeg da.  :ler:

Og jeg ser meg nødt til å bruke slike ute. Fordi de stinker.

Skrevet

Har ingenting mot duftlys så lenge de brukes med måte. En venninne av meg pleier å kombinere vanilje og sjokolade/kakao. Det blir for kvalmt for meg :forvirret:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg melder meg på her. Synes det er en sånn ekkel "bakgrunnslukt" av alle, uansett duft.

Utrolig populær må de være, for jeg skulle kjøpe kubbelys på Kremerhuset, og de hadde nesten bare duftlys. I alle fall de fineste var med duft. Synes det lukter samme ekle lukta i butikken.

Skrevet

Jeg synes duftlys er fint ha ha - på badet - når vi har gjester.

Ellers er det ikke-eksisterende i vårt hus ;)

Skrevet

Jeg liker duftlys veldig godt, men samboeren min er uenig, desverre...

Skrevet (endret)

Jeg blir mer enn gjerne med i folkeaksjonen mot duftlys, som jeg i likhet med parfyme betrakter som luftforurensing (reagerer allergisk på begge deler).

Lukten fra duftlysene er rimelig intens, og bor du i leilighet i et ikke helt nytt hus, så vær klar over at det er gode muligheter for at naboen din også får "glede" av duften - eller avgassene - fra lyset du koser deg med...

(Edit: Skrivefeil)

Endret av piaf
Gjest Gjest_june_*
Skrevet
Utrolig populær må de være, for jeg skulle kjøpe kubbelys på Kremerhuset, og de hadde nesten bare duftlys. I alle fall de fineste var med duft. Synes det lukter samme ekle lukta i butikken.

Arg, jeg vet... Har irritert meg over akkurat det samme.

Skrevet

Jeg elsker duftlys, men ikke alle dufter, så klart... Jeg pleier å ha roseduftlys på badet og vaniljelys i stua. Syns kaffelys kan lukte godt også, og lavendel..... Og liljekonvall..... Men liker ikke noe sitrusgreier...

Skrevet

Kommer litt an på.. liker kanelduft jeg da... gleder meg til nærmere jul da jeg skal tenne MASSE kanelduftende lys rundt om i huset... (ok da.. nøyer meg med ett... ellers synes jeg også at det blir for mye...).

Kjøpte meg fargede telys på Rema.. ei pakke orange og ei pakke grønne.. så ikke at det var lukt på dem før jeg skulle bruke dem.. men lukta var ok den.. :)

Men mange av luktene er kvalmende, så jeg bruker ikke de. Og så begrenser jeg meg som sagt til ett og ett lys..

:)

Skrevet

Ååå ja kanelduft er nydelig :)

Og røkelse så klart men det blir vel en annen tråd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...