Gå til innhold

Hvorfor "tråkker" katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den ene katten min "tråkker" med forlabbene hele tiden når vi koser henne, hvorfor gjør hun egentlig det? :klø:

det heter vel egentlig trår men tråkker passer så mye bedre :sjenert:

Endret av Arwen
Gjest Gjest_june_*
Skrevet

Katten min gjør også dette :) Synes det er utrolig søtt.

Må følge med for å se om du får svar.

Skrevet

Det "henger igjen" fra de var små, og tråkket med potene rundt pattene til mora for å stimulere melkeproduksjonen.

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg leste i en bok at de gjorde det fordi at de savnet puppen til mamman sin, men jeg tror ikke at det er det.. Voksne katter gjør det jo hele tiden de.

De er så søte når de gjør det!!! søtsøtsøtsøt :hjerte:

Skrevet
Det "henger igjen" fra de var små, og tråkket med potene rundt pattene til mora for å stimulere melkeproduksjonen.

Jepp, slik har jeg også fått forklart det.

:Nikke:

Skrevet
Jeg leste i en bok at de gjorde det fordi at de savnet puppen til mamman sin, men jeg tror ikke at det er det.. Voksne katter gjør det jo hele tiden de.

De er så søte når de gjør det!!! søtsøtsøtsøt  :hjerte:

Jeg tror ikke de savner moren, men det har likevel sammenheng med stimulering av melkeproduksjonen som andre skriver her. På noen områder blir ikke katter som bor hos mennesker voksne - de fortsetter altså å ha noe kattungeatferd hele livet. Jeg tror det er ganske vanlig at de tråkker sånn, pusen vår gjør det også (og om han går på ulltepper og visse dyner..). Noe av det samme skjer vel når de "knytter" potene i lufta når de får kos. Blir aldri lei av å se på en katt som koser seg :)

Gjest Kattepasser
Skrevet

Kattungen på fire-fem måneder til vennen min gjør det med meg når hun ligger ved siden av meg, men ikke med han. Noen ganger virker det som hun velger meg framfor han selv om han er matmor.

Kanskje fordi jeg er kvinne... Hun begynner å male når jeg ringer og småprater med henne i telefonen (hun har ikke lært å ta telefonen ennå, men når han setter telefonen bort til øret hennes)

Skrevet

Våre katter gjør det rett som det er, jeg kaller det "å bake boller" :) .

Skrevet

Katten min har aldri trødd. Jeg fikk ham da han var 12 uker, altså helt riktig alder.

Skrevet

:Nikke:

Melketramping. :)

Skrevet (endret)
Katten min har aldri trødd. Jeg fikk ham da han var 12 uker, altså helt riktig alder.

Og jeg fikk min da den var 14 uker og den trør masse, altså har det lite med når den ble tatt fra moren å gjøre. ;)

Edit: trykkleifsdjevelen var med meg.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Mine var også 12 uker da jeg fikk de. :)

Skrevet

Har en monsegutt (kastrert) og han er 4 år og har vært sammen med mammaen sin hele livet, han melke-tramper-trør masse. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...