Arwen Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 (endret) Den ene katten min "tråkker" med forlabbene hele tiden når vi koser henne, hvorfor gjør hun egentlig det? :klø: det heter vel egentlig trår men tråkker passer så mye bedre Endret 18. september 2006 av Arwen
Gjest Gjest_june_* Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Katten min gjør også dette Synes det er utrolig søtt. Må følge med for å se om du får svar.
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Det "henger igjen" fra de var små, og tråkket med potene rundt pattene til mora for å stimulere melkeproduksjonen.
Gjest beekeeper Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Jeg leste i en bok at de gjorde det fordi at de savnet puppen til mamman sin, men jeg tror ikke at det er det.. Voksne katter gjør det jo hele tiden de. De er så søte når de gjør det!!! søtsøtsøtsøt
Lilith Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Det "henger igjen" fra de var små, og tråkket med potene rundt pattene til mora for å stimulere melkeproduksjonen. ← Jepp, slik har jeg også fått forklart det.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Jeg leste i en bok at de gjorde det fordi at de savnet puppen til mamman sin, men jeg tror ikke at det er det.. Voksne katter gjør det jo hele tiden de. De er så søte når de gjør det!!! søtsøtsøtsøt ← Jeg tror ikke de savner moren, men det har likevel sammenheng med stimulering av melkeproduksjonen som andre skriver her. På noen områder blir ikke katter som bor hos mennesker voksne - de fortsetter altså å ha noe kattungeatferd hele livet. Jeg tror det er ganske vanlig at de tråkker sånn, pusen vår gjør det også (og om han går på ulltepper og visse dyner..). Noe av det samme skjer vel når de "knytter" potene i lufta når de får kos. Blir aldri lei av å se på en katt som koser seg
Gjest Kattepasser Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Kattungen på fire-fem måneder til vennen min gjør det med meg når hun ligger ved siden av meg, men ikke med han. Noen ganger virker det som hun velger meg framfor han selv om han er matmor. Kanskje fordi jeg er kvinne... Hun begynner å male når jeg ringer og småprater med henne i telefonen (hun har ikke lært å ta telefonen ennå, men når han setter telefonen bort til øret hennes)
Hildegard Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Våre katter gjør det rett som det er, jeg kaller det "å bake boller" .
NovaFlare Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Katten min har aldri trødd. Jeg fikk ham da han var 12 uker, altså helt riktig alder.
lillesky Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Det "henger igjen" fra de var små, og tråkket med potene rundt pattene til mora for å stimulere melkeproduksjonen. ← Melketramping.
Brunhilde Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 (endret) Katten min har aldri trødd. Jeg fikk ham da han var 12 uker, altså helt riktig alder. ← Og jeg fikk min da den var 14 uker og den trør masse, altså har det lite med når den ble tatt fra moren å gjøre. Edit: trykkleifsdjevelen var med meg. Endret 24. september 2006 av Brunhilde
Arwen Skrevet 24. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2006 Mine var også 12 uker da jeg fikk de.
Gjest Tibz Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 Har en monsegutt (kastrert) og han er 4 år og har vært sammen med mammaen sin hele livet, han melke-tramper-trør masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå