kitekatt Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 (endret) Slik det er nå er det ca 50 cm fra vegg til vindu på badet. Og der står det badekar langsmed veggen under, slik at man dusjer rett på vinduet. Har noen "løsninger" jeg ikke vet om er de beste: Alternativ 1. bruke dusjforheng som gardin både for naboinnsyn og beslkytte vinduskarmene. alternativ 2: sette opp dusjkabinett, men det er bare plass til 70 cm (like bredt som badekaret) slik at det dekker noe av vinduet. slik vil det ihvertfall ikke bli noe fukt. Mulig det vil se litt rart ut da. Vinduet er to delt, så kan fortsatt lufte med den andre delen, selv om man ikke får åpne den første. Gardin bak på vinduet selvfølgelig. Tips til lure kabinetter? Alternativ 3: En eler annen form for dusjveg mot halve vinduet? Tar gjerne mot forslag om hvordan løse dette. Legger ved bilde. det er først kjøkkenet (som skal byttes ut9, men scroll ned, så ser dere badet. Endret 18. september 2006 av kitekatt
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Vi har badekaret slik på hytta vår. Der har vi hengt opp en sølvfarget alu.persienne. Synes det er ei grei løsning, men siden det er på hytta, så blir det selvfølgelig ikke dusjet der daglig.....
salsera Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Jeg ville ha brukt et dusjforheng som gardin.
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Jeg ville ha brukt et dusjforheng som gardin. ← Det var det jeg tenkte også. Finnes jo mange fine dusjforheng. Bare legg de opp slik at det blir rett lengde på "gardinene"
Gjest Labellamia Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 jeg vill satt opp glassvegg på halve badekaret, og limt sånn plastik som det ikke går an å se gjenom på vinduet, da mister du ikke så mye lys. Hvis dere ikke bruker badekar så ofte kan dere jo kaste det ut. Det gjorde vi og satte opp et dusjkabinett, badet ble mye strørre og lysere.
kitekatt Skrevet 18. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2006 jeg vill satt opp glassvegg på halve badekaret, og limt sånn plastik som det ikke går an å se gjenom på vinduet, da mister du ikke så mye lys. Hvis dere ikke bruker badekar så ofte kan dere jo kaste det ut. Det gjorde vi og satte opp et dusjkabinett, badet ble mye strørre og lysere. ← Ja badekaret er ikke viktig for oss, ikke vant til å ha det. Eneste problemet er at jeg ikke er sikker på om det er plass til dusjkabinett. badekaret er 60 cm bredt og det ser ut som det går nesten mot vasken. Man får jo tak i 70x90 kabinetter, men spørs om ikke selv det blir for stort....må måle mer nøye Uansett vil kabinettet også gå forbi vinduet. Er så usikker...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 På badet mitt, er dusjen (badekaret med glassvegg) rett i vinduet. Jeg har løst det med å henge opp dusjforheng foran vinduet. Både for innsyn, men også for at det ikke skal komme vann i vinduskarmen. Den råtner veldig lett da.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Kast ut badekaret, sett inn stort og romslig dusjkabinett (f.eks av typen der du kan lukke dørene inntil veggen - frigjør masse plass) og ganske enkelt bytte ut vinduet med et mindre ett.
Gjest Gjest_kitekatt_* Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Kast ut badekaret, sett inn stort og romslig dusjkabinett (f.eks av typen der du kan lukke dørene inntil veggen - frigjør masse plass) og ganske enkelt bytte ut vinduet med et mindre ett. ← Går ikke noe stort og romslig kabinett dr da det bare er 60 cm fra vegg til servant.
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Jeg ville ha tatt sånn film på vinduet som slipper inn lys men som hindrer innsikt. Du får masse lys og det tar ikkenoe plass.
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 19. september 2006 #11 Skrevet 19. september 2006 Jeg ville ha tatt sånn film på vinduet som slipper inn lys men som hindrer innsikt. Du får masse lys og det tar ikkenoe plass. ← God ide hvis vi finner et kabinett som passer. skal vi ha badekar tror jeg vi må ha forheng foran vinduet så ikke karmene råtner...
Gjest Revenka Skrevet 19. september 2006 #12 Skrevet 19. september 2006 Jeg fikk nesten sjokk da jeg så badet. Veldig likt vårt. Vi har vindu over badekaret (og dermed også i "dusjen"). Jeg kjøpte hvitt dusjforheng som henger på langsiden av badekaret ut mot rommet. Kjøpte likt stoff som dusjforhenget i metervare og sydde en enkel gardin som jeg satte opp med stang over vinduet. Det ble veldig pent. Forhenget og metervaren er kjøpt på Hansen og Dysvik.
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 19. september 2006 #13 Skrevet 19. september 2006 Jeg fikk nesten sjokk da jeg så badet. Veldig likt vårt. Vi har vindu over badekaret (og dermed også i "dusjen"). Jeg kjøpte hvitt dusjforheng som henger på langsiden av badekaret ut mot rommet. Kjøpte likt stoff som dusjforhenget i metervare og sydde en enkel gardin som jeg satte opp med stang over vinduet. Det ble veldig pent. Forhenget og metervaren er kjøpt på Hansen og Dysvik. ← Vanlig gardin, elle rbrukte du dusjforhengstoff på vinduet og? Det vil jo bli vått under dusjing, så n fordel at det tørker fort tenker jeg?
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #14 Skrevet 19. september 2006 Du kan male alt treverk med vannavvisende maling, så slipper du kabinett
Gjest Revenka Skrevet 19. september 2006 #15 Skrevet 19. september 2006 Det var helt likt som dusjforhengstoffet, men ble solgt som metervare, ikke som et dusjforheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå