Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva snakker du og partneren din om?

Føler vi begynner å slippe opp for samtaleemner, selv om vi ikke har vært sammen så lenge. Noen som har noen tips til hva vi kan snakke om eller diskutere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_snella_*
Skrevet

Mannen min og jeg snakker om hva som har skjedd i løpet av dagen, vi snakker om ungene våre, vi snakker om ting vi ser på tv. Vi snakker om problemer, og hvordan vi kan løse de.

En ting mannen min og jeg kan finne på å gjøre når det er litt taust, er å dubbe våre egne filmer. Altså, ser vi på en film, legger vi til våre egne stemmer, gjerne med en annen dialekt. Og snakker om noe helt annet enn det som foregår på filmen.

Dette besvarte kanskje ikke spørsmålet ditt, men vi har hatt det ufattelig morsomt når vi har gjort dette. Må jo si at vi gidder ikke det gjennom en hel film, men dersom det passer seg.

F.eks, har dere sett I seng med fienden?

Der hvor den slemme ektemannen finner gifteringen til kona i do, og tar på seg den slik at han har to? Da sa mannen min, på kav nordlandsk; ka farsken, e æ gift me mæ sjøl?

Skrevet

Været.

Nyhetene

Brann

Jobb

Lånerenta (nettopp kjøpt hus, følgelig ferkse som "låneslaver")

Hobbier

Tv-programmer

Familiene våre

Tanker vi har hatt i det siste(vel, ok JEG gjør det da...)

Bryllupet

Husarbeide

Naboene/barna (ettersom vi har lekeplass utenfor kjøkkenviduet ser vi dem jo når vi spiser middag f.eks)

Dette er hveken i prioritert eller annen rekkefølge. Bare helt tilfeldig oppramsing. Og selvsagt ikke uttømmende.

Litt av alt og ingenting, sånn ca...

Gjest LilSweetie
Skrevet
F.eks, har dere sett I seng med fienden?

Der hvor den slemme ektemannen finner gifteringen til kona i do, og tar på seg den slik at han har to? Da sa mannen min, på kav nordlandsk; ka farsken, e æ gift me mæ sjøl?

:ler: Det hørtes morsomt ut!

Vi snakker om temaer vi begge er interessert i - og alt og ingenting av det som dukker opp, vi opplever, dagen vår eller det vi tenker på.

Skrevet

Vi har vel alle hørt om par som skryter av de gode dype samtalene de har, ref. kronprinsparet. Selv er jeg vel usikker på om vi har sånne samtaler, vi snakker om dagligdagse ting vi! Og er fornøyd med det!

Skrevet

Føler vi begynner å slippe opp for samtaleemner, selv om vi ikke har vært sammen så lenge. Noen som har noen tips til hva vi kan snakke om eller diskutere?

Føler man må finne noe man har til felles. Vi er f.eks. veldig glade i å reise begge to så det hender vi sitter på en ferie og diskuterer hvor vi skal dra på neste.

Ellers går det jo an å snakke om ting som hver er lidenskapelig opptatt av. Hvis dere ikke har vært sammen så lenge er det jo spennende hva den andre mener om ting og tang.

Gjest Labellamia
Skrevet (endret)

Vi snakker om alt mulig, nyhetsbildet, politiske saker, hus og oppusing, ting vi har opplevd om dagen. Har lange dype samtaler om ting vi har fundert over eller en dokumentar vi sett og som beveget oss av en grunn. Vi kan ha lange samtaler om kulturer, hvorfor ting er sånn eller sånn. Dere må finne et felles ståsted for samtaler dere kan ha. Vi kjeder oss ikke et øyeblikk sammen, vi syns det er deilig å være sammen uten å si noe også.

Endret av Labellamia
Skrevet
Vi snakker om alt mulig, nyhetsbildet, politiske saker, hus og oppusing, ting vi har opplevd om dagen. Har lange dype samtaler om ting vi har fundert over eller en dokumentar vi sett og som beveget oss av en grunn. Vi kan ha lange samtaler om kulturer, hvorfor ting er sånn eller sånn. Dere må finne et felles ståsted for samtaler dere kan ha. Vi kjeder oss ikke et øyeblikk sammen, vi syns det er deilig å være sammen uten å si noe også.

Akkurat sånn har vi det også. Det er godt å kunne snakke om alt fra det helt trivielle og hverdagslige, til å ha dype, personlige samtaler.

Skrevet

Vi snakker om alt mellom himmel og jord så å si...

Skrevet

Er det alltid 1 som er pådriver til å stille spørsmål og vise interesse for den andre hos dere? Jeg tror de beste forholdene er de som holdes interessante ved at begge parter har en genuin interesse av å finne ut av hverandre :) Hun jeg er forelsket i f.eks. kan jeg ikke få nok av. Jeg vil vite alt, og det er så mye å lære. Håper aldri det endres :) Lykke til forresten!

Skrevet

I helga var det mannens begynnende midtlivskrise (også kalt 40-års krisen) som har vært det heteste tema. Dette plager ham skikkelig, og han trenger litt støtte og bekreftelse. Heldigvis er han veldig åpen om dette, og lar meg støtte ham!

Ellers er det vanlige tema: hus, hjem, barn, ferie, musikk, nyheter, dagens opplevelser, politikk, jobben, familien, hobbyer, økonomi osv.

De "dype, gode samtalene" har vi også av og til når det passer seg slik, men dette er helst når vi har en romantisk kveld sammen.

Skrevet

Vi prater om jobb, barn, skole, venner, fritidsaktiviteter, planlegger uka, ferier, opp-pussing, hva vi ønsker fremover, drømmer, hva som skjer verden, været, sporten, ja..det meste. Ikke alt like inneresant,, men jeg hører på når det er noe han har på hjertet, og han hører på meg.

Elles så koser vi oss med å ligge på samme sofa og se på tv, lage en god middag, og det er ikke alltid vi må prate så mye, vi trives hverandres selskap.

Ceca ;)

Skrevet (endret)

Vi snakker om andre :ler: , om hvor like vi er og hvor dumme alle andre kan väre. He he :ler:;) våre tanker om livet vi lever, holdninger vi har, våre planer, våre ulikheter, våre venner, våre interesser, jobbene våre, familiene - drömmer, trening. Ting vi ikke får tid til. Ting vi liker, ting vi ikke liker. Ting vi gjör altfor mye av. Katten vår. Navn på babyene. Dumme naboer, sykdommer. Gleder.

Endret av Neffi
Gjest Frk Åberg
Skrevet
Vi har vel alle hørt om par som skryter av de gode dype samtalene de har, ref. kronprinsparet. Selv er jeg vel usikker på om vi har sånne samtaler, vi snakker om dagligdagse ting vi! Og er fornøyd med det!

Jeg skryter vel ikke av det, men vi har det faktisk sånn. For meg er det helt avgjørende å kunne snakke meg kjæresten om alt (bortsett fra typiske venninneting, stakkars fyr). Der er man veldig forskjellige, og ikke alle har det som krav.

Vanskelig å si hva vi snakker om. Har mye felles interesser både i forhold til aktiviteter og hva som interesserer oss i media. Diskuterer veldig mye politikk og saker som engasjerer oss. Snakker også en del fag (studerer heldigvis ikke det samme). Snakker om musikk og filmer. Forteller hverandre om dagen som har gått.

Snakker litt om praktiske ting i og med at vi bor sammen, men det er ikke det dominerende diskusjonstemaet foreløpig, siden vi ikke har barn eller egen leilighet.

Hvis jeg hadde en kjæreste hvor jeg hadde problemer med å finne samtaleemner, ville jeg lurt på om vi virkelig var ment for hverandre (men dette er meg, folk er forskjellige). Skjønner at starten på et forhold kan være litt spesiell også. Ikke alle er opptatt av å ha felles interesser, og da blir det kanskje vanskeligere.

Men snakk om det du er opptatt av. Snakk om det han er opptatt av. Diskuter noe du har hørt på nyhetene. Se en film og snakk om den.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi snakker også mye om framtiden. Navn på framtidige barn, kjøp av leilighet, antall gjester i et eventuelt bryllup osv. Lurer på om vi er litt rare sånn sett, siden vi verken planlegger barn eller bryllup i nær framtid. Dette var forøvrig ikke noe tips, siden vi har vært sammen en god del lenger enn dere. Kom bare til å tenke på det.

Skrevet

Vi snakker om

jobb

sex (faktisk ganske mye sex prat)

penger

barn

familie

venner

følelser

fremtiden

hus

hytte

røyk

mat

helse

politikk

mennesker

universet

He he, tror at endel av de tingene jeg skrev først ville havnet sist, om han skrev. Men tror faktisk vi hadde havnet på noe av det samme sum summarium :)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Sjelden vi har de dype samtalene, egentlig. Like greit jeg blir litt sliten av sånt. Liker bedre å nyte framfor å snakke om nytelsens vesen, for å si det sånn.

Vi snakker om

ungene

hus og heim

politikk/ nyheter

praktiske beskjeder/ planlegging

om bekjente og familie

mat og drikke

De to første punktene tar mest samtaletid. Dessuten er jeg avhengig av litt tull og humor. En dag uten tull er en mislykka dag for min del.

Skrevet

Vi har en del uoverensstemmelser om dagen og da er gubben sur, alt annet er uvesentlig å snakke om (for han).

Jeg liker bedre når vi snakker om

nytt kjøkken (som stor sett bare interesserer meg)

sex

film

musikk

sex (kan også utføres)

nyheter

tekniske duppeditter

Skrevet

Dette bekymrer meg også. Har en masse gode venner som jeg kan ha dypere samtaler med men føler ikke alltid at min kjære og jeg er på samme bølgelengde. Men kan jo ikke skippe ham bare pga av dette, han er verdens snilleste :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...