Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 vi har lagt ut bilen oss får salg. det er en bil som kan brukes til dele bil. årsavgifta er selvfølgelig ikke betalt i og med at den er kjørt sund. jeg har ikke printer her hjemme. hvor viktig er det og ordne en kjøpskontrakt? kan jeg skrive den for hand? er det noen plasser på internett jeg kan skrive av en kjøpskontarkt? har veldig lite peiling på dette området.
Bobeline Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 vi har lagt ut bilen oss får salg. det er en bil som kan brukes til dele bil. årsavgifta er selvfølgelig ikke betalt i og med at den er kjørt sund. jeg har ikke printer her hjemme. hvor viktig er det og ordne en kjøpskontrakt? kan jeg skrive den for hand? er det noen plasser på internett jeg kan skrive av en kjøpskontarkt? har veldig lite peiling på dette området. ← Kjøpskontrakt er viktig, i tilfelle det skjer noe, som om at bilen ikke blir omregistrert og liknende. Kjøpskontrakt kan fås hos Forbrukerrådet http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...ema/bilkontrakt og kontrakten er i adobe-format http://forbrukerportalen.no/filearchive/kjop_bruktbil.pdf Denne kan du sikkert skrive av.
Buster Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Kontrakt for kjøp og salg er helt avgjørende for at du ikke skal komme inn i problemer i ettertid, dette kan være om den som kjøper den feks skulle kjøre igjennom bompengeringen eller krasje den eller annet morsomt. Stikk innom et postkontor da du vil kunne få de til å skrive ut kontrakter til deg, og ja merk deg at du må ha to kopier av samme kontrakt, en til kjøper og en til deg. Du trenger i tillegg til dette en salgsmelding som sørger for at det er kjøper som får bilen over i sitt navn, dette er nettopp for å sørge for at du IKKE kan bli avkrevd for årsavgift osv for en bil som ikke lenger er din.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Kontrakt for kjøp og salg er helt avgjørende for at du ikke skal komme inn i problemer i ettertid, dette kan være om den som kjøper den feks skulle kjøre igjennom bompengeringen eller krasje den eller annet morsomt. Stikk innom et postkontor da du vil kunne få de til å skrive ut kontrakter til deg, og ja merk deg at du må ha to kopier av samme kontrakt, en til kjøper og en til deg. Du trenger i tillegg til dette en salgsmelding som sørger for at det er kjøper som får bilen over i sitt navn, dette er nettopp for å sørge for at du IKKE kan bli avkrevd for årsavgift osv for en bil som ikke lenger er din. ← tusen takk for alle svarene... hvor får jeg tal i en salgsmelding henn?
Titti72 Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 tusen takk for alle svarene... hvor får jeg tal i en salgsmelding henn? ← Salgsmeldingen er den lille grå øverste delen av vognkortet ditt. Hvis du har fått den nye typen vognkort så skal den også brukes. Skriv i salgskontrakten at du selger en delebil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå