Gå til innhold

dyrlege på oslo vest

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har gått til to forskjellige dyrleger i oslo med hunden min,men er liksom ikke helt fornøyd med de der jeg har gått tidligere. derfor lurte jeg på om dere anbefaler noen som er flinke som dere har erfaring med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker Volvat Dyreklinikk, som holder til i Hoffsveien 14 (rett ved siden av Opelforhandleren). Vi er veldig fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan iallefall si at du bør holde deg laaaangt unna Vinderen Dyreklinikk.

Dvs... med mindre du har lyst til å bli "påtvunget" div unødvendige ting til dyret, få nedlatende og negative kommentarer om dyret og dyreholdet mm.

(OBS: dette gjelder ikke de innleide veterinærene der... kun hu som driver klinikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vil fraråde deg å oppsøke veterinærhøyskolens smådyrklinikk. Med mindre du har lyst til at en student som knapt vet bak og fram på dyret skal undersøke dyret eller noen av de utdannete veterinærene som jeg har opplevd har gitt meget mangelfulle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra du sa,for det er et av stedene jeg har vurdert å gå.kjøpte flåttmiddel der i sommer,men fikk ikke inntrykk av noe som helst der på den korte tiden.

jeg har tenkt litt på den som ligger i sørkedalen, der det også drives kennel.

kennelen har hvertfall fått kjempe bra kritikk i aftenposten tidligere,så kanskje jeg prøver der...noen som har hørt om dette stedet?Det heter Granbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner til Granbakken ja.

En venninne av meg jobbet der som kennelhjelp/dyrepleier for en stund tilbake.

Veldig hyggelige folk og koselig klinikk. (har vært innom der med hunden min for mange år siden)

Dessuten er de billige i forhold til mange andre klinikker på Oslos vestkant.

De er vel kanskje best på hunder, men de behandler alle dyr og kan jo katt og smådyr også. ;)

Jeg har bare godord å si om Volvat også, det samme gjelder Oslo dyreklinikk... selv om jeg syns prisene kanskje er litt i stiveste laget. Men dyktige og hyggelige veterinærer, og det teller i mine øyne minst like mye som lav pris.

Dyrlegene på Lilleaker kjenner jeg også til, iallefall hun ene veterinæren som jobber der, Marit Bergseng. Veldig dyktig og svært hyggelig jente.

Endret av Litz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært og gått tidligere på veterinærhøyskolen,derfor jeg vil bytte.(det var vindrern dyreklinikk jeg mente i tidligere innlegg at jeg har vært på).

da blir det sikkert den i sørkedalen.Litz: den på lilleaker,mener du da den ved siden av CC vest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel den som ligger ved siden av CC Vest ja. Har bare kjørt forbi der selv, aldri vært innom.. men jeg kjenner jo noen av de som jobber der og vet at det er dyktige og hyggelige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
<span style='color:purple'>Vi bruker Volvat Dyreklinikk, som holder til i Hoffsveien 14 (rett ved siden av Opelforhandleren). Vi er veldig fornøyd med dem.</span>

Jepp! Veldig flinke og ålreite folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rikkerikke

Granbakken er min klare favoritt! De har et syn på behandling av sykdom hos dyr som samsvarer med mitt i forhold til å veie dyrets lidelse opp mot nytte av behandling, og de har stor respekt for eieren. En fordel er også at de har vakttelefon som gjør at man ved akuttsituasjoner kan ringe døgnet rundt for hjelp. (Type hunden er påkjørt el.) Tror nok de har flest hunder da. De har også veterinærer som har vært lenge ansatt.

Har vært innom veterinærhøyskolen i nødstilfelle- skrekk og gru! Oslo dyreklinikk på Ensjø er også bra, men jeg er ikke enig i det jeg oppfatter at er deres holdning til operasjon av dyr. De opererer alt, og veier ikke alltid nytten av operasjonen opp mot hva man påfører dyret. Jeg mener det finnes grenser for hva dyret skal tåle for at vi mennesker skal få beholde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dvs... med mindre du har lyst til å bli "påtvunget" div unødvendige ting til dyret, få nedlatende og negative kommentarer om dyret og dyreholdet mm.

(OBS: dette gjelder ikke de innleide veterinærene der... kun hu som driver klinikken)

Her kjenner jeg meg virkelig IKKE igjen! Har selv brukt Vinderen Dyreklinikk i flere år og må bare si at jeg er STOR fornøyd:) Har selv en Golden og to huskatter. Veterinæren du snakker om har lang erfaring og jeg kan ikke skjønne annet enn at hun bare ønsket det beste for dyret ditt.

Hun er proff og en du bør lytte til! Da vår kjæreste Stella fikk kreft i høst fikk vi god støtte og oppfølging. Operasjonen gikk strålende og nå er hun frisk som en fisk igjen:) En koselig klinikk som tar dyret ditt på alvor!

Vinderen Dyreklinikk vil jeg anbefale på det varmeste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Anbefaler ikke Dyrlegene på Lilleaker - de klarer ikke se forskjell på 'melketenner' og nytenner engang. Eller så var det bare et triks for å få meg til å komme tilbake for å trekke de senere... Men jeg dro like godt til noen andre neste gang - og de trakk alle som var igjen, og som de sa "Det skal ikke så veldig mye erfaring til akkurat for å se forskjell på det da...".

Anbefaler heller ikke Mostue klinikk, jeg har operert hunden der - og fikk ikke kontroll-time med veterinæren som opererte før etter flere måneder, og det var etter MANGE masetelefoner fra meg. Helt udugelig!!

En kamerat har vært på Oslo Dyreklinikk, og der dreide alt seg om penger - om det å ha flest mulig 'pasienter' samtidig. Ikke tok de seg tid til å undersøke dyret ordentlig, og han drev og løp mellom 3 pasienter på èn gang. For ikke å nevne prisene.. Ikke det at pris teller - men man ser jo også an holdningene en veterinær har, og om det er bare om å gjøre å bli raskt ferdig for å få inn neste kunde er jeg IKKE villig til å betale dobbelt så mye som andre tar.

Men de siste gangene har jeg vært på Nordberg - og de er jeg svært fornøyde med!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest
SITER(Litz @ 22.09.2006 (19:09) ) *

Hei,

Jeg kjenner godt Vinderen Dyreklinikk, både som dyreeier og veterinærkollega.

Det er en liten og velutstyrt dyreklinikk drevet av en dame med lang erfaring. Det er veldig trist at noen vil gå til angrep på en bedrift og dets eier på et forum, og spre rykter som han/hun har fått, det er sladder. Eieren på denne klinikken har drevet lenge i et ganske krevende fagfelt, og i et område av byen hvor kundene krever god service og bra behandling.

Det er utrolig urettferdig, synes jeg, at man skal angripe en liten bedrift og bruke egne negative erfaringer til å gi råd til andre.

Jeg synes at eierne bør prøve flere dyreklinikker og danne seg et bilde selv av både bedriften, de ansatte, det faglige nivået, og om klinikken klarer å tilfredsstille dyrets og eierens behov. Som veterinær vet jeg at man ikke kan alltid bli likt av alle, og at man har både gode og dårlige dager, som jeg, på vegne av oss alle i min bransje, håper at dyreeierne kan tilgi. Veterinæryrke kan føre til at vi er trøtte og slitne, har stått på beina i over 10 timer og prøvd å fine ut hva som feiler kjæledyret, som ikke alltid er klar i talen sin! I tillegg jobber vi ofte alene, seint på dagen, når alle andre er hjem fra jobben. Ofte vil kundene våre at vi skal ha raske løsninger, som i tillegg ikke skal koste noe å gjennomføre...

Og husk at vi er mennesker, og de siste 15 årene ca 85 - 95 % kvinner, og at vi gjør feil og har mangler, som alle andre!

Beste hilsen

Veterinær

Endret av Hilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Doktor Dyregod i over ti år og er veldig fornøyd. Har en hund som har vært mye syk (forskjellig ting, allergi og diverse operasjoner), så jeg har et godt erfaringsgrunnlag. De er nøyaktige og alltid hyggelige.

De har alltid en veterinær på vakt, som er mulig å få tak i på mobil hvis det skjer noe akutt. Det er et dyrehospital, slik at det er godt lagt til rette for operasjoner.

Doktor Dyregod holder til i Grini Næringspark i Bærum, rett over grensen fra Oslo ved Røa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Annonse

Jeg er kjempefornøyd med veterinærhøyskolen. Når jeg har vært der har de tatt seg god tid og undersøkt kattene og hundene mine nøye, og vært kjempebra til å svare på alt jeg måtte lure på. Det er mange kjempeflinke folk her, en student har veldig mye friskt i minne og de har erfarne veterinærer til å støtte seg om det skulle være nødvendig, jeg ser på det som veldig positivt. Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å gå der =)

Er ellers enig i at folk må prøve ut litt forskjellig og finne ut hvilken veterinær som passer best for dem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mindre fornøyd med Lilleaker i det siste (men har vært fornøyd der før). Har måttet vente nærmere en time de siste gangene jeg har vært der (timebestilling), raskt ut og inn, liten tid til spørsmål (kanskje fordi de henger en time etter skjema?) og allikevel betalt i dyre dommer. Da jeg var der med pusen for årlig vaksine gadd de ikke gi henne helsesjekk, som jeg har funnet ut i ettertid er en del av den årlige vaksinen og vi har nå vært der for siste gang. Problemet mitt når jeg står overfor en veterinær som åpenbart vil ha oss ut så raskt som mulig er at jeg føler meg voldsomt til bryderi (selv om timeprisen er stiv nok) og i et ønske om å opprettholde en god dialog går jeg med på å gå. For så å bli fryktelig irritert når jeg kommer hjem igjen.

Min erfaring er at veterinærene på Oslo Øst tar mindre betalt for bedre oppfølging og når jeg allikevel må vente med en utålmodig pus i bur, kan jeg like gjerne sitte i bilen fremfor et gørr kjedelig venteværelse.

Ingen dårlige erfaringer med veterinærhøyskolen her, men har kun vært der en gang (og på sånne steder har jeg ingen problemer med å akseptere lange ventetider). Pusen ble meget grundig sjekket av en student, som tok seg gooood tid til å finne ut at alt var i skjønneste orden og at hennes eneste problem er en litt overbeskyttende og overbekymret kattemamma...

Endring: de gjorde en fin jobb med pusen på Lilleaker da de kastrerte henne da, så det kan være bare tilfeldigheter eller uflaks i det siste.

Endret av superlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nordberg dyreklinikk, ved Geir Erik Berge :)

Før han startet for seg selv, med egen klinikk, så jobbet han ved Groruddalen dyreklinikk (det er lenge siden).

Han var en veldig dyktig vetrinær dengang, og jeg har ingen grunn til å tro at han har blitt mindre dyktig med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Marijana

Skriver under på denne. Jeg har vært ansatt der, så jeg VET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...