Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 jeg la inn ett innlegg her om hvordan ekstraktere filer, men denne ble stengt a en grunn jeg ikke helt forstår... jeg har da ikke stjålet noe som helst????? piratebay er jo lovlig og winrar betaler man jo for!!!! i alle fall, jeg trenger fortsatt hjelp...
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Ta et hint. Om piratebay og WinRAR er lovlige, er filmen du har lasta ned like fullt tyvegods.
Gjest Kaffomann Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 (endret) piratebay er jo lovlig (...)! ← Jepp, p.g.a. firkantet juss. Du har likevel ikke lov til å laste ned kopibeskyttet materiale som piratbay peker til. Piratebay er lovlig fordi innholdet av filene du laster ned ikke ligger på Piratebays servere, men har bare torrentfilene. Du har altså ikke lov til å laste ned kopibeskyttet materiale som du har gjort. Endret 18. september 2006 av Kaffomann
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 neihei...... men hvordan i all verden laster dere ned filmer dere da???? og hvorfor får jeg skyllebøtta når det er sååååååååmange her inne som gjør det samme. og hvorfor skal vi ikke benytte oss av dette når det ligger ute til bruk??er faktisk folk som legger dette ut nettopp for å dele
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Å laste ned en film fra nettet er i prinsippet det samme som å gå i videosjappa og stjele den derfra. Hvorfor ikke bare ta de filmene som står utstilt i hylla?
Gjest Kaffomann Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Det at mange gjør er ikke noe unnskyldning for å bryte loven i seg selv. Nå har KG det slik at man ikke skal oppfordre eller poste noe som kan lede til piratkopiering, og hva vi kan snakke om her på forumet bestemmer de som driver det. Slik er livet, kom deg videre i livet eller bruk Google. Å laste ned en film fra nettet er i prinsippet det samme som å gå i videosjappa og stjele den derfra. ← Ikke helt. Det blir som å kopiere filmen som står i hylla og legge den tilbake, uten å betale for kopien. Hvis piratkopiering rammer noen, og jeg tviler på det i stor grad, er det de mest promoterte artistene og filmene. Mange ukjente, som musikkbransjen ikke vil promotere, har mange blitt klar over gjennom fildeling. Musikkbransjen vil jo så klart at noen få artister skal selge i stedet for at mange skal dele på salgene. På den måten blir produksjons- og distribusjonskostnadene mindre.
Kykkelikokos Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Prøv heller å opprette en tråd hvor du sier du trenger hjelp til å ekstraktere filer. Vi trenger ikke vite noe om hvor du har hentet filene fra.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Det er ikke ulovelig å laste ned fra piratebay. Hvis du allerede har filmen på DVD kan du fritt laste ned samme film fra nettet..... Vær klar over virusfare.. Du kan få problemer med å pakke ut filer hvis programmet du bruker ikke støtter komprimeringsfomatet eller at det rett og slett er feil på fila du lastet ned.. Datamann
Gjest Kaffomann Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Det er ikke ulovelig å laste ned fra piratebay. Hvis du allerede har filmen på DVD kan du fritt laste ned samme film fra nettet..... Vær klar over virusfare.. Du kan få problemer med å pakke ut filer hvis programmet du bruker ikke støtter komprimeringsfomatet eller at det rett og slett er feil på fila du lastet ned.. Datamann ← Hvis du har noen kilder om at man gjøre det i Norge, så hadde det vært interessant å lese det.
Gjest Gjest_Snufsa_* Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Det er ikke ulovelig å laste ned fra piratebay. Hvis du allerede har filmen på DVD kan du fritt laste ned samme film fra nettet..... Vær klar over virusfare.. Du kan få problemer med å pakke ut filer hvis programmet du bruker ikke støtter komprimeringsfomatet eller at det rett og slett er feil på fila du lastet ned.. Datamann ← Ooookey....og griser kan fly,lol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå