Gå til innhold

lavkarbo diett

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

jeg prøver å holde meg unna karbohydrater pga. candida. Gjær og sukker er det jo endel av i brød, og jeg prøver å unngå det. Har spist havregrøt i etpar uker og er lei. Hva spiser dere til frokost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggerøre med tomat i skiver burde vel gå fint for en med candida-intoleranse? Egentlig alle former for egg burde gå fint. Hvis du prøver å unngå karbohydrater, er vel ikke havregrøt det greieste å spise til frokost? (Vet fint lite om candida, for å si det slik)

Skrevet

Jeg tror ikke komplekse karbohydrater ala havre er så farlig for candida, hvis du da ikke pøser på med sukker, rosiner eller annen tørket frukt.

Jeg går ikke på noen slags diett, men spiser gjerne kokte egg til frokost. Eller hva med grove knekkebrød med ost på? Makrell i tomat er vel heller ikke så lurt, pga. sukker i tomatsausen, dessverre. Hvis du skal spise yoghurt, bør den være naturell, og ikke Biola naturell, for den er tilsatt sukker.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

ryvita knekkebrød (rug) kan du spise, de inneholder ikke sukker eller gjær. rugsprø kan være et alternativ, men disse inneholder litt gjær. lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...