Gå til innhold

Vi skal gifte oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi endelig bestemt oss for å gifte oss. :)

Har ikke satt noen dato enda, men håper å få det til i løpet av vår/sommer/høst-07.

Har halvveis planlagt at vi skal ta det stille og rolig i sjømannskirken i København, noen andre her som har giftet seg der kanskje?

Noen som vet hvor tidlig man må bestille tid for vielse?

Når sende inn skjema til folkeregisteret (prøvingsattest) i forhold til datoen vi kommer frem til, må de ha den lenge før, er ikke den gyldig i bare 4 mnd? er jo avhengig av hvor lang behandlingstid det er da....

Noen som har giftet seg i København som har en blomsterbutikk å anbefale?

Restuarant for middagen??, blir mest sannsynlig bare meg og min kommende mann..... Usikker på om vi skal ha med forloverne.

Hotell anbefaling??

Fotograf?? Vil gjerne ha fotografen til å ta bilder under vielsen også siden ikke familiene våre skal være med.

Håper noen har erfaringer og dele

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Vi giftet oss i sjømannskirken i KBH 24. juni i år. Vi overnattet i Charlottenlund/Skovshoved og tok taxi frem og tilbake til kirken, ca 20 min.

Vi hadde en fantastisk dag!!! Vårt drømmebryllup!

Vi overnattet to netter på Skovshoved hotel www.skovshovedhotel.dk.

Vi hadde middag fredag kveld på hotellet, fantastisk mat, fantastisk hotel og beliggenhet.

På selve dagen kom frisøren som skulle sminke meg og sette opp håret til meg rett etter frokosten. Hun var veldig flink (hadde prøvetime med henne i januar først)!

Så fikk jeg blomstene levert på hotelrommet, som jeg hadde bestilt fra http://www.charlottenlund-udlejning.dk/. De var kjempe-flinke! Så akkurat ut som bildet jeg hadde sendt dem. Fikk først tilbud fra www.frk-trepile.dk som ligge i KBH sentum og de skrev at buketten ville komme på kr 1500-2000. Kontaktet så de i charlottenlund og de ga meg tilbud på kr 725,-!!!!!!!! Pluss en helt lik bukett, bare litt mindre til min datter kostet kr 125,-!!! (Med roser og orcideer++)

Så hoppet jeg i kjolen og tok taxi rett utenfor til kirken. Kirken er liten, men koslig. Presten Sverre Tofte er veldig hyggelig og noen og 30 år. Han hadde giftet seg i vår han også. Vi var i kirken for samtale dagen før. Jeg laget kirkeprogram og vielsen var veldig fin. Vi bestillte kirken ca på denne tiden i fjor. Det blir fort fullt. Kontaktet de for å høre om mulig bytte av dato i februar, men da var det fullt hele sommeren.

Vi hadde en fotograf som fulgte oss fra 12.30 (vielsen startet 13) til kl 16, som tok situasjonsbilder, samt oppstilte bryllupsbilder. Han var veldig god!!

Jeg kan sende bilder om du sender meg mailadressen din på PM.

Så hadde vi bryllupskake, kanapeer, frukt og champagne kl 15 (da folk ikke hadde spist frokost siden kl 9-10). Så gikk min mann og jeg for å ta bryllupsbilder med fotograften, han hadde masse gode ideer og det ble som sagt mange fine bilder, hele 300 totalt fikk vi av han på CD, hvor han etterbehandlet ca 30 pluss laget takkekort til oss.

Middagen startet kl 17. Vi hadde bryllupskake og middag på samme plassen www.skovriderkroen.dk. Et utrolig fint sted med nydelig utsikt mot sjøen og park og lekeplass for barna.

Maten var utrolig god!

Jeg har ikke tid å skrive mer nå, men send meg en PM om du har flere spørsmål. :)

Innlegg endret, jmf reglene ang epostadresser.

vimse-mod

Endret av vimse
Skrevet

Køben er fantastisk! Anbefaler deg å sjekke ut www.aok.dk for tips til restauranter mm. Lykke til! :)

Skrevet

Tuuuuuusen takk Bolle!!! Myke nyttig info her.... kan godt hende jeg sender deg en PM når panleggingen starter for fullt ;)

Tusen takk for nyttig link til deg også gjest :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Vi skal gifte oss ved ambassaden i København her er de vi har bestillt

Fotograf www.andysalbum.k-nettet.dk

Frisør www.fetch.dk

Blomster Paradis blomster

Hotell skt.petri hotell

Så gjennstår de bare å se om vi blir fornøyd :)

Skrevet

Tusen takk for tips du også gjest_gjest_*

Den fotografen har vi faktisk tenkt på, har en veninne som var svært fornøyd med han :)

Når skal dere vies ved ambassaden?

Skrevet (endret)

København er en herlig by, perfekt for bryllup! Vi giftet oss ved ambassaden i juni. Ville sjekket Sankt Gertruds Kloster for middag. Brukte frk.Trepile til blomster, og var super strålende fornøyd!!! Skal dere ligge bra ville jeg hørt om ledige rom på Admiral Hotell (eller Hotell Admiral).

Endret av Marililja
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi skal vies nå på fredag så de nærmer seg :)

Gjest gjest - trådstarter
Skrevet
Vi skal vies nå på fredag så de nærmer seg :)

Så spennende da! Lykke til med den store dagen!

Skrevet

Hei. Vi giftet oss i Sjømannskirken i vår. Dersom dere ønsker en spesiell dag/ dato og klokkeslett bør dere være tidlig ute med å bestille tid. København er populær!!

Vi bodde på Hotel Guldsmeden, Carlton: http://www.hotelguldsmeden.dk/ Et lite, men koselig og romantisk hotell på Vesterbro. Se artikkel fra Dagbladet: http://www.dinside.no/php/art.php?id=211544.

Brudebukett med knapphullsblomster ( 1200 Dkr) kjøpte jeg hos "frøken trepile": http://www.frk-trepile.dk/

Jeg bestilte via e-post, men var innom butikken for å ta ut fargen på blomstene og pynt to dager i forveien.

Hår og sminke ordnet den norske frisøren Tove på Salong Fetch: http://www.fetch.dk/

Jeg var kjempefornøyd med henne!! :)

Lykke til med planleggingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...