Gå til innhold

HJELP! Jenta mi blir 5 år og jeg har ikke gave!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP! Nå er gode råd dyre!

Min kjære lille datter fyller 5 år på torsdag, og jeg har ennå ikke klart å finne på hva jeg skal gi henne i bursdagsgave. Litt av problemet er vel kanskje at hun får så mye "utenom" at når det endelig blir bursdagstid så mangler hun ingenting...

Jeg hadde tenkt å kjøpe ny sykkel til henne, og hadde derfor slått meg helt til ro med at det var det hun skulle få. Men så ringte besteforeldrene gledesstrålende og fortalte at de hadde vært og kjøpt bursdagsgave i helgen - og GJETT HVA de har kjøpt da!!!!! Nettopp. Verdens flotteste mørkerosa Nakamura sykkel med kurv og bagasjebrett og hele sulamitten. Sukk. Så nå sitter jeg her helt fortapt. Bare 3 dager til bursdagen og jeg har ikke én fornuftig tanke i hodet.

Noen som har gode tips og idéer å komme med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da ville jeg gitt henne noen fine klær og gjerne en liten leke....

Dersom hun har alt hun trenger er det jo ikke vits å fylle opp rommet hennes ytterliggere....

PS ...Ny sykkelhjelm???? :)

Endret av Mini_me
Skrevet

Tror kanskje jeg skal følge rådet og kjøpe klær. Et pent antrekk + noe krimskrams fra Accezories burde vel gjøre susen ;-)

Vi er alltid bare oss to - så det med å gjøre noe alene med mamma blir nok ikke den helt store jubelen ;-) Men koselig forslag!!

Skrevet

Glem dyre gaver og konkuransen om hvem som gir mest. Jenta de er MYE MER glad i deg for den du er og at du er der når hun trenger deg.

Kjøp en liten ting (nesten det samme hva det er) og gled deg isteden sammen med henne over den fine sykkelen hun får av besteforeldrene. Det blir kansje noen gaver fra andre også og da blir dagen full av inntrykk likevel.

Skrevet

Kanskje en sykkelhjelm og sånn barnesete til dukken hennes kunne vært noe?

Skrevet

Har hun klokke? Jeg husker fortsatt bursdagen min da jeg var 6 år og fikk min første klokke, det var kjempestas. Men husker ikke når jeg fikk sykkel... :)

Skrevet

Vår fem- åring skal få klokke og vinterjakke. I tillegg muligens et nytt dataspill fra lillesøster.

Gjest prestekrage
Skrevet

Vesla her i huset fylte fem i sommer og dette er litt av hva hun fikk:

Køyeseng (kun overkøye- leke/kosekrok under)

Klokke

Klær

Bøker

Ellers kan jeg jo tipse om:

Cd spiller til rommet

Lydbøker

Brettspill

Bøker

Møbler (skrivebord og stol)

Skrevet

Eller sengetøy...har hun et favoritt tema? Hest, Ole Brumm, Bratz?

Skrevet

Ellers er jo prinsessekjole som man kan kle seg ut i en stor slager i den alderen. Hvis du bor i Oslo finner du sikkert en i en "invandrerforretning" på grønland. Mine nieser i samme alder blir ihvertfall lykkelige for kjoler :)

Skrevet

* Armbåndsur hvis hun ikke har det

* Brettspill eller dataspill hvis hun har data

* Klær

* Sparkesykkel ( det ønsker min datter seg til 7 årsdagen sin som er i november )

* Cd-spiller

* MP3 spiller ( det er også noe våre barn ønsker seg )

* Kinobilletter

* Smykker og armbånd

* Flotte, fargerike hårstrikk. Det kan man få på Toys`r`us faktisk.

* Prinsesseting hvis hun liker det

Det er det jeg kommer på. Og en del av dette står også på våre barns ønskeliste. Utenom til guttene da ;) Vi får se hva som vanker til bursdag og jul.

Skrevet
Har hun klokke? Jeg husker fortsatt bursdagen min da jeg var 6 år og fikk min første klokke, det var kjempestas. Men husker ikke når jeg fikk sykkel... :)

Jeg fikk min første klokke da jeg fylte 5 år. Og jeg har den enda, det er et utrolig koselig minne. Min første ordentlige sykkel (som ikke var arv etter storebror) fikk jeg da jeg var 6 år.

Skrevet

TAKK for kjempemange fine tips!

Jeg var ute og handlet i går, og da ble det:

- et kjempekoselig antrekk i gammelrosa cord fra H&M

- Barbie slott (som jeg snublet over på Nille av alle steder!)

- Hårstrikk med rosa dingeldangel

Klokke og sykkelhjelm har hun allerede, ellers var det gode og praktiske tips. Ellers falt jeg veldig for forslaget om sykkelsete til dukken. Glimrende idé - og tips er herved videresendt til tante :)

TUSEN TAKK til alle sammen :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...