Gå til innhold

Prestasjonsangst

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sniken (uinnlogget)
Skrevet

At man er så engestelig for å misslykkes at man ikke er i stand til å prestere slik man ønsker. F.eks. kan en mann ønske å gjøre så stort inntrykk på en jente i sengen, at han blir nervøs og knyter seg. Dette kan igjen medføre at han ikke får ereksjon og ender opp med at han ikke er i stand til å ha samleie med jenta. Frykten resulterer altså i at ting går galt.

Skrevet

Så jeg bør ta det som et kompliment at han får prestasjonsangst?

Skrevet

Ja det synes jeg, så fremt det ikke skjer HVEEER gang på en stort tidsrom.

Gjest Sniken (Uinnlogget)
Skrevet

Heller det enn at du tror det motsatte, altså at han ikke tenner på deg siden han ikke får ereksjon ;)

Skrevet

Om du bør ta det som et kompliment..vel..det kommer vel litt an på.

Prestasjonsangsten kommer jo av frykten for ikke å strekke til rent seksuelt. Det kan være at man oppfatter at det knyttes krav til det ene eller andre i firbindelse med det seksuelle.

Mange unge menn tror de må prestere i senga. Det eneste kriteriet de kjenner til er om jenta får orgasme, og det er da hans prestasjon som skal gi henne dette. Det kan også være at han har komplekser på grunn av andre ting, f.eks. at han får høre at han kommer for tidlig eller har for liten pikk.

Alt som har med krav å gjøre er som gift i forhold til et vellykket seksualliv. Oppfatningen om å prestere ødelegger ofte både unge kvinner og menns evne til å nyte. Jakten på orgasmen (hennes som oftest) kan også være helt ødeleggende.

Det gjelder å få hverandre til å slappe av, føle seg trygge, godta hverandre slik man er og framfor alt komminisere om hva som er godt. Så for å ta knekken på prestasjonsangst bør alle fornemmelser om krav og prestasjoner bort. Sex handler om å nyte og å gi. Hvis nettopp det er målet, kommer orgasmene av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...