Gå til innhold

Koldbord

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha koldtbord i vårt bryllup. Lurer på om noen av dere andre har hatt det. Hvordan organiserte/fungerte det? Hva slags drikke serverte dere til koldtboret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også tenkt å ha koldtbord i mitt bryllup men har ikke helt bestemt hvordan vi skal gjøre det. Var imildertid i et bryllup i oktober hvor mange av vennen hjalp til med å lage maten til koldtbordet. Brudeparet kjøpte inn all maten og hadde plukket ut hva de ville ha, så møttes en del venner på fredag å lagde alt sammen. I tillegg lagde familiene til brudeparet noe av maten. Til maten fikk folk selv bestemme om de ville ha rødvin,hvitvin eller øl, servitørene gikk da rundt med en rødvinflaske og en hvitvinflaske og serverte. Så staret serveringen med at brudeparet forsynte seg først og så fulge alle andre etter i "rekke". Dette fungerte helt glimrende og maten var kjempegod og alle var fornøyde. Gjestene gikk bare å forsynte seg etterhvert som de vill ha mer, uten at det ble noen forstyrrende element ved langbordet.

Skrevet

Jeg ville ha servert hvitvin, rødvin og øl. Også ville jeg ha dekket med et hvitvins glass, et rødvins glass og et farris glass. De som drikker vin vil sikkert ha hvitvin til fiskerettene og rødvin til kjøttrettene, og da er det jo greit at begge glassene står på plass. De som vil ha øl de får det servert i rødvins glasset. Også bør det jo være et alkoholfritt tilbud for de som ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...