Gå til innhold

Jul i muslimske land?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært i Malaysia en julaften, og jeg kan ikke huske at det var noe spesielt denne dagen. Men nå er det veeeldig lenge siden (10 år) og vi var ute på en øy, så det kan ha vært spesielle forhold der.

Men de feirer jo ikke jul i muslimske land, så det er sikkert ikke stengt. Og barer er det ofte også veldig få av....

Hvilket land skal du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feiret jul i Indonesia for et par år siden. Riktignok på Bali som er mest "blandingshinduer", men ingen julefeiring der. Butikkene åpne, svært lite julestemning. Dog prøvde de større supermarkedene å selge julepynt og juletrær og spille julemusikk, men det var nokså malplassert. Befolkningen visste ikke hva jul var og hadde ingen relasjoner til det......

Man må med andre ord jobbe hardt for å finne julestemning. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feiret jul i Indonesia for et par år siden. Riktignok på Bali som er mest "blandingshinduer", men ingen julefeiring der. Butikkene åpne, svært lite julestemning. Dog prøvde de større supermarkedene å selge julepynt og juletrær og spille julemusikk, men det var nokså malplassert. Befolkningen visste ikke hva jul var og hadde ingen relasjoner til det......

Man må med andre ord jobbe hardt for å finne julestemning. :forvirret:

Det høres bra ut, julefeiring er det jeg drar op ferie fra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Egypt over nyttår (kom etter selve julen, men det var jo fremdeles romjul). Der hang det noen nisser osv rundt omkring.. Men julestemning var det jo ikke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...