Gå til innhold

NRK web tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser på nett tv fra nrk så hakker det veldig. Jeg har prøvd på flere ulike maskiner. Tv 2 sitt nett tv er helt ok.

Har dere noen tips om hva som er problemet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ser på aktuelle program, er det muligheter for å velge INNSTILLINGER i nedre venstre hjørne.

Sjekk det som står der, og se om du har kjapp nok linje.

Kanskje du har en litt ustabil linje ?

Prøv å sette ned kvaliteten.

Lykke til ;)

Skrevet

Ja, rart det der. Men til meg funker den bedre på min bærbare pc enn på den stasjonære!

-k-

Skrevet

Gjør som Poolboy her sier: skru ned hastigheten på linjen så blir det nok bra.

Skrevet

Henger meg på her, sliter med det samme. Har sjekket hastigheten og lar den kjøre på automatisk, men får samme problemet uansett

Skrevet

Takk for svar. :)

Nå har jeg prøvd å skru ned hastigheten.

Jeg har nå ett veldig dårlig bildekvalitet istedenfor. :forvirret:

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor tv2 sitt nett-tv er så bra, og nrk sitt så elendigt.

Skrevet
Henger meg på her, sliter med det samme. Har sjekket hastigheten og lar den kjøre på automatisk, men får samme problemet uansett

Det samme skjer hos meg. Kanskje det er hos NRK problemet ligger siden det skjer hos fler av oss. For hos meg er det også bra på TV2.

Skrevet
Det samme skjer hos meg. Kanskje det er hos NRK problemet ligger siden det skjer hos fler av oss. For hos meg er det også bra på TV2.

Hos meg er det ikke hakking som er problemet, og iallefall ikke linjen, da jeg har 10mb linje.

Men problemet er at når jeg har sett i 2-3min så stopper bilde opp, og jeg må dra fremdriftsindikatoren et lite hakk fremover for å få bilde og lyd samkjørt igjen. Dette er da på NRK sin web tv tjeneste, og gjelder alle programmer.

På tv2 derimot går det ikke ann å starte programmene midt i, man må se hele dritten fra første sekund, det gikk før å spole i programmet for min del, men i det siste har det forandret seg. Har tenkt tanken om at det kanskje er fordi man ikke skal kunne se hele program uten å se reklamen som er midt i, mulig det kan være sånn. Ellers synes jeg NRK har blitt mye dårligere på utvalg etter at de skiftet utseende på web tv og de sidene. De har jo tatt bort vanvittig mye.

Skrevet

Veldig bra på V2 for meg og

Hos meg er det ikke hakking som er problemet, og iallefall ikke linjen, da jeg har 10mb linje.

Men problemet er at når jeg har sett i 2-3min så stopper bilde opp, og jeg må dra fremdriftsindikatoren et lite hakk fremover for å få bilde og lyd samkjørt igjen. Dette er da på NRK sin web tv tjeneste, og gjelder alle programmer.

På tv2 derimot går det ikke ann å starte programmene midt i, man må se hele dritten fra første sekund, det gikk før å spole i programmet for min del, men i det siste har det forandret seg. Har tenkt tanken om at det kanskje er fordi man ikke skal kunne se hele program uten å se reklamen som er midt i, mulig det kan være sånn. Ellers synes jeg NRK har blitt mye dårligere på utvalg etter at de skiftet utseende på web tv og de sidene. De har jo tatt bort vanvittig mye.

:Nikke::frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...