Gå til innhold

Far på hybel


Tiger

Anbefalte innlegg

Faren min er for tiden i KFOR i Makedonia. Der har han en liten hybel (kontainer for de som er inne på det) som jeg tenkte jeg kunne jazze opp litt for han med nye gardiner, sengeteppe, puter osv.

Problemet er at jeg ikke vet helt hvilke farger og tekstiler jeg skal bruke. han er glad i farger, men jeg er litt redd for at det skal se ut som et gutterom i stedet for rommet til en voksen mann.

Har dere noen idèer? Hvordan ville dere taklet "oppgaven"? Det er hvite vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tror du faren din vil si til en oppjazzet hybel?

Du bør ta en prat med han om han ønsker fornyeing av boligen sin, kanskje han trivest slik som han har det? Det var gjerne også lurt åspørre han hvilke farger han evt. måtte ønske seg.

Skulle du få positiv tilbakemelding om at han ønsker fornying og ikke har bestemte meninger om farger, så kan du jo starte opp.

Personlig synes jeg hvitt er stilig, ublekete hvite gardiner til hvite vegger er stilig nesten overalt og binder ikke opp resten av innventaret. Duse grønnfarger kan være et alternativ til farger på f.eks. pynteputer. Det kan også være stilig med gråmelert sengeteppe. De har et gråmelert boukle mykt sengeteppe på Ikea som er lett å legge på og som ikke krøller.

Det jeg forsøker å si er at du ikke bør bruke for mange farger, da blir det lett kaos på en liten hybel.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og jeg er enig med deg i at det ikke må bli for mange farger. To forskjellige tekstiler holder i massevis.

Det var hans idè at jeg skulle sy noe (fikk symaskin til jul), men som mange andre menn er han ikke like flink til å tenke seg farger på interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...