Gå til innhold

Flytte?

Anie

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg tenkt ofte på hvorfor bor her jeg bor, jeg er singel uten barn, lei jobben og lei stedet. Samtidig har jeg lyst til å oppleve andre steder her i landet, men hvor går det ann å flytte?

Hvilken steder tar i mot fremmed mennesker med åpne armer, hvilke steder er det forholdsvis lett å få seg jobb?

Noen som har noen tips, jeg vil forøvrig ikke bo ovenfor Trondheim eller i Oslo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i Oslo? og jeg som :hoppe: glad rundt og så for meg at jeg skulle få en ny hyggelg nabo :(

Spørs jo hva slags steder du tror du vil trives best da, men på Romerike f.eks. er det mange koslige steder, og da vil du jo ikke være så altfor langt unna familie og venner heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er åpen for det meste; hvorfor ikke begynne med å se etter en spennende jobb? Med en interessant jobb har du et godt utgangspunkt for å trives på en ny plass.

På veldig små steder kan det være vanskelig å komme inn i miljøet, så det er kanskje greiest å se seg om etter noe i en by/tettsted...

Ellers har jeg selv brent meg litt på å flytte FOR langt fra venner og familie noen ganger (lærer aldri :roll: ) - det kan være greit å ha mulighet for å dra på dagsbesøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unnskyld meg, men det finnes

Ta Tromsø f.eks. Kjempeby!! Hvorfor er det sånn at med mange av dere "søringer" så får dere nesten utslett av tanken på å bo nord for polarsirkelen?? Sier ikke at alle er sånn, men får inntrykk av at mange er sånn. Jeg bare lurer...... Litt kaldere enn nede hos dere på vinteren, og mere snø, men duverden for en opplevelse det er å bo der likevel. Jeg vet - jeg gjorde det i 2 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger! :P

Jeg stortrivdes der i alle fall. Masse koselige mennesker (i alle fall de fleste).

Bygde-folket er ikke like enkle å komme inn på synes jeg... :-?

Ellers er jeg enig med Labella. Finn en jobb du vil ha først. Har du først en jobb, er det lettere å trives. Kjedelig å flytte til et nytt sted uten å ha noe og gjøre... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg' date= men det finnes

Ta Tromsø f.eks. Kjempeby!! Hvorfor er det sånn at med mange av dere "søringer" så får dere nesten utslett av tanken på å bo nord for polarsirkelen?? Sier ikke at alle er sånn, men får inntrykk av at mange er sånn. Jeg bare lurer...... Litt kaldere enn nede hos dere på vinteren, og mere snø, men duverden for en opplevelse det er å bo der likevel. Jeg vet - jeg gjorde det i 2 år :D

Og jeg stemmer i!!!!

Og for de som ikke vil SÅ langt opp, så er det en plass som heter Bodø, og den byen er ikke så ille skal jeg si dere! Litt kaldere? Jeg mener så tydelig at det har vært TEMMELIG kaldt her i Oslo i vinter. Å bo nord for polarsirkelen er slettes ikke ille, Norge stopper ikke i Trondheim. *savne Nord litt nå* Og jeg vet jeg også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar jeg har fått, og føler jeg må forklare meg litt mer.

Jeg er godt KJENT nord for Trondheim. Jeg har bodd nordpå før og har slektninger der oppe. Jeg vet at Norge ikke stopper i Trondheim :lol:

Jeg lengter liksom ikke tilbake dit nord, har lyst til å oppleve andre steder enn der jeg har vært... see? :wink:

Ellers er det nok en god tanke å finne meg en ny spennende jobb først, og se hva / hvor det fører henner.. Hm... *tenke tenke*

Og Kristian... Oslo blir liksom så stort for meg :oops: Men man skal jo aldri si aldri :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anie, hvis du ikke har bodd i Oslo, anbefaler jeg deg å prøve. Jeg var av samme oppfatning som deg. Jeg ville absolutt ikke flytte til Oslo. Men gud hvor godt jeg hadde av å flytte på meg. Det var da jeg fant ut at jeg i høy grad hadde hatt godt av å flytte. Så just di it... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...